Alla inlägg under maj 2013

Av anna - 30 maj 2013 19:24

...........ap-tråkigt och intressant på samma gång att rensa ur hyllor, lådor och garderober.

Det ap-tråkiga är att där skuttar alltid fram dammtussar som gömt sig för mig *nyser* och insikten att jag är alldeles för bra på att samla på mig stuff!

Jag - en ekorre. Kanske döpa om bloggen till "ekorren-i-dungen"?


Igår gick jag genom cd-skivor, jisses så många "onödiga" där fanns i lådorna. De är nu utplockade, endast gamla favoriter från förr har skonats under min bistra utrensning.

Köper man cd fortfarande?! Jag gör det inte.

Under den där utrensningen förstod jag med stor tydlighet att jag är  g a m m a l !!?

De cd som skonades och hamnade i "från förr" högen var onekligen gamla rackare.

Nej, jag säger inte vilka...........


  


Idag fick dvd-samlingen och garderoben sig en genomgång.

En papperspåse full med filmer och två stora kassar med kläder fick jag ihop.

Bra jobbat! *klappar mig på axeln*

Den där ekorre-genen är fånig att bära runt på, jag menar, oöppnade dvd-filmer!? och klädesplagg som jag använt en gång och sedan övergett. På en hylla längst in och högst upp i garderoben. Onödigt så det smäller om eländet.


 


anna-ekorre kanske kan få vara med i räddningspatrullen?

Istället för att samla på saker kan jag söka efter dem!


 


  


Av anna - 29 maj 2013 19:20

Taadaaa!


Det har trillat in två finfina vinster - jag är nöjd.


  


   


och


   


och


väntar på mitt Gunry-smink!


- hurra för mig -


  

Av anna - 28 maj 2013 20:41

Vad beror det på?

Är det utseendet?

Är det min parfym?

Mina kläder?


Något måste det bero på iallafall - att jag de senast dagarna hamnat i (högljuda) diskussioner,

om TOTALT oviktiga saker!


Det började med en diskussion med min Moder, för att göra tjafset extra högtidligt valde vi min födelsedag att komma ihop oss, varför välja någon av de andra dagarna? Nyårsafton hade varit passande......med raketer menar jag.


Diskussionen handlade om, håll i dig nu - melodifestivalen.


  


Orka bli uppjagad, egentligen.


Modern undrade vem som vann, eftersom hon lagt sig innan röstningen.

Vi spelade Danmarks låt för henne

=

hon fnös åt den?!

(här började undertecknat härskna till en smula)


Sedan kom de två påståendena som fick min (lilla?) bägare att rinna över.


1

Modern tyckte det var uselt att ett program som sändes i Sverige hölls på engelska och franska.

Jag tyckte då att det kändes logiskt pga övriga länders medverkande och tittare.


2

Modern tyckte bäst om - i svenska uttagningen - om "en riktig jävla schlager"!?

Jag håller med henne att den är trallvänlig och käck text till - en spexig revy, typ!


Tjafset var igång, Soldaten och min Daddy lämnade rummet och jag förstår dem.

Men, precis som vanligt, gick gruffet snabbt över och vi talade snällt till varandra innan de for hem.


 


Idag blev det upprörda tongångar vid lunchbordet på arbetsplatsen.

Denna gång handlade det om kungafamiljen........


Jag börjar själv bli trött på att ha så himla starka åsikter om totalt oviktiga saker.


  


Jodå, det händer att vi talar om så kallade viktiga händelser som sker i världen.

Då brukar vi, tur nog, vara riktigt överens.

Det snackas om det mesta, politik, dagens samhälle och världens förfall till om det finns spöken och vad som är meningen med livet.


 



Av anna - 28 maj 2013 16:24

Spökdax!


Här gäller det ett återbesök på ett spännande ställe.


    

(spöklig stämnings-musik)


Av anna - 27 maj 2013 19:37

dag i dag!


Solen har värmt och jag är arbetsfri för dagen.

Mina fina kollegor är på en träff i Sjöbo = lilla jag blev ledig.

Schyssta puckar.


  


Det blev en dag i systerhjärtats sällskap, fika utomhus och en lång, varm, promenad.

Den som kallar Skåne platt, har aldrig promenerat omkring i naturen i värme!


  


Sedan kikade jag in på Lindex för att slösa upp mitt presentkort på en klänning.

Där var många att välja mellan!

Tyvärr hade de inte min storlek inne, när jag långt om länge bestämt mig för vilken jag ville ha.....

Blir ett besök till ett annat Lindex en annan dag.

Bland annat provade jag dessa :


       


Lindex <----

 

 

Givetvis hade jag Nya Kameran med mig.

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av anna - 26 maj 2013 15:23

Och då menar jag inte Pippi Långstrumps hus.
Inte heller gäller det alla våra holkar, även om de har pippi de med.

Åh! Har jag meddelat den sorgliga nyheten att vårt ank-rede har blivit plundrat? En sorgens dag när vi upptäckte "döden i redet" Ankföräldrarna är borta....vi som hoppats på ankbabysar.
*suckar*

Gårdagen i ord:

Från toan " P A P P A ! " bokstav för bokstav hojtade han. "P-a-p-p-a!"

Soldaten " är du färdig?"

Från toa " jaaa! Kommer du?! "

Soldaten " kan du stava det till mig? "

- nu ska du tänka på att detta samtal HOJTAS ut, mitt i lördagslugnet -

Toan " vaaa?"

Soldaten " f-ä-r-d-i-g! " bokstaverar han.

- jag känner hur galenskapen närmar sig -

Toan " vad säger du? Ska jag torka mig själv??!!"

Äntligen, äntligen gick karlen in på toa.

- jag sjunker ner i soffmyset igen och skakar på huvudet -

Kattslagsmål hade vi i fredags.
Satan i gatan, från ovanvåningen hörs det gälla skrik, fräs, taket går i vågor ovan mig.
Det är bara att inställa sig till räddnings tjänstgöring.
Med ett vrål, värdig en äkta viking, dängde jag kvasten i golvet och tog trappan i stora kliv.
Där möter jag tjocksmocken Vanessa, hennes päls är tovig och hon slinker snabbt förbi mig.
Däruppe möts jag av Sebbe.....han har elaka ögon och munnen FULL av Vanessa päls!
Tar ett samtal med den otäckingen, han jamar helt fräckt tillbaka!?
Han ger sig till slut, lägger sig ned och unviker ögonkontakt.
TessiMyra och gamla tant jycken sitter där nere och ser nyfikna ut, toviga katten hade redan börjat återställa utseendet.

Varför i herran namn skaffade jag inte en guldfisk istället???

/ anna



Av anna - 25 maj 2013 15:35

Så är det alldeles för mycket regn och för kallt för att de ska benämnas som sommar.

Möjligen för-sommar, ännu hellre vår.

Jag hörde nämligen på tv att det skulle föreställa sommar nu, här i söder - herregud då.


Om påsk och pingstliljorna ännu står i rabatten = är det v å r !

Lita på mig.


 


Så fort vi i, ovan nämnda södern, nämns får jag en vision av ett gäng bonnläppar som larvar omkring.

Givetvis med hängselbyxor och ett strå i käften......och en banjo i näven.

Jag vet inte - har jag sett på för många dåliga filmer för att få den här feelingen?!


Dagens skörd från Nya Kameran!


 


Inte ens syrenerna har orkat slå ut, egentligen gör inte det så mycket.

För då känns det som om de blommor längre än normalt.

Jag älskar syrener.


Kan inte bestämma mig om det är de oskyldigt vita jag är mest förtjust i eller om de är de åskblåa.

De där mörk-lila är fantastiska att se när de växer stora, kraftiga och täta

- ser absolut ut som ett stort fantastiskt åskmoln.

- Underbart -


Men de där vita syrenerna, så ljusa och skira.

Som det skriker vår, studentmössa och nyförälskelse om.

Det är inte dåligt det heller.


I vilket fall som helst har vi varken vita eller mörklila åskmoln.

Vi kör med de ljuslila.

Bara jag får ha syrener är jag nöjd.


 



  



Av anna - 24 maj 2013 19:06

gick alldeles utmärkt!

Vädret skötte sig utomordentligt, precis när dagen var slut började regna ordentligt!

Alla aktiviteter för ungarna var utomhus utom sagostunden i källaren med ugglan.

Även om jag fick kökstjänst och inte kunde klä ut mig, är jag helt nöjd med att skutta runt i civila kläder.



Givetvis fick jag inte nya kameran med mig, bjuder på kassa mobilbilder istället :


 


   


     


 


När alla ungarna och dras fröknar dragit vidare, gick vi alla ner i källaren där Ugglan och Trädet hade byggt en fantastisk koja! Hela rummet var omvandlat till ett tält och på golvet låg det dynor att sitta på.

Eftersom vi är snälla arbetskamrater och ville se vad som skulle ske klämde vi ner våra stora bakdelar på kuddarna - visa under pust och stön. Kan konstatera att ungdomens vighet har flyt från många.....


Sedan blev det saga!

En riktigt trevlig och tänkvärd saga om en igelkott.

Trädet var rösten till de olika djuren som dök upp och ugglan läste själva historien.


Mitt betyg blir 5 av 5 kyrkråttor.


 


Vad?!

Brukar inte ni klä ut er på er arbetsplats?

Och skutta runt och prata med lite pipig, fånig röst?


Hmmmm, kan det vara vi som är underliga?


Nåja, de där korta, klibbiga och småsnoriga personerna uppskattade det åtminstone.


  



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards