Alla inlägg under februari 2013

Av anna - 26 februari 2013 19:58

Visste ni att höns är ruskigt obehagliga?!

På ett skrämmande sätt.....


För några dagar sedan när jag plockade ägg så tappade jag ett ute på gården - det är trist i sig, tänk själv, där har lilla Gabriella legat och krystat (?) ut en kolonistuga ur de nedre regionerna. Så slänger jag det i marken. Högst oförskämt.


Till saken : först stelnade hela stimmet av höns + tupp till. Helt stilla och sedan - oh my God - med höga skrik kastade de sig över ägget. De hackade i små bitar, de åt så det stänkte. Det knastrade av skalet, gulan sprutade. Deras ögon liksom snurrade av lätt vansinne i huvudet på dem.


Jag blev lite rädd.


 


  

Av anna - 26 februari 2013 19:16

Den här gången har jag rotat i min barn och ungdomshylla,

det är mycket hemtrevnad och en fläkt från barndomen när jag plockar fram

mina gamla böcker från barnkammaren/flickrummet.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nr 6


"Killbacillen"

 

Viveka Sundvall

 

-81

 

"Jag heter Tekla Tedin och ska börja i sexan.

Min bästa kompis heter Ulle och ser ut som en docka.

Det gör inte jag.

 

På sommaren bor vi på Syd-Koster som är Sveriges västligaste ö.

Men det här lovet blev allting annorlunda.

 

Först var tv där och sände program från bryggan varje kväll.

Sen var det Fabian Ask, en kille på tretton, som vände upp och ned på hela ön.

Det var av honom man riskerade att få killbaciller!

Fast hans morbror hade både båt och glassfabrik"

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nr 7

 

"Tordyveln flyger i skymningen"

 

Maria Gripe

 

-78

 

"Vem är den gamla damen som vill spela schack i telefon?

Hur ska man tyda viskningarna i Jonas Berglunds bandspelare?

Finns den 3 000-åriga egyptiska gravstatyn kvar - och i så fall var?

Har den märkliga blå blomman ett eget liv?

Vad är det som påverkar historiens gång?

Slumpen, viljan eller - något annat?

 

Här är den fantastiska berättelsen om några ungdomars mystiska upplevelser i byn Ringaryd i Småland.

Och om hur två till synes tillfälliga händelser gör att vissa gömda och glömda förhållanden rullas upp

och slutligen avslöjas"

 

  

Av anna - 25 februari 2013 17:45

Familjen i dag :


1 gammal jycke

2 fåniga stadskatter

1 dramaqueen-katt

1 tupp

6 höns

3 små grisar

och vi själva då : Anna och Soldaten

samt en och annan lös-springande mus.

(hoppas på endast "en och annan" :-)


Vi känner ett starkt behov av att föröka antalet invånare.

Plats har vi. Bur har vi. Undulat-vana finns.


Soldaten har fått för sig att vi behöver en undulat.

(eller två, har för mig att lagen kräver två stycken - rätt?)


Mina undulat-vänner är följande :


Drutten (avliden, farmor & farfars) - ljusbå

Putte (avliden) - knallgul

Drutten II (avliden, farmor & farfars) - kritvit

Pelle (avliden) - gul och grön

Giggi (avliden) - blå

Siri (avliden) - grön och blå

Tutte (avliden) - gul


(farmor och farfar var visst inte så idérika på namn.......tursamt nog fick deras två barn inte samma namn!)


 


- en smula sugen på ny bur -


 


Är den inte fin?!


  




Av anna - 25 februari 2013 15:37

Är det en baby-boom?


Det är riktigt ruskigt vad folk förökar sig!

"Alla" gamla vänner och bekanta är antingen gravida eller har nyligen satt ett liv till världen

- och till vilken värld sen..... *ryser*


 


bilder lånade härifrån


 


Sööööta så det värker i tänderna på mig.


Men det hjälper inte. Inte för mig i alla fall.

I vilket fall som helst är det för sent att ändra inställning till barnafödande.


Det ses som en smula märkligt att inte vilja ha någon som för namnet vidare, har jag märkt.

Att inte vilja ha arvingar att testamentera sitt gamla skräp till.

Att inte vilja hänga på trista lekplatser i flera år.


  


Sån är jag - vi är inte så många (?)

The Sis är också medlem av denna fashionabla förening.


OBS: detta är vad jag känner! Absolut ingen kritik till andras val i livet!

Jag uppskattar absolut att få gosa ner näsan i nacken på en liten bebbe, köra vagn och leka titt-ut.

Och jodå, jag har faktiskt bytt några bajsblöjor, även om det nu är länge sedan.

(dom där som jag tänker som små bebbar är helt plötsligt 20+ och sambos......??!!)


Lite av vad som snurrar i mitt huvud :

  • världen blir inte bättre, vare sig med miljöfrågor, sjukdomar eller våldsamma invånare = konstant oro över barnets framtid.
  • med min sjukdomshistoria är det förfärande egoistiskt att riskera att det går arv.
  • med min förmögenhet *fnissar* lär jag inte kunna ge ett nytt liv en tillräckligt ståndsmässig uppväxt. (nej, jag tror inte att man kan leva på endast kärlek)




- Det var lite av vad jag känner och tänker -


Konstig?

Jag?

Näääää!


  

Av anna - 24 februari 2013 17:03

 
kinect-move-500x200-klikki.jpg
 
 
 
Behöver du kurslitteratur inför nästa termin? Hos CDON.COM så hittar du ett stort utbud.
 
Inga dåliga vinster!
 
 
  
 
 
 
 

Av anna - 22 februari 2013 19:06

2 fina tävlingar hos Emely med myror i brallan och kli i fötterna!

 

Nr 1

 

 

 

Påfyllningsbar fick-parfymflaska = travalo!

 

Tävla här!!

 

 

Tävling 2

 

 

 

Valfri vara för 150 kr!

 

Tävla här!!

 

 

  

 

 

 

Av anna - 22 februari 2013 18:25

TÄVLING

 

hos

 

Retrolover!!


 


Jag tävlar om ett smyckesset från Deathly Cute i sammarbete med

 

Retrolovers - rockabillyblogg!

 

Var med Du också!

 

Här!

 

  



 

Av anna - 22 februari 2013 16:59

Fredagsmys!


Förra fredagen var det mys med The Sis, idag är det mys med alla håriga odjur.

Nej, inte Soldaten, han räknas inte som ett hårigt odjur....bara som odjur...


  


Förberedelserna är inköpta; en hel läsk (det är inte bra, för jag klipper hela ensam) goda chokladkex och middagen blir hemmagjord pizza - med beasås......

Synd att Soldaten alltid kommer hem "mitt i natten" och får äta ensam.


  


Den irriterande väder-tantens rapport :

kallt

snö

smakprov från solen

halt, grusvägen är is


- men snart är det mars och sedan den klarnande april -


 


Ett måste på min fredagsmys-kväll är något trevligt på tv, inte dvd eller annat fusk!

Det måste vara tv-sänt! Annars är det inte lika mysigt......är det bara jag som känner så?

Antagligen.


Ibland saknar jag de där käcka programmen som visades till helgen i min barn och ungdom, tänk Razzel, Jacobs stege och liknande (kommer inte ihåg alla namnen) Treutiger, Melander och de där grabbarna.

Ni fattar.

(om ni inte är så där ljuvligt uuuuuunga :-)


Det enda jag hittat är "en helkväll med Lena Philipsson" kl åtta på ettan.

Lite mer hade jag förväntat mig av kvällens tv-utbud, även om Lena är grym.


  


Nu ska jag jag distrahera katterna så de glömmer bort alla tankar på mord.

*suckar*


  






Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards