Alla inlägg under januari 2014

Av anna - 24 januari 2014 22:08

Allt som det ska vara igen.

Tre barn vid varsin dator.

Tre katter i soffan.

En hund på golvet.


Det enda som skiljer mot andra fredagar är att Soldaten sitter och ser sport på tv!

Sådant gör inte vi egentligen.

Vi är oerhört o-sportiga.

Danmark spelar.

Går bra?

Jo då.


Jag klickade precis genom en massa bilder.

En del nya - en del äldre.

Intressant, eller inte, att se bilder på mig själv......

.....i olika faser av förfallet som sker.


Vare sig jag vill eller inte så trillar saker och ting på mig - nedåt!

Det är både den ena och den andra kroppsdelen som anmäler sitt intresse för detta.


  


 


 



Ja, kära nån.

Det var tider det! - innan sista bilden, enda nytagna,

där jag med vilda ögon och galet smajl glor in i kameran - nu är festerna över,

lugna stunder är det som hägrar.


/ anna





Av anna - 21 januari 2014 18:23

Har vi haft den senaste tiden.

Inte roligt alls.


Eftersom den där postbilen kommer lite då och då, jag har då inte uppfattat en speciell tid.

Nåja, skit i det nu - dramat har bestått i att luckan på nämnda låda, inte velat hålla sig stängd!

*morrar lite så där lagom*


Givetvis beror det, från början på mig.....

Jag hade bort nyckeln och vi fick bryta oss in i fanskapet.

Efter det ville det sig inte riktigt, även om den utrustades med nytt lås.

Luckan flappade glatt i vinden och spred sitt innehåll likt en missionär i Afrika.


Snart slut på att krypa som en igelkott i buskar och snår och leta efter kuvert!

Hurra!!


/ anna







Av anna - 20 januari 2014 17:31

..................blåser runt öronen på mig.


Lika bra att fälla ut volangerna runt magen och hänga på.

Flyger fram som en stor drake, dock utan att vara fast förankrad.

(i verkligheten?)


Börjar med att byta "mitt" namn; anna i dungen är inte riktigt sant längre!

Några träd har gett upp andan med hjälp av mordlysten yxa.

Och lika bra det, de var ruttna och eländiga inuti.

Sorgligt.


Sedan har vi träd som gav upp för vindens styrka.

Helst skulle de falla över infarten och blockera.

Sorgligt, det med.


Så den där dungen, är det inte mycket med nu för tiden.

Alltså ; Nytt Namn.


"nygammalt och dammtussar"

- känns perfekt!


  1. jag tycker om nygammalt, både i stil och inköp (begagnat)
  2. jag är nygammal :-)
  3. här bor håriga djur och jag städar inte ihjäl mig längre




/ anna






Av anna - 17 januari 2014 19:24

................. m ö r d a r e, en  d r ä p a r e.


Visserligen har jag varit inblandad i liknande avrättningar tidigare, men då som åskådare eller

med vetskap om kommande dåd.


Den här gången föll dödens lie från Min Hand.

Till mitt försvar, och för mitt samvete, skyller jag mest på mina ytterst klena kollegor.


Ett helt hus fullt med kreativa, ansvarsfulla och käcka människor och ingen av dem ville ta på sig att

l a d d a  m u s f ä l l a n.


Han som brukar göra det har smitit iväg och är pappaledig, går det för sig när det är mus på arbetsplatsen?!


Så jag gjorde det.

*suckar*


Och idag kom uppdrag 2 :

att kontrollera fällan *suckar igen*

Gissa om mus-eländet hade fastnat i min mordiska musfälla laddad med choklad.


Svar : Ja.

Kollegan I piper i falsett att "hon inte vill se", jaha, då ska jag plocka upp den mördade och

avlägsna alla spår efter dådet. Kul. Inte så mycket.


Inte fick jag ge kräket en begravning med stil.

Nädå, en billig variant, utan kremering och slutstation i soptunnan.

Amen.


M-L som (dock leende) tyckte liten synd om mig och mitt samvete (jag blir aldrig bra på dråp och mord)

försökte övertyga mig om att han, musen, Sixten - var en elak fan som skulle ha det.

Tjuvaktig och elak, bråkmakare av klass, var Sixten - allt enligt M-L.


  


PS kontakta inte mig vid behov av medhjälpare vid liknande saker.....




Av anna - 16 januari 2014 18:25

Minsann om det inte kom lite snö ändå.

 

Äntligen får mitt träd klä sig i vitt.



 


Tyvärr slaskar det redan.


  

Av anna - 11 januari 2014 14:02

Varför inte se en rejäl gammal film från det glada 80-talet?



  

Av anna - 8 januari 2014 20:48

Och så fick jag så jag teg.........trodde Snoken.


  


Om jag varit tolv år hade jag räckt ut tungan och kanske kastat en kaka på henne.

Men nu är jag .....ähhhmmm, något äldre - och Hon är över 60!!


Plats : arbetsplatsen, lilla salen, personalmöte.


På menyn : kladdiga, räliga, gräddiga kakor och små pepparkakor.


Att avhandla : kommande händelser på arbetsplatsen samt att tacka av den där 60-åringen.....


Tidigare : damen ifråga är något speciell. Inget fel i det!

Talesättet att "som man bäddar får man ligga" har inte slagit rot i henne, alltså ligger hon väldigt knöligt

- om du förstår vad jag menar.

I början tyckte jag lite synd om henne och var extra snäll, tills hon började komma med befallningar till

mig samt ingående kontrollera mitt arbete.

Om hon innehar (hade) chefsposition ? Nääää, någon sorts bidragsplats genom af.


Efter mer än ett år av sådant i örat, började jag bli irriterad, och fler med mig som upplevde liknande.

Så jag började säga "Stopp och belägg damen!"

Alltså började Hon avsky mig.


  


Idag eskalerade detta till att människan, helt öppet under mötet började säga elaka och

nedvärderande saker till och om mig!?

Tyvärr åkte mina två närmsta kollegor på däng de med......eftersom de "valt" att arbeta med mig?!

Bl a; damen stannade hemma från vår Danmark-resa förra månaden pga att dessa två kollegor troligtvis

skulle gå tivoli runt med - mig.


  


Hälften av mötesdeltagarna satt med gapande munnar och vi de övriga satt och skakade medlidsamt på

huvudet och längtade efter våra skäms-kuddar.

Faaaast.........jag flinade nog rätt bra - om sanningen ska fram!

Var bara tvungen!

Det var så himla tramsigt!

Ett stort plus var att Hon blev surare och surare ju mer jag log.


  


När hon mottog den fina orkidén som vi köpt till henne, sa hon "sådan behöver jag inte"

Dock tog hon den med sig hem till trollkulan tillsammans med presentkorten.


Ett intressant möte!

Sorgligt men sant; typ alla pustade ut och tyckte det var skönt att damen utan bh,

äntligen var färdig med sitt arbete hos oss.


Trist avslut, men, så som man vill bli bemött får man också vara mot andra.

Att vara elak i munnen, snoka och skvallra = ger inte många vänner.


     

Skål på det!


Eller amen på det, kanske.


  



Av anna - 7 januari 2014 19:54

.......hände mig!


Kära nån, mina kinder blossade, ögonen tårades lätt och min andhämtning blev tyngre.


Och endast 399 svenska riksdaler kostar kärleken.


 

- här -


Stranden 2014 blir prickig för min del.


  



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards