Alla inlägg under mars 2012

Av anna - 19 mars 2012 15:40

 


How many roads must a man walk down

Before he´s called a man?

How many seas must a white dove sail

Before he sleeps in the sand?

How many times must the cannon balls fly

Before they´re forever banned?


The answer my friend, is blowin ìn in the wind

The answer is blowin ìn the wind


How many years can a mountain exist

Before it´s washed in the sea?

How many years can some people exist

Before they´re allowwed to be free?

How many times can a man turn his head

And pretend he just doesn´t see?


The answer my friend is blowin ìn the wind

The answer is blowin ìn the wind


How many times must a man look up

Berfore he can see the sky?

How manyears must one man have

Before he can hear people cry?

How many deaths will it take`til he knows

That too many people have to died?


The answer my friend is blowin ìn the wind

The answer is blowin ìn the wind


- Bob Dylan -


 

Av anna - 18 mars 2012 16:38

Förra helgen började nedsågningen av trädet.

Den fortsatte idag.... Hela marken gungar till när grenarna dundrar i backen.


Soldaten fixade ett eget säkerhetsrep till fällningen, det var en bra idé!

Jag tittade precis ut när han sågade av en jättegren, den gick fint av, men i fallet ner svängde den och slog till stegen. Så den böjdes!


Soldaten vippade till en smula, men stod stadigt kvar med sitt säkerhetsrep. Lite bekymrad över att klättra ner, metallen där grenen stött emot såg inte speciellt hållbart ut. Pysslade runt med repet så han hade något att hänga tag i om stegen böjdes sig under hans vikt.


Det gjorde den inte så han kom ner fint. Men stegen! Tack och hej, var bara att såga av där det var brutet/böjt. Stegen är numera något kortare men användbar - till lägre träd....


 


   


 


- Glad gladare gladast! -


Jag har vunnit en tävling hos Tant Ulrika! <----------

Ett presentkort på 400 kr hos SoftHoney! <----------


Har du en stund över  m å s t e  du kika in på SoftHoney!

Jag har väääldigt svårt att bestämma mig - vill ha allt!


  

Av anna - 18 mars 2012 16:06

Vad säger du om en upp-piggande lite spökhistoria så här på söndags eftermiddagen?

Vad bra! Hittade en spännande idag - från bloggen Mosthaunted, se mina länkar!


På andra plats i spänningstabellen kommer Röster från andra sidan.... Extra spännande om anden svarar på frågor som ställs. Grädde på moset om svaren är längre än ett ord.


Titta på den här, även om avsnittet börjar lite - hmmmm, vad ska jag säga, förvirrande?

Titta så förstår du.



Serien gick tidigare på 4 fakta kanalen, tyvärr har den inte visats på ett tag. Och dom körde så himla många repriser - det här avsnittet ska vara alldeles nytt.


Givetvis är det inte fejk. Hur roligt hade det varit?

Det är möjligt att jag är naiv och blåögd - det skiter jag i.

Livet hade blivit bra trist om vi trott att allt var lögn och påhitt.

.....även om jag är en hejare på konspirationsteorier.....


  

Av anna - 17 mars 2012 11:50

Vad gör jag för fel?!

Jäkla google!


Halva förmiddagen har gått åt att leta efter bild på Bikinin som jag vill ha.

Inte ens på butikens hemsida finns den?! Joooo, likadan men i fel färger.


 


      =  denna men i S v e r i g e s flagga! Hur söt som helst!


Begriper inte varför jag inte kan hitta BILD på den.

Jag är absolut säker på att det var på Cubus, Burlöv jag tittade på den. Höll den i min hand!

Har jag drömt det...börjar tvivla på mig själv. Märkligt.


Titta här på Cubus hemsida <-----klicka



Gårdagens tågresor har börjat blekna, hade hoppats på fint vårväder idag, men det blev grå-färgad himmel den här lördagen. Blir pyssel inomhus istället, har en tanke att jag ska rensa ur och planera bättre i gamla förrådet.

Just nu är allt huller om buller där inne. Ingen ordning alls.


Det som hejdar mig en smula är risken för att träffa på spindlar.....sådana kryp har en tendens att hålla till i skrymslen som det inte rotas för mycket i. Hoppar det fram ett stort ludet monster och morrar - tar jag till flykten.

Gummistövlar och handskar? Undrar om det räcker som skyddsklädsel.


Återkommer med besked senare, om jag inte ligger i chock på golvet....eller springer skrikande omkring i trädgården, med en stor spindel efter mig....


  

Av anna - 16 mars 2012 17:51

Resan från Skurup till Malmö tog EN och ½ TIMME....


Jag som hade planerat att landa i Malmö en timme innan mötet, och strosa runt i solen och fönstershoppa.

Det sket sig, fick i rask takt lunka i väg till mötet istället.

Efter mötet hade jag hemlängtan och misstänkte det skulle ta lika lång tid att ta mig hem.


Åh, vad jag saknade Ärtan!   

Även om det är lite skrämmande att se hur bilister uppför sig på motorvägen i rusningstrafik.


Tillbaka till stationen, tåget endast 10 minuter försenad!

Tog ca 50 minuter.


Stackars Grannen med hönsen stod för att se till att jag kom till och från Skurup.

Givetvis var mitt mobilbatteri på rött = 7 % + att jag tappade täckning då och då..... Men vi hittade varandra trots allt, i den stora metropolen Skurup.


Det hade visst varit ett fantastiskt väder!


Sol och vår!


....inte vet jag. Satt på tåget hela dagen.


 


   


- längtar -


  

Av anna - 16 mars 2012 09:48

Vad skådar mitt öga - jooooo, sooool!


Härligt, efter morgonens dimma och minusgrader är det gött med solsken.

Även om det innebär att jag måste måste i trätofflorna och gå ut med sopor och mata småfåglarna.


Till stora (farliga?) staden Malmö sätter jag min färd idag - dock utan Ärtan. Har istället flirtat med Grannen med hönsen, hon både hämtar och lämnar mig vid tåget. Gulligt som attans!


Den där lappen jag fick igår om att Ärtan hade körförbud eftersom förra ägaren inte betalt skatten - betalade jag in igår.....och kom på att det kanske inte nåt fram till transportstyrelsen bankgiro ännu. Trist om farbror polisen hade stannat med då....


Jag gnällde som 17 igår om den där oturen som gilla att hänga oss i hasorna

- Ännu en Tröttsam Papperslapp damp ner i lådan.


Med en  i n k a s s o s k u l d !!!!! Till Mig ??


Jag som är tramsigt noga med inbetalningar, räkningar o likn! För mig skulle det vara av Stor Skam att hamna hos kronofogden för obetalda skulder.

Min haka föll ner och min enda tanke var "det här är fel, kan omöjligt vara till mig"


Öppnade så kuvertet :


"på uppdrag av ovanstående fodringsägare får vi anmoda Er, att inbetala nedanstående inkassoskuld direkt till oss med inbetalningskortet. Senast 21 mars. Utebliven likvid kan medföra att ärendet överlämnas till kronofogde för ansökan om betalningsföreläggande eller stämning, varvid utmätning kan följa.

mm"


Det var en obetald körlektion på körskolan.


Som jag - samma dag som jag klarade uppkörningen - hörde av mig till. Både för att berätta att jag klarade mig OCH för att höra om det fanns en OBETALD lektion - som jag hade för mig!!!???


Det kanske inte är så mycket att bråka om, bara att betala in.

Men jag känner mig kränkt, sårad i mitt inre.

Buuuuu - så dåligt av körskolan att inte höra av sig till mig och säga "oj då, här fanns visst en obetald ändå!"


Men inte ett ljud - bara inkassokrav!


DÅLIGT!

KRISTIANSSONS BILSKOLA,

Dalaplan i Malmö.




  

Av anna - 15 mars 2012 13:06

Jag som trodde oturen hade tagit ledigt från oss här i dungen....


(- Förklaring till rubriken finns  h ä r - )


Har det inte varit det ena har det varit det andra - ibland har det känts våldsamt irriterande!

Kladd med lägenhetsförsäljning, trasig bil, bråkig panna, krassliga katter, oro för gamla tant jyckens välmående och ork, sinande kassakista och besvärlig ex-fru....och lite annat som jag inte kommer på just nu.

Orka tänka på allt.


Så lossnade det! Lägenheten blev såld men endast 10 000 under mitt utgångspris, Soldaten trollade med bilen, diskuterade med pannan, katter som blev pigga och alerta, gamla tanten som är oförskämt pigg för sina 13 år, svagt skrammel i kistan och ex-fru som uppfört sig riktigt hyggligt.


Meeeeen......

För ett tag sedan stack Soldaten till sin arbetsplats, visade sig att hans "behörighetskort" hade gått ut i tid. Chefen bidde sur och sa att sådant får Soldaten ha koll på! Och det är sant - absolut. Den mänskliga faktorn, du vet. Ringde runt, fick besked på att nytt skulle ha sänts hem = eftersom vi  b e t a l a t  in i tid! Jo då, det hade vi gjort (lång näsa till bossen som trodde på helt hjärnsläpp) Det hade blivit något fel. Nytt kort kom inom några dagar. Tack för det.


Igår kom brev från transportstyrelsen = min bil hade fått körförbud *suck* Förra ägaren hade inte betalt in fordonsskatt så transportstyrelsen hade kontaktat dem. Lönt. Jag ringde, hamnade hos landets mest deprimerade telefonist. Som trots sin svåra sorg gav mig bankgirot samt vilken summa dom saknade *pust*

Så imorgon får jag köra lilla Ärtan igen.


(kvinnan i luren talade med låg, entonig röst. Ingen skillnad alls på betoning av ord, det kvittade vad hon sade. Jag kände mig riktigt deppig själv av henne.... Något måste det vara! Hon kan bara inte ha den telefonrösten och arbeta med att svara i telefon! Olyckligt kär? Sorg efter någon? Hatade sitt arbete? Trist! Men för 17, kom igen. Låtsas vara glad åtminstone. Det funkar, ganska länge faktiskt. I know.)


Sedan ringde Grannen med hönsen, berättade att "vår" slamtömningsgubbe skulle sluta och ett annat företag ta över. So far so good.


Men: bilarna kunde inte backa. Eller; chaufförerna får inte backa. Då kan det bli besvärligt.

Vi bor i gamla hus, på åkern. Kanske inte direkt byggda och planerade efter det Moderna Mönstret.

(undvika allt som möjligen kan ge arbetsskada på de utövande av arbetet)

Jösses.


Att göra? Byta ut hela skiten? Eget reningsverk? Bygga vändzon i trädgården (jodå, dom får vända runt) eller (hönsgrannens idé) så gräver vi väg runt våra hus, på insidan så att säga, så kan dom köra  r u n t  våra hus!

Landsvägen på ena sidan och vår grusväg på insidan, om du förstår.


.....undrar om slamsugaren klarar grusväg....?


 


Antagligen får grabbarna hicka av skräck när det ska "slammas"

- och ser den här lilla söta vägen in till oss, även om den blivande (?) vägen

fortsätter genom trädgården och in till grannen....


Dessa bekymmer, ack, ack och ack!


  

Av anna - 15 mars 2012 11:00

Rösta gärna på mitt bidrag!


Så blir jag så glad!


  


  


Rösta på mitt bidragi Jotex tävling "Designa ett rum"!



  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards