Alla inlägg under september 2012

Av anna - 30 september 2012 13:27

Nej - jag vill inte komma med klagomål mot personer jag inte känner......men, det får bli så ändå.


Herre Gud säger jag bara! Hur dum kan man bli som öppnar salong med tatuering - när man inte kan tatuera!?


Det är vansinnigt konstigt att det inte kommit ut tidigare.


Titta, läs och rys!


 


Här!


 


Den till vänster, läs HÄR!


Läs mer HÄR!! <------

 

 

  

Av anna - 29 september 2012 20:50

Kan jag annat än få studs i stjärten?


  




Av anna - 29 september 2012 10:04

 


HÄR


  

Av anna - 28 september 2012 16:49

På söndag ska jag på kalas!


Ett-års kalas, fint inbjudningskort fick jag i brevlådan - sådant uppskattar jag mycket.


 


Present är inhandlad, egentligen tänkte jag inte köpa något i klädes-vägen.....

Men, antar att sådana små personer kan gå igenom en del plagg på ett dygn,

för att då underlätta för föräldrarna så bidde det några trasor ändå.


Så nu är den Stora Frågan om min smak på bebbe-kläder faller i deras smak!

.....har kvittot kvar.


  


Och; NEJ inget rosa eller prinsesse-likt!

Det är sant!

På heder och samvete.

Amen.


Mer säger jag inte......mamma Mia-Fia kan ju råka snubbla in och läsa de här raderna!

Bild kommer efter kalaset.


"Värst" är att jag kom på en gullig grej att göra till bebben Älva, så nu arbetar jag på så det glöder!

Hennes barnkammare ska ha temat Skog - hjälp vad mysigt.

Genast ser jag framför mig härligt, mustiga gröna färger, granar, svampar och små tomtenissar.

Kanske ett litet litet - icke skrämmande - troll?

"-var är Fjant?"

"-här mamma!"

Citat ur "Trolltyg i Tomteskogen"


  



Av anna - 27 september 2012 18:10

Inhandlat färg och tapetrulle!

Väntar på takfärg - sedan ska det målas!

Hjälp vad roligt!


Det är mitt egna lilla krypin som ska fixas, det för tillfället knallrosa taskigt målade rummet gör mig tokig.

Nu jäklar ska det bli fint som snus.

På båda sidorna är det snedtak så det är inte speciellt mycket vägg, så att säga. Lavendel ska de små väggarna målas i (var inne på en rosa färg tidigare men min Daddy vägrade att ha någonting med mig att göra i fortsättningen om jag valde den!) Själva snedtaken och det "vanliga taket" blir i vitt samt garderobsdörrarna får en fin rosig tapet.


Nu letar jag låga hyllor att sätta vid de "korta" väggarna så böckerna slipper ligga i garderoben samt i högar i soffan. Ska bli skönt att få i ordning på torpet.

Blocket är suveränt att leta på - me lajki.


Dagarna blir kortare och kortare och regnet faller jämnt tycks det mig.

Eldar i spisen och plockar äpplen från träden........sommaren är verkligen långt borta.


"sommaren varade i en sekund och jag kommer ihåg varenda stund......."


 


  

Av anna - 25 september 2012 17:15

Plockat ihop sommargrejorna på uteplatsen, poolen är redan vinter-ned-bäddad - så det var på tiden att jag tog tag i det övriga. *suck*

Det var allt en usel sommar, visst vart det varmt i mellan åt, men inte sommar som jag vill ha det!

Jaja, om 3 månader är det julafton, typ, alltid något att se fram emot.


Idag har jag slösat slantar! Jodå, det är sant! Soldaten kommer säkerligen inte uppskatta det - men just i detta fallet bryr jag mig icke!

Ha!


För att, igår berättade jag om en bok jag lagt ut på Tradera som nu var uppe i mer än femhundra kronor! Och nu snackar vi Wahlströms flickbok...... Det är den sista delen i en serie - som jag älskat och vördat sedan elva års åldern, och jag vet att sista bocken är gräsligt svår att hitta.


Själv köpte jag den när den kom ut 1991 i bokhandeln, för 30 - 40 kronor.

Med tanke på vår trista ekonomi tänkte jag att "okey, boken får offras" Nu är inte det så hemskt som det låter eftersom jag inte är speciellt förtjust i den. Det låter säkert hemskt otacksamt och snobbigt av mig, men : det händer ofta att författare "tappar" gnistan i sitt skrivande i hög ålder.......tyvärr.

Visst, nu är inte min serie komplett längre, men vad gör det. Om 100 år.


Jag berättar den kuliga nyheten och får till svar :


"- Är det lönt? Sälj hela serien istället"

"- Men......jag älskar den ju....där är böcker som Modern haft som liten också...."

"- Det är bara böcker! Det är väl inget att spara på!"

"- Men, men......böcker blir ju som ens vänner - liksom!"

"-???!!! det är papper med ord!"


Här kom vi överens om att vi inte kunde förstå varandra samt jag tog beslutet att göra något SKOJIGT för slantarna!


  


Nyfiken? Kolla här.


I och jag hade ett ärende på stan, kom förbi klädesbutiken som hade rea-ställ utanför dörren....... Oj! Vad vi fyndade!

Till inga priser alls!


   


- 195 kr och 150 kr -


 


Mörklila blommor


   


Baksidan samt närbild på spetskanten


  


- Som grädde på moset, 2 par Pippi strumpor ā 39 kr -


 


  

Av anna - 24 september 2012 14:55

Det var ju i FREDAGS vi skulle kora vinnaren i tävlingen om den sockersöta skylten......av någon märklig anledning fick jag för mig att det skulle göras i d a g ?? 

Ber om ursäkt för min usla minne och disträa uppträdande.


Det var den här som lottades ut:


 


-----> Vinnaren <------

 

 

Grattis till Dig!!

 

- maila mig din adress -

 

  

Av anna - 23 september 2012 15:51

Sköna Söndag, filt-mys, bok-mys, bras-mys, katt-mys och kak-mys.

Söndagar ska man  b a r a  mysa på, är så himla glad att jag inte arbetar helg längre!! Woopido!


Tidigare i dag var det inte mys, gissa om jag letade upp mina "rullor", dammade av dem och testade balansen i hallen..... Kära, kära nån då. Jag som - enligt egen utsago var nästan grym, hade tappat mycket.

Efter suck och stön och ett vilt vinglande omkring bestämdes det att jag, Skuggan och Mellangrisen skulle ut och rulla.


Oj då - jag är helt off i dagens samhälle tror jag = s a t a n  med skydd det skulle krängas på de små. När jag var liten så kanske Modern hjälpte till att snöra fast skodonen, sedan puttades jag ut från huset med ett

"- kom hem till middag, hej då"

Hjälm, knäskydd, handledsskydd, handskar - tror det var allt *svettas*


What ever, med flaxande armar for jag då iväg, utan att nudda mark med övriga kroppsdelar, ont i fötterna fick jag. Hur katten har jag kunnat vara så såld på eländet tidigare?


Måste öva. I min anmärkningsvärda höga åldern har kroppen stelnat och finner sig endast - utan gnissel - till ett par positioner. Typ, sitta, ligga och gå i maklig takt.


Absolut inga gymnastiska övningar, som hoppa (jag är klistrad mot marken) resa sig från hukande ställning (f**k, där måste jag ta tag i något) eller att springa! Det är nog det mest motbjudande mitt kropp kan tänka sig. Inte ens på den "vältränade-jag-har-rutor-på-magen-tiden" kunde kroppen övertalas att röra benen snabbare än gångmarch i snabb takt.


Nej, nej, att gunga i sakta mak i gungstolen det är grejor det. Lagom mycket fart och fläkt för gamla tant Anna. Vill jag utmana ödet rejält kan jag alltid lägga mig på golvet en stund för att sedan snabbast möjligt komma i stående position igen. Spännande så det förslår!


Tyvärr inga bildbevis, inte vågade jag stoppa ajfånen i fickan på min vilda färd - kunde slutat illa.


  


Ps :

Dagens boktip,

"Berget, vägen till frihet" av Terry Evans samt "Överlevaren" av Benny Rosenqvist/Staffan Sjöberg




Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards