Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Kattuggla, flyg!

Av anna - 15 mars 2012 13:06

Jag som trodde oturen hade tagit ledigt från oss här i dungen....


(- Förklaring till rubriken finns  h ä r - )


Har det inte varit det ena har det varit det andra - ibland har det känts våldsamt irriterande!

Kladd med lägenhetsförsäljning, trasig bil, bråkig panna, krassliga katter, oro för gamla tant jyckens välmående och ork, sinande kassakista och besvärlig ex-fru....och lite annat som jag inte kommer på just nu.

Orka tänka på allt.


Så lossnade det! Lägenheten blev såld men endast 10 000 under mitt utgångspris, Soldaten trollade med bilen, diskuterade med pannan, katter som blev pigga och alerta, gamla tanten som är oförskämt pigg för sina 13 år, svagt skrammel i kistan och ex-fru som uppfört sig riktigt hyggligt.


Meeeeen......

För ett tag sedan stack Soldaten till sin arbetsplats, visade sig att hans "behörighetskort" hade gått ut i tid. Chefen bidde sur och sa att sådant får Soldaten ha koll på! Och det är sant - absolut. Den mänskliga faktorn, du vet. Ringde runt, fick besked på att nytt skulle ha sänts hem = eftersom vi  b e t a l a t  in i tid! Jo då, det hade vi gjort (lång näsa till bossen som trodde på helt hjärnsläpp) Det hade blivit något fel. Nytt kort kom inom några dagar. Tack för det.


Igår kom brev från transportstyrelsen = min bil hade fått körförbud *suck* Förra ägaren hade inte betalt in fordonsskatt så transportstyrelsen hade kontaktat dem. Lönt. Jag ringde, hamnade hos landets mest deprimerade telefonist. Som trots sin svåra sorg gav mig bankgirot samt vilken summa dom saknade *pust*

Så imorgon får jag köra lilla Ärtan igen.


(kvinnan i luren talade med låg, entonig röst. Ingen skillnad alls på betoning av ord, det kvittade vad hon sade. Jag kände mig riktigt deppig själv av henne.... Något måste det vara! Hon kan bara inte ha den telefonrösten och arbeta med att svara i telefon! Olyckligt kär? Sorg efter någon? Hatade sitt arbete? Trist! Men för 17, kom igen. Låtsas vara glad åtminstone. Det funkar, ganska länge faktiskt. I know.)


Sedan ringde Grannen med hönsen, berättade att "vår" slamtömningsgubbe skulle sluta och ett annat företag ta över. So far so good.


Men: bilarna kunde inte backa. Eller; chaufförerna får inte backa. Då kan det bli besvärligt.

Vi bor i gamla hus, på åkern. Kanske inte direkt byggda och planerade efter det Moderna Mönstret.

(undvika allt som möjligen kan ge arbetsskada på de utövande av arbetet)

Jösses.


Att göra? Byta ut hela skiten? Eget reningsverk? Bygga vändzon i trädgården (jodå, dom får vända runt) eller (hönsgrannens idé) så gräver vi väg runt våra hus, på insidan så att säga, så kan dom köra  r u n t  våra hus!

Landsvägen på ena sidan och vår grusväg på insidan, om du förstår.


.....undrar om slamsugaren klarar grusväg....?


 


Antagligen får grabbarna hicka av skräck när det ska "slammas"

- och ser den här lilla söta vägen in till oss, även om den blivande (?) vägen

fortsätter genom trädgården och in till grannen....


Dessa bekymmer, ack, ack och ack!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards