Alla inlägg under oktober 2012

Av anna - 31 oktober 2012 20:08

Efter arbetet körde jag ner till byns lilla Ica. Parkerade så fint och öppnade dörren, steg ur Ärtan - och finner att radion fortsätter spela?!

Men.....nycklarna hade jag ju i näven!

Sjukt konstigt.


Tills jag tittar lite närmre på mysteriet och inser att nyckeln sitter visst kvar?!

Av någon skum anledning hade jag stängt motorn och tagit upp husnyckeln ur  v ä s k a n och trott jag var redo att lämna bilen.


Varför vände jag mig till sätet bredvid och tog upp nyckel därifrån istället för plocka ur där man brukar?!


  


Grymt sugen på att fixa julklappar!
Finns det något som är trevligare än att leta/göra presenter? Möjligen att mottaga......hehe.

En del hemmagjorda hamnar under granen i år (dock hemlighåller jag närmre info)

Hade jag nu varit snor-rik hade listan till släkt och vänner sett oerhört annorlunda ut.

Ska vi leka att vi är rika?

Jaaa! Det gör vi!


- Julklappslistan för 2012 -


Till Modern - spabesök + resa med mig (i Sverige)

Till Daddy - spabesök + resa med mig (i Sverige)

The Sis - ny bil och presentkort på tatuering (tar med henne på vår familje-resa)

Soldaten - resa till solen och ett "äventyr",

typ köra fet-snabb bil,

hoppa fallskärm,

flyga skit-snabba planet

iallafall något som normala människor inte vill utsättas för.

Skuggan - fina Barbie prylar och en liten dator + möbler till hennes rum

Mellangrisen - hmmm, han är svår...här behöver jag fundera längre. Men; möbler till rummet.

Kultingen - playmobil med riddare, borg och hela kalaset + en egen speldator + möbler.

Mia-Fia och Lidingö - roadtripp till Ullared med allt betalt.


Typ.


  


Bara lite gnäll - stora och lilla salen på arbetsplatsen var utlånad till 55 fjortonåringar och deras ledare (6,7 stycken) De skulle bland annat äta......idag har jag torkat ketchup från bord, stolar och en duk. Okey, dåligt bordsskick kan de kanske inte rå för (?!) men måste de sitta och leka med värmeljusen så jag fått skrubba ljusstakar med varmt vatten halva dagen? Stearin är sådär roligt.


För extra piff på träffen ritades det penisar på borden - med blyerts......jag tackar innerligt för det valet av penna.

Som grädde på moset lekte en ärthjärna med en boll. Att kicka boll mot köksdörren är superkul......jag som fått lära mig att boll inomhus är förlagt med spö-straff.

Dock hade ungen fått godkänt av ledare att kicka runt med bollen.......

(visste du förresten att fråga föräldrar till dessa framtidshopp om möjliga mat-allergier = är nedvärderande?)


  







Av anna - 28 oktober 2012 21:01

Test!
Provar att skriva inlägg från mobilen, det är inte klokt så avancerad jag är numera.

Igår när vi kom hem från äventyr på Emporias parkering hittade vi Lussekatten på helt tokigt ställe.

Öppnar dörren in (då ser man rakt ut i uteburen) och ser "vår" hälsa-på-katt -Lussekatten - sittande på uteburens tak!! Det innebär att hon (?) lätt kunnat traskat runt på hela husets tak.....tänk om kattrackaren drattat ner.

Av anna - 27 oktober 2012 17:03

Så kan det gå.

Blir inte som jag tänkt mig alltid.

Det körde ihop sig, så att säga.....eller rättare sagt: jag körde ihop det.

  

Int´ blev det nån loppis inte.


Följde med Soldaten och grisarna till Emporia, som inte uttalas emforia som jag trodde utan just emporia....

Är det bara jag som tycker det låter konstigt?


Kära nån med bilar, rena kaoset, tänk Ullared med rea......

Och med folk!

F**K


Det ska bli kul att gå dit en annan gång, om ett tag, om/när det lugnar sig lite.

Massor med fina butiker som jag absolut ska slösa tid på.


Efter en timme eller så, var vi utmattade, inhämtade krafter vid godishyllan på
Willys, sedan lämnade vi staden.


   

Dagens citat kommer från Skuggan, 10 år

"-Jag är en smart kvinna"


Dagens roliga.

Mellangrisen visslar, så där efter en snygg tjej - en tjej stannar upp och ser sig omkring.

Den förste hon får ögonkontakt med är Soldaten.

Hon trodde det var han som visslade - med tre ungar och mig i släptåg.

Tjejen såg lite undrande ut.




Av anna - 26 oktober 2012 20:17

Nu kör vi lite mumsiga tävlingar så här på fredagskvällen, håll fast - nu kör vi!


Snart är det JUL och vad passar bättre än en tävling om belysning på bloggen Victorias Jul?!


 


Till tävlingen <------

Till butiken Belysningsdesign.se <------


Jag är djupt förälskad i den här glas-granen från Belysningsdesign.se


 

"Hille dekoration" 315kr

klicka här


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tävling nummer två:


Du kan vinna en originalteckning hos GeMina Art!!!


 


Du bestämmer själv motiv!!!


----->Till tävlingen! <-----


 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tävling nummer tre:


Tävla med bloggen - med det fantastiska namnet - Sockerrus

om ett presentkort på 500 kr + fri frakt

hos webbutiken FikaMera


 


"om du skulle vara ett bakverk, vilket skulle du då vara och varför?"


Till Sockerrus´ tävling <------

Till webbutiken Fika Mera <-----

 

 

Önska mig lycka till!

 

  

 

Av anna - 26 oktober 2012 19:47

Eftersom "alla" nämnt snö idag, får jag väl halka med på den trenden (obs; ordvits)

Visserligen såg jag ingen snö falla från himlen, orkade inte ta mig till ett fönster igår kväll.

För den delen visade det sig vara slask som föll.

Men i morse, vid sju tiden låg slasket kvar på takfönstret på toaletten och Ärtan såg ut att behöva skrapas en smula.

Höstlöven knastrade under mina gummistövlar när jag gick ner till hönsen och dörren in till själva gården hade fryst fast.....intressant känsla att få kicka upp en dörr. Det har jag aldrig gjort förut.

- 4,2 grader


  


Får se hur vädret artar sig imorgon, tänker inte stå på loppis om det regnar eller slaskar.

Du kommer väl?

Och hjälper en stackars fattig plastmamma (åhhhh, vad jag hatar det ordet!)


  


----> Hitta hit <----


Mitt målararbete börjar ta sig, men det kommer inte att bli godkänt av herr Målarmästaren!

Han kommer att sucka, stöna och förvisa mig ur testamentet.......

  

Nääää, skitbra är det inte.

Visserligen har jag själv en tendens (minst sagt, i ärlighetens namn....) att klanka ned på andras måleri och tapetsering - till mitt försvar säger jag : det är bara ett bok och pysselrum! På ovanvåningen, längst bort i hörnan. Ett vardagsrum, kök eller andra viktiga rum hade jag icke gett mig på.

Nix, det får en utbildad och kunnig målare sköta.


Heders-omnämnande:

Till Daddy = Målarmästaren

Sedan gubben var 14 år har han endast sysslat med detta yrke, han är nu fyllda 70 och blev pensionär några år tidigare än det var tänkt. Och det förstår jag - mina armar.......jisses vad det sliter på kroppen.

Armar uppåt sträck, böj ock kryp, klättra på stegar, lyfta, bära, nacken bak, sträcka sig hit och sträcka sig dit.

Hur i himlens namn orkade karlen med detta i så många år?!


  


Ett stort grattis till prinsessan Madde och hennes kärlek.


 

 

- bild från expressen -

 

Hjälp så  v a c k e r  bruden är på bilden!!

 

  


Av anna - 25 oktober 2012 17:19

Viktig information!


På lördag - 27 oktober - står jag och Ärtan på bakluckeloppis!


Mellan klockan 10 - 14


Skurup, Macklean MC Club


Kom och fynda!


----> Hitta hit <----


  


På mitt bord finns det bland annat:


  • massor med finfina tomtar
  • kökslampa, skrivbordslampa
  • radiostyrd helikopter
  • massor med knappt använda spel
  • 3 fina kappor, två aldrig använda
  • Nike jacka + byxor, endast provad

Och lite annat kuligt!


  






Av anna - 25 oktober 2012 08:07

Himmel och pannkaka!


Du bara måste kika in i det här huset!


Ett ganska ordinärt hus - utifrån......

Inuti är det något helt annat.


Vansinnigt nyfiken på vem som bor där och hur de tänkte vid inredningen,

de måste ha lite storhetsvansinne (eller?)


Klicka här!


 


 


God morgon, förresten!


  



Av anna - 23 oktober 2012 21:01

Jag bara måste!


- vara med i tävlingar med toppen-vinster!


Hos miss Vivi har du chansen att vinna 100 kr hos de fantastiska GeMina Arts!!


  


----->Tävla här <-----


 


Tävlingen avslutas 4 november.


Om jag vinner är jag på jakt efter den här "printen"


 


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards