Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

Vi draaar iväg.

Av anna - 25 augusti 2015 18:00

Min hund och jag.

Det skulle kunna vara titeln på en bok om hunduppfostran.

Eller som i det här fallet; inte alls.


Valpen och jag har helt skilda åsikter på hur man som hund bör uppföra sig.

Om jag är lite snäll så har hundrackaren fått helt fel instruktionsbok med sig.

Lite mer åt tvärtom hållet.


Att han är en fårhund har han helt missat, hans känsla går mer åt slädhund.

Att draaaaa iväg, oftas med mig slängandes som en gammal vante bakefter.

Speciellt kul och underhållande är det, för andra vill säga, när det är snö och halt.

Än slank det hit och än slank det dit.


Han har mycket åsikter.

Han delar gärna med sig av dem.

Högt och gällt, det gäller att höras över prärien.


Han är ytterst älskvärd, hoppar gärna upp i knät på kreti och pleti och bjuder på en blöt puss.

Det är inte alla som uppskattar det - fast det förstår inte jag.

Och inte jycken heller, för den delen.


Han är mycket social mot andra jyckar!

Stora som små, lurviga som kala, tjocka och smala, gamla och unga.

Inga förutfattade meningar här inte. Han gillar alla.

Det är mer än vad jag gör.


Sedan har han en tendens att burdust kasta sig över andra hundar.

Med ett glatt skall och viftande bakdel.

Hans idé är att alla gillar den behandlingen, får han trampa lite på dem också - så blir han ännu gladare.


Syrrans hund har fått agera trappsteg ett par gånger när den lilla gaphalsen klättrar upp i en soffa.

Varför hoppa när det ligger ett trappsteg så bra på golvet, liksom.

Men han är absolut rättvis och låter systerhunden använda honom själv som trappsteg.

Inga sura miner här inte.


Han är en stjärt-sniffare av stora mått.

Här har djurets art och ursprung ingen betydelse.

Hund som katt, hamster som höna.

Tack och lov gäller det inte på oss människor.

Jag tackar ödmjukast.


 


/ anna

- som givetvis begriper att hans uppförande beror på mig och inte honom, men det är roligare så här!

 
 
Mimmi

Mimmi

25 augusti 2015 21:50

Hihi... Det är alltid kul med busiga djur! (Tycker min matte.)
Och kul med någon som har en blogg och KAN skriva - händer inte så ofta ;)

http://livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se

anna

26 augusti 2015 15:36

Tackar det ödmjukaste!
Föresten, du är riktigt bra du också :-)

/ anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards