Alla inlägg under mars 2012

Av anna - 10 mars 2012 18:42

Om en timme och 17 minuter är det dax - då smäller det - vem vinner mellon?

Loreen eller Danny?

Med risk för att kallas elak, mobbare och allmänt otrevlig = Herr Ranelid kan/bör/får inte ta hem det hela.

Jag är helt på det klara med att dom som röstar på honom gör det for fun. För att hedra det Sämsta och för glädjen att se herr Ranelid göra bort sig själv, landet och hela Sveriges stolta sångare.

Men....det är inte kul!

Herr-jag-solar-tills-jag-dör-och-skorrar-med-r:en-tills-din-tinnitus-exploderar vill jag inte ska vinna!


Vad är det där med solbrännan egentligen? Är det riktig sol eller sol på burk? .....något gulaktig i min smak.

Ruskigt osmakligt.

Sorry. Annars är solbränna fräscht och snyggt. Till och med min stora bakdel ser mindre obehaglig ut med lite färg.

Vi kan säga så här; min kropp passar inte i vit.

Lägga mig i solarium gör jag icke.


Idag har dagen ramlat på i smågrisarnas spår. Datorspelen har dundrat, det har skjutits och krigats dagen lång. Armar och ben har lemlästats......inte min kopp av te.

Skuggan och jag har hängt i mitt nya rum (fd Skuggans rum) pysslat med pärlor och sett på spöken på datorn. Youtube, My Ghost Story. Me lajki.

Undrar om Skuggan tar skada? Kommer aldrig att vilja sova i eget rum igen. Jaaaa, då är det mitt fel, mitt och spökhistoriernas. Tufft Skit, så att säga.


Kaffe och kakor har jag utfodrat dom med, kanelsnurror och negerchokladbollar.

Soldaten står för middagen idag, härjar i köket med danska frikadeller, mitt bidrag skulle vara potatismos.....tills jag insåg att det hade vi inte hemma. Blir spaghetti istället.

Imorgon blir det mos - lovar!


Minsta grisarna har drabbats av någon molekyl som gör dom vilda. Mellangrisen ligger och tjoar i en kartong (?!) och kultingen springer runt och klär av sig ett klädesplagg i taget.....

Katt nr 1 har flytt ut i sin hage och katt 2 ligger i kojan och försöker att ta in sina 22 timmar av dygnsvila.

Och här sitter jag - övervakar spaghettin och att julgrisarna inte har ihjäl varandra av misstag (eller med berått mod så klart)


  

Av anna - 10 mars 2012 14:08

Ta chansen och vinn fina armbandet hos Millah!!




- Från GloriasBox.se, värde 249 kr -


 


- Tävla Här -


  

Av anna - 9 mars 2012 23:09

Vi är under attack!


De senaste veckorna har det hänt att, här och var, lite då och då poppat upp mullvadshögar i trädgården.

Det började på baksidan, vid häcken in mot Grannen med hönsen. Gick att leva med, så plötsligt hade odjuret dragit sig ut på gräsmattan. En  rejäl hög. Mitt på mattan.


I förrgår vaknade vi till en vit värld, snön hade fallit. Och gömt högarna under ett döljande lager med snö - skönt att slippa se eländet.

Vi gick ut - vid gott mod - på den vita orörda gräsmattan fanns en STOR JORDIG hög. Nygrävt, alldeles fräsch.

Gissa hur bra den syntes mot allt det vita.

Soldaten började morra och svära samt plocka fram vapenarsenalen. Själv flydde jag för att inte komma ivägen för den argsinte mullvadsjägaren.


Fler högar fanns att se på andra sidan infarten. Ska bli intressant att se vem som vinner.


Soldaten v/s Mullvaden


 


Inte så här illa, men snart?


Med tanke på andras trädgårdar är det bara en tidsfråga innan fullständig invasion.


Håll fanan högt!

I krig o kärlek är allt tillåtet!

Framåt!!


 


 


 


PS vet du hur  d ö d  mullis luktar? Det vet jag.....

Av anna - 9 mars 2012 22:52

-Smink är det aldrig för sent för!


- vare sig i ålder eller klockslag -


  


 


Tävling hos Mimmy L:s Design! <------klicka!


Var med!

Klicka på bloggnamnet.


Inget svårt, bara att :






 ------> TÄVLA HÄR!!!



  


 

Av anna - 9 mars 2012 17:56

My Ghost Story -

en riktig trevlig serie som jag tittar på, på YouTube.

Det är avsnittet är riktigt ruskigt! Du bara måste titta på historien om giraffen!

Ägarna har själv spelat in....hmmmm, konstigheter med nämnda giraff.



  

Av anna - 9 mars 2012 17:02

Bilar. Bilar. Bilar.

Jag blir så trött....


  


Fyra bilar har vi provat idag.

Två blev favoriter.

Det är liite trist att titta på bilar, men nödvändigt.


 


På tisdag hoppas jag på loppistur med The Sis!

Kanske hamnar vi på Erikshjälpen i Malmö, Åkarp eller Trelleborg.


Kika in här!


Myrorna och Sopstationen, får se var vi hamnar.

Om jag behöver något? Näääää......


 


Gamla tant jycken får middag klockan sex på kvällarna....

Så vid fem (!!) tiden börjar hon stöka runt. Det suckas och det gnälls.

Givetvis har kattrackorna snappat upp detta beteende (dom får mat samtidigt)

när tanten börja pipa på allvar ca 17.30 och framåt kilar katterna till sina skålar.

Sedan sitter dom där och blänger på mig!

Säger inget - tack för det. Men blickarna!

Jag känner mig sååå elak som svälter dem.....


Vanessa står under uppsikt för tillfället, misstänker urinvägsinfektion.

Hon har haft det en gång tidigare, men det är inte likadant som nu.

Ringde veterinären i morse - givetvis stängt idag.


Akut-nummret känner jag inte att det behövs. Ännu.

Jag var på toan och pysslade runt när hon kommer in och går på pottan.

Ca tre gånger in på pottan på 10 minuter....så länge det samma som tidigare.


Resten av kvällen blir lugn, inget springande. Äter, dricker och är precis som vanligt.

I går när hon legat och sovit ett par timmar upptäcker jag att det är blött på kudden, vid rumpan.

Jag sniffar på fläcken = svag, svag urindoft.

Hmmmmm.

I morse är det kissklumpar i pottan, sådana små som hon gör. Sebbe kissar mer som en karl.

Rejält, mycket och intensivt. Det blir stora tunga klumpar. Inget frökenaktigt här inte.

Jag tvättar hennes bakdel med babyservetter, uppskattas så där.

Hon luktar lite urin....och det brukar hon inte göra.


I morse jagade jag den stackaren, hon går på pottan, jag och Soldaten spetsar öronen.

Jo då, där kissades det. Det skvalade lite nätt och ont verkade inte göra.

Om hon inte får ont i helgen så är det måndag som gäller = ringa vetten.

Något fel är det - men fan vet vad?!


   


- pissenissan -


  


Av anna - 8 mars 2012 11:07



Det hjälps inte - vi ska inte köpa husvagn!


Även om Soldaten köper en mindre och billigare bil än vad han tänkt sig. Han blev lite putt....?!


Men helt ärligt : visst det är ett bra pris på vagnen - har vi råd till det egentligen? Vet han hur dyrt det är att ta in på camping? All bensin som går åt att köra runt? Det blir dyrare med mat, det ska grillas, ätas glass och kylen går inte att fylla hur mycket som helst. Vi är 5 personer.... Vill vi inte kunna gå på djurparker och lekland med grisarna = kosta stora slanten.


Det  g å r  inte ihop, inte nu. Får allt vänta ett par år med sådan lyx.

Finns redan dyra köp som väntar : ny bil till Soldaten (han kör enorma mängder på ett år!) nytt kylskåp (som inte drar så mycket el) sedan var det något med pannan också.

Lilla jag är i skrikande behov av nya ögon.....mina bågar är sneda och osköna och behöver starkare glas. Jag kommer att bli en mullvad om det fortsätter så här. Starkare och starkare "hela tiden." Vill inte!!


Äsch, fira sommar här i dungen är inte det sämsta!

  • Gott om plats
  • Stor trädgård
  • Alla tekniska prylar som marsipangrisarna "behöver"
  • Pool - med solpanel


Var och kikade på kyl idag, snyggt i rostfritt, väldigt snyggt. Reapriset låg på 9 945 kr. När vi kom kollade vi vad samma kostar i Dk = tjänar på att fara över bron och köpa det där istället. Så får det bli.


Bil köper man dock här in Sweden! Kära nån vilka priser dom har där på andra sidan bron!


Paus!

Sebbe ligger på min högerarm och blodet har slutat ta sig ut till mina fingrar.....aow, obehagligt i allra största grad.


För att fira kvinnodagen ska jag nu tömma diskmaskinen.


  


  - Daddy och Moderns MINIhusvagn -



Av anna - 7 mars 2012 13:01

Vi kör en hemnet:are tycker jag!

Pippi Långstrump-hus i modern tappning!

En annan färg på bygget och jag hade tyckt det var alldeles fantastiskt.



-Titta! -


 


- Och baksidan! -



- insidan finn s HÄR! - 


Det blåser i Skåne idag. Fråga Soldaten.....han har sprungit lätt nedåtböjd över Icas parkering på jakt efter två burkar. De rackarna rymde från oss när vi skulle in och panta. Det såg våldsamt skojigt ut. Speciellt eftersom han fnissade lite kvinnligt under irrandet bland bilarna.

Jag tänkte hjälpa till, men någon behövde hålla i vagnen så den inte blåste in i bilen. Typ....  


Huslig värre är jag idag, rött med vita prickar är förklädet jag har hängt om magen. Det vankas kanelbullar till kaffet i dag. Och inte ska jag snåla på kanelen - fick lite negativ respons på det vid förra bakningen.


  - Lånad HÄR + recept -


Soldaten han har plockat fram sina gröna fingrar, det dräller av krukor och växter i hela vardagsrummet. Orkidéerna har duschat, druckit och duttats med... Det klipps och fixas i varenda kruka. Sol, kärlek och vitaminer - det är grejer det. Både för människor, djur och växter.


Just nu fönar han växthuset


=


Plockat fram ett miniväxthus, skrubbat det i duschen, fönat den (?!) och nu ska den byggas ihop.

Den är till Sebastian (katten alltså) där ska han (Soldaten alltså) plantera gräs till vår lilla ko. Efter lite funderingar kom vi - gemensamt med katten - på att smidigast är att ha några stycken krukor med gräs samtidigt. När kon (Sebbe) gnagt upp i en kruka - vips så kommer en ny farande.

Tadaaaa.


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards