Alla inlägg under juni 2012

Av anna - 28 juni 2012 18:36

Hjälp vad jag kan reta mig på småsaker *morr*


Där är en man, äldre herre - gubbe alltså, som har fått det tjuziga uppdraget att måla om utsidan på min kära arbetsplats. Gubben i fråga, stänker och kladdar, över fönster och dörrar.

  1. De nyputsade fönsterna är numera strimmiga av brun färg....
  2. Där vi går in i huset har människan skvätt ner = kom ihåg att ta av skorna så det inte blir färg på golven...
  3. Den där tomten har varit inne i huset också, vi upptäckte idag färg på en av stolarna i entrén...

Vi som gnor på insidan i huset för det ska vara fint för besökare har en utsida som är bedrövlig - pinsamt.


Jag delgav min irritation till annan anställd.


Min fråga nummer ett : har kludden målarutbildning egentligen??

Svar : nej....han är en allt-i-allo och pensionär...



Målarkludden i sig är en trevlig liten gubbe som jag gärna bjuder in på kaffe och snackar skräp med.

Men icke att jag skulle satt honom på ett jobb med en pensel i näven.


Nu känns det bättre, skönt att få klaga lite.



Av anna - 28 juni 2012 14:55

Tävlings-sugen!?


Jag tävlar om ett linne från Daisy Mae på bloggen "retrolover"


Lätta tävlingsregler : Titta in här!


Så här fina saker säljer Daisy Mae <---klicka!


   


Den här vill jag vinna :


 


  

Av anna - 26 juni 2012 18:43

Vilken dag!

 

Sol och salta bad, värme som smälte ner mig i en hög.

Havets plaskande, småungars förtjusta skrik och ljumma vindar

- kan det bli bättre?!

Icke.




Som jag LJUGER.....det är inte klokt.


Så här ska det vara : vaknade av att regnet slog mot rutan, vinden som drog genom träden och den småkalla känslan av HÖST.


Fantastiskt att vakna upp den 26 JUNI och fundera på vart jag lagt raggsockorna. Regnkläderna hänger konstant framme och bilen är laddad med paraplyer.

Helt klar över att det är smått patetiskt att gnälla om vädret - men....va faaaan?!


Fram med fantasin, har rullat in mig i en rosa filt och funderar på att tända en brasa = varmt = sommarvarmt!


Om det varit sommar skulle jag tagit på mig :


ASOS - ASOS PETITE Exclusive Dip Hem Maxi Dress hos Mylovebasket


- 346 kr <--- klicka!


och satt en rosa fläta på huvudet :


ASOS - ASOS Pink Fake Hair Plait hos Mylovebasket




- 74 kr <--- klicka!


På fossingarna hade det blivit :


O'Neill - O'Neill Evie Printed Flip Flops hos Mylovebasket


- 111 kr <--- klicka!



"sommar, sol och semester!"


  



Av anna - 25 juni 2012 16:20

Löjligt trött idag, beror det på vädret?


Sol och storm och regn - i en förbaskad röra.


Jag vill  och    i solen!!  = NÄR?!


Skit i det, vinden piper i fönsterna här i uterummet, katterna sover och jag är ap-lat.....

Kan vara mysigt det med! (my ass...)


Suttit här och bläddrat runt bland bloggar, det är många som visar dagens outfit - och det är trevligt!

Funderade på hur det skulle sett ut om jag (den något överåriga människan) gett mig i kast med samma uppgift.


Först hade det säkert blivit komplicerat med kameran - den går att ställa in så jag hinner posera snyggt framför, men inte hade bilden blivit tagen där den skulle.

Gissningsvis hade bilden föreställt en vägg, en arm och kanske ett ben - om jag hade haft tur.

Eller så hade det blivit en märkligt bild på mig utan huvud.....

Kanske hade jag inte hunnit ställa mig till rätta och bilden hade visat en käring som som stått och viftat med armarna och med huvudet i knepig vinkel, vid riktig tur så hade jag säkert blundat också.


Kläderna.

Ja kära nån.

Gammal skåpmat hade jag bjudit på, något nyinköpt varje dag (som jag sett att vissa har) kan jag inte bjuda på,

ej heller det senaste och det coolaste i modevärlden.


Gud nej! Här hade det blivit HM, Kapp-Ahl och liknande.

De vanliga butikerna, med vanliga priser, de jag vanligast besöker - för att se vanlig ut (?!)

 

Givetvis bör det skrivas ut varifrån plaggen kommer, kanske också med prisuppgifter.

.....alltså, mina favoritkläder är säkert 5 - 6 år i ålder. Så länge saker håller - så länge använder tant Anna sina prylar. (min förra mobiltelefon höll i nästan sju år)


Tänk dig ett foto där du ser mig, lätt poserande i skyltdockastil. Halva vänstra arm och ben hamnade utanför bilden. I gengäld ser du en fin bild på soppåsen vid ytterdörren.


På överkroppen en rart blommigt linne med svart midjekort kofta.

På underkroppen en kort jeanskjol, vita tights och svarta skor.


Under fotot :

  • Linne - present - har inga prisuppgifter
  • Lilla koftan - Kapp-Ahl, 150 kr ca.
  • Jeanskjol - minst 5 år, ett traderafynd, 50 kr ca.
  • Tight:sen - urgamla! Ingen aning om ursprunget.
  • Svarta skor, Puma - traderafynd, 150 kr ca.

Är det något kul?!

Tror inte det.


För allas fortsatta välmående struntar jag i ett sådant tilltag och

fortsätter med mina vanliga djur och naturbilder.


Just idag har min nya bikini kommit.....den är fin.

Nej, absolut inget poserande i den!!

Jösses - det räcker väl med de jag kommer skrämma livet ur på stranden.....om det nu blir strandväder!!

(lite smått bitter bara)

Inte är den svart/vit - tack för det (free Willy-temat)


   








Av anna - 25 juni 2012 13:16

Det var väl bara en tidsfråga!!


Innan grannen med hönsen skulle få den ljusa idén att skriva blogg hon med.....

...undrar om det är för att jag ska få igen - för de gånger jag berättat om henne?


  


Grannen har sina goda sidor, b la kan hon knåpa ihop riktigt roliga texter.


Bedöm själv :


grannen.bloggplatsen.se

 

 

  

Av anna - 24 juni 2012 19:32

Pippi på Pippi!

 

 Jag blev till mig av lycka när det dök upp Pippi-kläder i butikerna!

För oss, något större barn av i dag.


Rut m.fl - Alice Jumper hos Mylovebasket


- 299 kr- <----klicka!


Bubbleroom / H - Cardigan hos Mylovebasket


- 299 kr - <----klicka!


Rut m.fl - Alice Jumper hos Mylovebasket


- 299 kr - <----klicka!

 

   

 

Originalet i all sin prakt.

 

  

 

Vantar, mössa och halsduk förväntar jag mig att det finns i min garderob till vintern

- i Pippi-ränder, så klart.

 

  

Av anna - 24 juni 2012 11:14

Vaknade upp till ett jädrans oljud! Regnet smattrade ilsket på fönsterna och vinden böjde stackars trädet hit och dit. Jag som hade drömmar om att sitta i solen, med lite lagom kläder på mig. Ja ja, får tända en lampa istället - kan bli mysigt det med.


Sista cigaretten jag hade hemma tappade jag givetvis ner i kaffekoppen?!

Den ligger på tork nu. Tillsammans med sista jordgubben. "Gubben" ligger inte på tork, den blev ensam över från gårdagens jordgubbs-bonanza - och hamnade på en servett i köket. Som nu även inhyser den blöta (onödiga, farliga) rökpinnen.

*suck*


Bläddrat genom dagens nyhets-skörd, inga större nyheter. Folk slår ihjäl varandra, kör ihjäl varandra och är allmänt obehagliga. Då är det precis som det bör då......

Märkligast är när otrevliga nyheter med dödsfall och våld blandas upp med "pigga upp 6livet, XX:s kläd-miss eller reportern som sade fel ord i direktsändning" o s v

Undrar om det är tänkt att bli en blandning likt en fruktsallad? Något för alla? Det som är surt är bara att spotta ut. Typ.


Diska, klä mig och kanske kamma mig står på schemat.


  


PS forts från rubriken : " - ifrån Plaskeby, det är dax att fälla upp ditt paraply."



Av anna - 23 juni 2012 16:49

Soldaten trimmar sin häck....

Häcken i trädgården alltså.


  


Vädergudarna skojade med oss igår, regn och rusk enda fram till femtiden - då alla moln försvann och solen sprakade loss + vinden mojnade! Perfekt, midsommarmaten kunde intas under strålande sol och med glitter av regndroppar i gräset, som små glimrande diamanter.

Lilla vovven Pinglan tog emot oss, med pipande skall. Tur jag inte tog gamla tanten med mig, hon hade försökt sätta sig på lilla Pinglan....som hon brukar göra med Nessie här hemma.


Gott!

Åt tills jag var fyrkantig. Byxorna spände om lilla magen (har seriösa funderingar på att införskaffa mamma-byxor, med rejäl resår över magen) Grannen med hönsen´s föräldrar var trevliga. Uppskattar mycket att komma hem till folk och det känns som om vi känt varandra ett bra tag.


Kvällens fånighet stod jag för :


Grann-modern "- din syster, är hon lika trevlig som dig?" (tack för det!)

Jag "- njaa - hon är mer som XX (grannens namn)......"


Sade jag glatt till grannens kära mor.

Givetvis menade jag det positivt!!

Jag blev inte utslängd på åkern utan fick jordgubbar som grädde på moset.


Läste i tidningen i morse om vem som tjänar mest / är rikas i "din" kommun..... Bryr jag mig?!

Inte mycket.

Det är väl trevligt för dem, antar jag - men undrar hur trevligt personerna i fråga tycker om att hamna i tidningen? Folk i dag är ju lite märkliga och smått onda...


Varenda dag (?) står det om hemska överfall i hemmen av rånare och banditer. Är det dax att börja bli rädd??

Skaffa taggtråd och höga staket, minfält och ha upplyst hela natten?


Hela dungen kryllar av hundar.....så än är det inte behov av vaktjycke. Och; nej, det är inga chihuahua-små saker som bor här inte. Visserligen bor inte alla i vårt hus, men vägg i vägg - typ.


Vad är det nu som rasar omkring här i dungen....b la en schäfer, en dobermann och någon typ av mastiff - tror jag att hon är.

Och givetvis gamla tant jycken - icke att förglömma! Hon la ner Balla Balder med en släng. Och han är en stor grabb!! (kan han vara; schäfer,rottweiler o labbe?!)


        


- bild tre har jag lånat härifrån,

och är inte ett dugg säker på att rasen är rätt.

Det är ganska likt ändå, om du tittar lite ur ögonvrån -


 

- Balla Balder -


Inte att förglömma

Grannen med hönsen har även tilldelats en hel koloni med mus och grod-fångare.

dvs :


 

- lånad här -


Min catz kan inte benämnas som en koloni, de är mera ett mindre sällskap - med olika åsikter...

...eller två syskon med ett femte hjul - och det är stackars Tess.


 


  



 

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards