Alla inlägg under februari 2012

Av anna - 29 februari 2012 17:40


YES!


Färdig!

Klar i lägenheten, nya bruttan kan flytta in.

Sista prylarna, typ städgrejer tar vi med oss till huset i kväll. Stackars Soldaten, först arbetar han hela dagarna sedan får han bära saker och fylla bilen... Han slipper dock att packa upp dem!


Är lite lagom trött på skurhinkar, rengöringsmedel och fåniga fläckar som kräver våld för att ge sig. Och jag som alltid sett mig som en städgalen tant. Tydligen fel.


  Från detta till.....

    ....tomt och öde.

  Det ekar i salarna.

  Min enda ljuskälla i rummet är ifrån klädkammaren

  Allt som är kvar för att bäras ut i kväll.


Städ-koma, här kommer jag!


  

Av anna - 29 februari 2012 13:59

God eftermiddag.


Gissa om det har strulat till sig. Väntade mig något strul i och för sig, försäljningen av lägenheten har gått för lätt... På fredag är det meningen att jag och köparen ska ses på hennes bank - lite slantar till mig och nycklar till henne. Det blir troligen framflyttat.


Det är medlemsansökan till föreningen som bråkar. I fredags fick mäklaren veta att det saknades några uppgifter på köparen, så mäklaren ringde Helena (köparen) och hon mailade iväg de saknade uppgifterna.

På lördagen får mäklaren ett mail där mottagaren tackar för uppgifterna och meddelar att det kan ta upp till 4 veckor innan dom bestämt sig om Helena blir godkänd eller inte.


Under den tiden är lägenheten min - ingen inflyttning innan godkännande (så klart)

Mäklaren var lite sur och skulle jaga dom med eldkastare så det inte tar  f y r a  veckor...

Så nu håller vi tummar och tår.

(jag som ville slippa betala månadsavgiften...)




    Lite småsur, vill ju att Helena ska få.......------->    



    

Av anna - 28 februari 2012 15:34

I går fyllde The Sis år - och inte en enda present fick hon av mig!

Men jag lovar och svär, heder och samvete, tvi tvi tvi - att hon får en senare.


Var en vända på sopstationen och lämnade av en billast saker till EriksHjälpens (?) loppis insamling. Dom tog allt, trevligt. Ibland är dom oförskämt kräsna. För ett par år sedan kom jag med någon möbel (glömt vad det var) som var kanske ett halvår. Jag hade ångrat inköpet och orkade inte sälja det/den. Kom på den goda idén att skänka till välgörenhet!

Mannen som tog emot saker rynkade på snoken och sade att det var inget i "hans smak" ???!!

Så det blev att slänga i container istället. Det var trist.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- Grattis Syrran på födelsedagen -


 

- bikinibruden The Sis i Löderups Strandbad -


  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Från det ena till det andra


Bröllop!

Åhh, när jag var liten var det Det Stora i livet, inte själva grejen men att vara gift,

  utan själva bröllopet!

Klänning, slöja, krona och partaj.


Ännu faller jag i trans över vackra brudklänningar......tänk att få en sådan på sig och valsa

ut på golvet med sitt hjärtegryn.

I en gammal dagbok står det att läsa (med sneda bokstäver) att när jag var 25 år skulle jag vara gift.


Kommer ihåg att jag som liten tänkte att när jag blev 25 år - då var livet "klart".

Då skulle jag vara gift, kanske barn (osäker på det redan som liten), villa, volvo och vovve.

Och ett arbete som var fantastiskt trevligt.

Det mesta sket sig kan jag meddela.


För det första: Livet var inte slut vid 25, jösses hade precis börjat!

Fullt ös, medvetslös, eller vad man nu säger.

För det andra: Att hitta Den Där karlen som var villig att dela nytta o nöje samt sitt efternamn med mig - var besvärligt. Hittar endast sådana som gärna bodde med mig....utan Ringen i sikte.

För det tredje: Även om arbetsmarknaden var bara att välja o vraka i - på den tiden -

kunde jag inte bestämma mig för vad jag ville syssla med.

Det "betalar jag av" för ännu.


Nu, vid min ålder 20 + 20 har jag precis hittat villa, volvo och vovve.

(okey då, inte volvo utan ford o vw - same shit)


Men gift blir jag nog fan inte, och nu är jag för gammal att ikläda mig oskuldsfull

vit klänning och traska upp till altaret.

Synd.


Oj, vad mycket det blev skrivet om detta.

Och jag som endast ville visa roliga brudpar att ha på tårtan!

Så kan det gå.


     


Titta här! Flera!


  

Av anna - 26 februari 2012 12:59

Hurra!


Stackars Soldaten har fått nog av mig och  a l l a  mina prylar/böcker/tingeltangel (?)

Han muttrar något om att huset kommer att sätta sig....eller att golvet ger vika....sååååå


- Jag är med eget R U M!! -


Yeeeeee!


Jag vet, uselt att gå och dagdrömma om "eget rum" när jag har nästan 300 m2 att breda ut mig på.

Nu ska det inte bli ett stängt rum - alla får inträde såklart.

Istället för att fylla köksbordet med crap kan vi sitta med vårt pyssel där istället och jag slipper att ha de böcker som inte fick plats i hyllorna - staplade i klädkammaren.


Det är Skuggan som som lämnat sitt rum, sådan tur att det är mitt favoritrum.

Hon flyttade in med sin säng till oss i somras och vill inte lämna den platsen.

Hon tycker att hennes (fd) rum ligger så långt bort från övrigas sovrum, och det stämmer.


Så vi ska sätta upp en vägg i minigrisens rum = 2 rum istället!

Hans rum är byggt för att kunna delas av till två rum, så det blir inget större besvär.

...mer än för Grannen med hönsen....då får hon två rum med utsikt rakt ner i hennes trädgård.


Med tanke på allt som jag vill ha gjort här i huset så kommer ommålning av mitt nya rum sist på listan.

Just nu får jag leva med rosa väggar....hemma målat....*ryser*

90 % av folk som målar om eller sätter upp tapeter KAN INTE!!

Avskyr, hatar hemmamålare....det är därför det finns  m å l a r e som har det till yrke.

Just i mitt nya rum har ex:et och Skuggan gått loss med penslar.....herre jä-lar.


   


Ännu väldigt tomt


 


Utsikt ut mot vägen, gavelrum.

Titta vad jag hittade i en gammal låda, julgrisarna tyckte gott de kunde få en hedersplats.

- fortsättning följer -


  

Av anna - 26 februari 2012 12:42

Nej, jag löper inte!


Fick den frågan en gång när jag var vår-berusad...

Det var ganska roligt sagt - egentligen.

Men min kvinnliga känslighet begärde att jag morrade åt karlen som sade det.


Sol ute - sol inne

sol i hjärta - sol i sinne


Säger man inte så?


Dagen har varit full av musik, glada rop och allmänt leende bland grisar och Soldater.

Radions volym skruvades upp och vi skuttade till Lady Gaga och Svenska Björnstammen - båda lika bra.


Nu är det dax för en vandring vid havet, minigrisen följer inte med. Det där med att vara utomhus är inte hans grej - även om vi lockade med att vi tar bilen dit och hem.


Plockar med kameran så jag kan visa lite bilder från Skånes vackra, dånande (som tar, utan att ge tillbaka) hav.


   


Framme, mina medresenärer försvann snabbt iväg. Gamla tant jycken och jag tog det lite lugnare.

Där var så mycket som det skulle sniffas på (gamla tanten, inte jag) och pinkas på.


     


 - Havet -


Mycket folk ute med picknickkorgar och lös-springande barn, vattnet skvalpade hemtrevligt och det blåste nästan inget alls.

Soldaten "-vad är det med er svenskar? Grillar korv hela tiden?!"

Jag brydde mig inte om att svara.


   


Stenigt, lite svårt för gamla tanten att gå - tills hon skuttade ut i vattnet. Bada i havet är det bästa hon vet! (förutom att äta..)


    

 

- Bada!! -


   


- Plocka sten -


Vi har en tendens att plocka på oss fina stenar, ibland målar vi dom i olika färger, ibland skriver vi rara saker på dem. De finaste hamnar på hyllan/karmen ovan öppna spisen. Nästan hela familjen på bild, vi saknar minstingen som stannade hemma med de elektriska prylarna.



- Gamla tanten och en liten skymt av Soldaten -


 



- Skuggan på språng över bron -


 

- Gamla tanten hittade en finfin liten pinne... -


Det tar på krafterna för en gammal vovve att springa runt och leka, nu sover hon utmattad. Hennes stela leder mår givetvis inte bättre av badet och leken - men hon hade det så  k u l  och var så glad! Det är så sällan nu för tiden vi tar med henne på äventyr. Det blir att bära upp henne till korgen i kväll, pluttan.

Tre små grisarna är avlämnade i sin moders ömma famn - efter lekt "tråkiga djur" i bilen.... En ny lek vi kom på idag, man ska låta t ex som en ko, hund, höna osv. Som en TRÅKIG sådan....

En tråkig hund säger "voff" - på ett trist, oengagerat vis, kort och snabbt, liksom.

Prova, vet jag!

  

Av anna - 25 februari 2012 21:37


Jepp, jepp - så är mellon slut för ikväll...

Tja, lika okey som vanligt....


Mina poäng


  • Charlotte Låt: 4 - Kläder: 3+ Närvaro 5  - Längtade efter "Hero"...
  • OPA! Låt: 3 - - Kläder: 3 + Närvaro: 3
  • Dynasty Låt: 3 - Kläder: 3 + Närvaro:   - Europe varning, va?
  • Lotta, Christer Låt: 3 - Kläder: 3 + Närvaro: 4
  • Hanna Låt: 2 Kläder: 1 Närvaro: 3
  • Axel Låt: 1 Kläder: 1 Närvaro: 3   - Killen behöver  ä t a !!
  • Lisa Låt: 4 - Kläder: 3 Närvaro: 3+
  • Danny Låt: 4 - Kläder: 3 Närvaro: 4

Så här gick det


Globen

Lisa

Danny


Andra chansen

Christer & Lotta

Dynasty


  


Av anna - 25 februari 2012 15:44

Rena skattkistan - av skräp och godbitar!


I gamla lådor som jag inte använt eller rotat runt i på länge - har kommit i dagsljus.

Skojiga gamla minnen kommer flygande, både som gråa tunga regnmoln och skära fluffiga sockervaddsmoln.


En hel kasse med dagböcker kom fram, det var vansinnigt trevligt!

Vilken läsning....de från mellanstadiet är sådär spännande. Står mest om skolan, vad vi åt till middag och endast pyttelite om vänner och händelser.

Lite synd, varit kul med mera detaljer om "livet" i den åldern.


Dagböckerna från äldre ålder - såååå mycket mer intressanta. Nästan så jag rodnade. Och gapskrattade så tårarna rann. Hjälp vad mycket kul jag har hittat på - faktiskt.


Tillbaka till det senare, hittade ett gäng trevliga barnböcker som jag ställt upp i pyssel/blivande tv hörnans bokhylla. Visade grisarna alla böckerna....inte riktigt lika betagna som jag förväntade mig.

Men vänta bara, när det blir mer ordning i huset, så jäklar! Då blir det högläsning.


En kartong innehöll Jeanette och Lisa. Två dockor från Moderns barndom, det var kul att återse mina gamla bebisar. Det är sådana där dockor som inte tåls att tappas = kras, skärvor och tårar. Soptunnan.


Vad säger du?

Ska det bli lite plock från Dagböckerna kanske...


- Godbitar ur Anna och Fatimas fantastiska äventyr -


Vem Fatima är/var? Mitt alter ego i tidigare år.


  

Fast, jag får ta och döpa om "invånarna" i böckerna.

Så det inte blir några skilsmässor eller andra problem.

Ca femton år gamla dagböcker - borde vara preskriberat nu i och för sig.


Det absolut mest pinsamma jag uppdagade i mitt skräp, var en lista...

(skämskudde behövs)

på de jag haft en "crush" på och de jag faktiskt hade

förhållande med - på ett eller annat sätt.


Det står helt klart att jag lider av dåligt minne, även om jag ibland glittrar till och kommer ihåg de mest fåniga saker och händelser för många herrans år sedan.


Mmmmm, får fundera på det.


Tja!


 


 



Av anna - 25 februari 2012 13:55

Sömntutan


Jösses jä-lar! Jag har hamnat i någon sorts viloperiod.... Sover och sover - riktigt tröttsamt att ha det så!

I torsdags sov jag middag i två timmar, steg upp och lagade middag. Vi åt - sedan sov jag.

På morgonen kom jag knappt ur sänghalmen, huvudet ville inte komma igång. I går somnade jag i soffan, sov gott i några timmar och sedan lika gott i sängen. I morse var det bekymmer att ta mig ner till köket - och nu är jag sömnig så jag skulle kunna kräkas, om jag orkat.


Vad är det här?

Är det vitaminbrist av enorm storlek? Alltså! Jag som äter så nyttigt...godis varje dag, några kex och några gånger i veckan läsk.

Det är nyttigt för sockersuget, rediga grejer bara du är noggrann med tandborsten så är det nada problemas.

.....förutom magkatarr från Helvetet, smakar det så kostar det.

Livet är kort.


Mer frisk luft hade säkert hjälpt, men.....det finns ju så mycket som behövs ordnas till inomhus!

Heller inne nu - än i sommar.


Om en timme blir det kaffe och kaka, grisarna kom instormande idag, då är det viktigt med tre-kaffet.

Middag blir korvstroganoff med ris och till mellon blir det popcorn och läsk.


JO!

Höll på att glömma, har hittat fler dröm-kläder!!

Märket Container från Danmark!

Så nu är det tre favoriter : Cream, me&i och Container.


 


Du måste klicka h ä r !!


- lite småförälskad -


  


PS Prinsessan Estelle, har mitt godkännande, angående namnet menar jag.


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards