Alla inlägg under juli 2012

Av anna - 31 juli 2012 17:27

Vem vill inte vara fin och lukta som en sommaräng efter lätt duggregn??


- Var med och tävla om ett sommarkit -


2 kroppspeeling

1 ansiktsmask

1 nagellackbortagare

1 kajalpenna

1 duschkräm


För bild


Vill du vara med och tävla?!

Klicketiklick, precis här!


  

Av anna - 31 juli 2012 14:23

Åhhhh nej!

Läste på löpsedlarna att Vickan och bajsrumpan Estelle inte ska åka och kika på OS!

Ve och fasa!

Världen rämnar, små barn faller i tårar och gamla damer svimmar.

Hur ska det nu gå?!


  


Egentligen....är det ruskigt trevligt att det var det mest spännande som hänt på sistone.

Tills jag bläddrade vidare, ihjälslagna människor, bränder och bomber.

Det ena värre än det andra - som Nyhet borde det kanske klå informationen att en småbarnsförälder

väljer att stanna hemma (i lugn och ro) med sin lott i livet = bajsrumpan.


  


Dagens väder är följande.

sol-vind-regn-åska-sol-vind-regn-åska

Fortsätt att rabbla så länge du orkar eller tills du faller i gråt.


  


Dagens katt uppdatering är följande.

Sebastian

- hans nya tillflyktsplats är så långt bort han kan komma från övriga i huset, dvs bakom mangelkorgen i mitt pysselrum. Och där stannar han till soffhänget på kvällskvisten, då kommer han traskande ner för toalettbesök och lite mat. Ibland stannar han nere, ibland kilar han upp till lugnet igen.

....och jag vill följa med.

Två veckor kvar innan lugnet och ordningen återställs.


Vanessa

- stannar här nere, mest för ha koll på Tess. Man kan ju aldrig vara säker på vad den där kattsaken kan ta sig till.

Ligger i sin koj-gömma eller på verandan och småslumrar. Springer mig i hasorna för kärlek.

Jamar lite småsurt när kladdiga barnahänder vill klappa på henne.

Fräser lite då och då mot Tess - bara så hon ska veta vem som bestämmer.

Klarar annars ljudnivån och röran över förväntan, inga drömmar om tillflyktsplats.


Tess

Vågar sig utanför sin privata sfär i köket, ännu låter vi avgränsningen vara kvar.

Sebastian har ett morgon och kvällshumör som inte är av denna värld....ser han Tess ska hon jagas,

helst få sig en örfil, han är förskräcklig.

Vanessa och Tess har hälsat nos mot nos på ett par gånger, tyvärr smittas hon av

Sebbes humör och fräser emellanåt.

Dock ska det framhållas att Sebbe har gått fram till henne, helt utan några tecken på ondska, endast sniffat intresserat på kattuslingen. Tess mottager detta intresse med att skrika i högan sky och morra så till och med gamla tant jycken blir imponerad. Hon kunde ta och hålla matluckan stängd och kanske kommit överens med Sebbe om rangordningen - utan att det ska kosta oss blod på väggarna.


  


Dagens arbetsplats uppdatering

(som egentligen skedde förra veckan)


Det var en sådan där varm och svettig dag, I och jag hade rast ute på bryggan i skuggan.

Inte en käft såg vi och knappast några bilar rullade förbi. En typisk "sommardag på stranden"


In på "vår" mark är en bred asfalterad väg - rakt fram kommer man till bryggan, till vänster finns en stor, oftast tom, parkeringsplats, till höger om nämna väg en stor fin gräsmatta med gamla ståtliga träd.


Så kommer det då en bil ute på "riktiga" vägen, en tjuzig sportbil, röd

Taket var nedfällt så de lockar grabben hade kvar på skulten fladdrade i fartvinden.


Hej hopp!

Så gör "röda-bilen-som-inte-är-en-kompensation-för-något?" en tvär sväng och kör in på vår väg.

Vi tittar intressant på och I slätar till håret, kunde det vara någon till henne?


 


Kom nu ihåg: där är gott om plats! Både på vår väg och parkeringsplatsen!

Med en snabb sväng dundrar föraren upp på fina gräsmattan och stannar.

Visar sig att en bekant gick förbi som han ville prata med.....men fan inte på vägen eller parkeringsplatsen.


Nej, en så tjuzig (?) bil kan endast stå på välskött gräs och med flerhundraåriga träd som skuggar plåten.

Jag funderar på att gå in och hämta "skänk-en-slant-bössan" och be om ett bidrag.

Aja, något kunde han nog hostat upp och gett till välgörande ändamål.


Givetvis lät puckot bakdäcken sladda loss på mattan när han äntligen behagade flytta på sin penisförlängare....


Alltså.


  








Av anna - 29 juli 2012 20:45

En av min barndoms absoluta favoritbok var "Tacka vet jag Skorstensgränd"

av Gunnel Linde


 


En av hundratals favoriter.....ibland kan det vara besvärligt att ha så många som går in under Favoritboken.

Rent av lite ångestframkallande att behöva svara på!

- kände mig rutten mot de böcker jag inte nämnde vid fråga.


Sådana problem dras jag med.


Tillbaka till Skorstensgränd :

Är där någon underbar person där ute som är ägare av denna

och som känner ett behov att få mer plats i bokhyllan?!

Och kan tänka sig sälja för liten slant?


Letat som en tok i två-års tid på loppisar och liknande, visst finns den att köpa på adlibris

- men det är inte samma känsla i en ny bok.....


Ett litet hop-plock av andra favoritböcker från yngre barndomens härliga läsupplevelser har vi här :


Mary Poppins

Bröderna Grimm

Astrid Lindgren`s

Agaton Sax

Ture Sventon

Gunnel Linde´s

Lotta, Kaja, Ann-Sofie, Camilla m fl av E Ringnér Lundgren


....och nu får jag lite knip i magen av att inte skriva  a l l a  som finns i mitt hjärtas bokhylla.


Jisses, behöver jag hjälp, eller?

(kanske bara en samarin)


  






Av anna - 29 juli 2012 17:30

Så....då var sommaren över för den här gången, uteleksakerna plockas in, solstolar fälls ihop, poolen blir övertäckt och strandkläderna tvättas och läggs undan.


Är jag en bitterf***a nu?

.....lite.


Strunt samma, snart är det julklappar som sysselsätter de två hjärncellerna.

Pepparkakor, glögg och barr i foten.


Lovely.


Dagens regnrusk tog oss till Malmö för shopping av mer naturmedicin till gamla tant jycken, det är bra grejer i de där burkarna. Märks direkt när hon inte får sin dagliga dos - fy attan för att vara gammal och skruttig.

Dyrt var det, men hon är värd varenda krona även om det blir en utflykt mindre för oss andra.

Ett saftigt köttben fick hon, slukades i ett nafs, sedan tackade hon Soldaten med en rejält slabbig

slick på hans stortå.

  


Igår fick jag ett uppdrag, grannen var ute och svängde med stjärten (eller möjligen på middag hos bekant) och hann inte hem till ena jyckens kvällsmedicin (jag vet! Ruskigt med halvtaskiga jyckar i den här dungen) så jag ryckte in.


Traskade in i deras trädgård - inte ett hundljud. Och jag trallar på ganska högt.

Låser upp och stiger in - inte ett knyst, endast ett surmulet gloende från katten mötte mig.

Hojtade "Hallå! Vovvarna!" - inget.


Det var ju märkligt.

Hade grannen glömt att hon tog jyckarna med sig??


Öppnade kylen (alla hundar hör en sådan sak) - inte en käft sade något, till och med katten avvek.

Hojtade igen - ännu inget bevis på liv.


In i vardagsrummet, först såg jag ingen (jo, en låååång sovande vit luddig Fabian under bordet) men sedan!

Eureka!

Där var dom ju, låg i varsin hörna i soffan och SOV som bara en riktigt latmask kan göra.

Petade på dem = Tjong! Då vaknade de och for upp ur soffhörnan.


Trots denna brist i deras vaktbeteende uppmanar jag

ingen obehörig att testa det samma.

En okänd person som smyger omkring utanför - det hade varit en helt annan sak,

mer något att sätta tänderna i

.....om jag säger så.

 

  









Av anna - 29 juli 2012 17:14

"Bättre En fågel i handen - än Tio i skogen" ?

 

Tävling med balorina.se!

 

 

Jag tävlar hos Aggehh om en valfri väggdekor i vinyl från balorina.se

 

Var med Du också!!

 

Till tävlingen

 

Till balorina.se

 

 

Vinner gärna :

 

 

  

Av anna - 29 juli 2012 16:42

Baglady tävling!


 


Jag tävlar om ett underbart fint armband från Baglady hos Beatrice, mamma till skrutten Robin


Till Baglady

Till Beatrice, mamma till skrutten Robin


Förutom det urläckra armbandet ovan gillar jag dessa örhängena :


 


  

Av anna - 28 juli 2012 16:51

Moln och moln den där blå himlen fanns inte att sikta i morse.

Något trumpen tog jag mig ur sängen och ut i naturen - där jag möttes av en vägg med värme.

Himmel och pannkaka, 28 grader och fuktigt så frisyren fick panik och gick i krull.

Tänk "Monika" i "Vänner" på semester....


Men, men, trogen mina göromål sådär på morgonkvisten (läs förmiddagen) tog jag itu med att sanera köket, sopa crap från golv och plocka undan allmänt skrafs som medföljer de tre små badgrisarnas intåg i huset.

Jag var dyngsur efter en stund, kära nån.

Bara att skifta kläder och vara glad över att det inte var en arbetsdag.


Poolen är på plats, träverket runt om är under byggnad - men att bada går fint. Dock krävs en viss försiktighet vid promenaden till pölen. Med generös hand ligger det utspritt verktyg, plankor och annat trist att få i foten.

Det är bara att navigera rätt så hamnar man inte på grund.


Att få min lekamen i och ur nämnda pöl krävs det fantasi och en del gymnastiska övningar.

För dagen är stegen bortplockad - för att inte hindra bygget runt om.


En parentes :  tanken var att få ner en bra bit av baljan i marken, med ca 1 meter kvar som skydd/kant mot att något djur eller klumpig person skulle kunna dratta i och drunkna. Det skulle vara en smula tröttsamt om det listade in sig någon obehörig person som av någon anledning halkar på en banan och faller i. Givetvis hade idioten skadat sig, tappat medvetandet - och drunknad. Och sedan hade vi hamnat i finkan för dråp eller nåt.....


Tillbaka till det jag skulle berätta; pölen blev i n t e nedgrävd så käckt som det var tänkt. Soldaten fick hysteriska utbrott och gav upp eländet med att gräva. Att få in en grävskopa till hjälp hade inneburit ett vält plank eller nerkörd häck samt fula hjulspår i gräsmattan - inget kul något av det.

Slut på parentesen.


Tog trätrappan upp till poolkanten (inlånad från förra årets pool) och ett rejält tag i den och sedan ett skutt ut i vattnet.

Själv är jag inte direkt i form som elitgymnast så jag landade med ett plask värdig en sumo-brottare av rang.

Själva badande gick utan större ansträngning - flyta runt tar inte så mycket på krafterna.


Sedan skulle jag ta mig upp.

Kasade, muttrade och halade mig upp på gummibåts-fanskapet, med ständig vit stjärt till allmän beskådan.

Gummibandet i mina brallor är inte som förut.

Av slumpen räddad något = vita badbyxor = svårt se skillnad på bikinibyxan och min nakna bakdel.


Väl uppe i båteländet, paddlade jag bort mot trätrappan som står på utsidan. Tog tag i räcket till denna och med ett smidigt  (jo jag tackar jag..) ryck drog jag mig upp ur båten.


Jag går inte ner igen förrän den påbörjade upp och nedgången är på plats.

Och det är sant.

Amen.


  



Av anna - 26 juli 2012 21:10

Det var länge sedan, så det är dax för en HemNet:are.


1 rum på 16 m2, men oj så annorlunda.


 

- 85 000 riksdaler för att bo i historia -

Klicka här!


Lägenheter i två våningar är så mysigt, den här går ner i källaren.

60 m2


 

  1 495 000 kr, klicka här!


Spännande fynd!

Missionshus

112 + 75 m2


 

  295 000 kr Klicka här!


En dröm i skogen!


 


 


120 m2 för 595 000 kr

- hund ingår ej -

Klicka här!


  




Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards