Alla inlägg under april 2013

Av anna - 30 april 2013 17:42

 

Önskar alla en trevlig valborg!

 

 

 

 

 

Tar chansen att samtidigt önska Mia-Fia och kungen ett grattis på födelsedsagen!

 

 

 

  

Av anna - 29 april 2013 19:06

Visserligen var det länge sedan jag var en student,

men det generar mig inte att klicka in på "studentkrubb" för det.


För ett tag sedan letade jag billiga recept och snubblade in på den här trevliga sidan!

Vilka recept!

Och inget dyrt!

Me lajki!


T.ex


Korvgryta med texmex smak - 4 portioner = 14 kr/portion


 

- för recept, klicka -


Chèvre toast - 4 portioner = 9 kr/portion


 

- för recept, klicka -


Blåbärspaj med vaniljkräm - 8 portioner = 3 kr/portion


 

- för recept, klicka -



  



Av anna - 27 april 2013 21:19

Tävling hos Sophie Wiking!

Med finfint pris, hemligt men ett värde av 1 254 kr.


Goodiebag utlottning!!


 


Tävla här!!

 

---------------------------------------------------------

 

Presentkort hos Online Design!

 

   

 

Värde 300 kr

 

Tävla här!!

 

  

Av anna - 27 april 2013 20:38

Jag älskar pastellfärger!

Kan det bli mer vår och sommarfeeling?!

Tror inte det.


Ica har minsann blivit grymma på att sälja piffiga grejor.


 


Tävla hos Dianas drömmar, håller på till i morgon!


---->HÄR<----

 

  

Av anna - 27 april 2013 10:07

Gårdagens plus:


Bofinken Knut kan återigen ge sig ut på vägarna!

Glasögonen lagades magiskt under natten!

Var det snälla små hustomtar eller en god fé?

Fel! Det var Soldaten, han är så händig att jag blir tokig, med tålamod, lite våld och fiskelina (?!) sitter min ögon på plats igen. Fy sjutton, inte dåligt att kunna se normalt igen (genast insåg jag att golvet behövdes sopas...)


Gårdagens minus:


På Tradden hittade jag den perfekta, försenade, födelsedagsgåvan till Soldaten!

I några dagar har jag sett hur budgivningen gått, tanken var att slänga in ett bud i slutspurten - till övriga inblandades förtret *fnissar ondskefullt*

När så klockan närmade sig slutet, råkade jag logga ur från Tradden. TROR du att jag kom på mitt lösenord??!!

Neeeeej! Efter några svettiga försök spärrades mitt konto för ett par timmar.......

Så det blev inte just den till Soldaten. (han vet inte om det, så jag kan inte säga vad det är + och han skulle säkert skrika att det var slöseri med pengar. Äsch!)


Jaja, får se det positivt = då var det nog inte meningen att han skulle få just den.

Provar igen, har hittat en liknande, går det så går det.

Får se.


  


PS

ser ut som fint helgväder igen!!!

Jag är snorig, hostig och har en smula ont i bihålorna + örat.

Allt är sig likt alltså!

Gött.






Av anna - 26 april 2013 20:16

Nyheter här i dungen!


 


Då är det väl dax att dra ned på den enda roliga jag har......


  


 


Kan inte hjälpa att jag får någon sorts knark-grej vision av den nya ciggen....

Säger då det, utvecklingen går framåt!

Tänk ändå - mina unga vänner - när tant Anna var ett litet klibbigt, störande barn fanns det inte mobiltelefoner, inget internet och Kalle Anka såg vi på bio eller på julafton. Jag kommer ihåg när vi hade svart/vit tv!!

Och roa oss - det fick vi göra själv, utan assistans.


Och "alla" vuxna rökte, både inne och ute, på allmänna platser och i bilarna.

Ja, kära nån.


  



Av anna - 26 april 2013 18:46

Det blev en bra dag ändå!

Trots morgonens kraftfulla rengöring.....

Inte av mig, där blev det en vanlig fredagstvätt - lite sådär halvdant alltså.

(ja, vad då då? Blir himla svettig och något smutsfylld på arbetsplatsen ändå)


Tog ett lätt och försiktigt tag i mina kära extraögon (glasögonen) En försiktig och varsam avputsning av glasen behövdes. Den rosaglittriga siden-duken doftade sommardrömmar och morgondagg, försiktigt, försiktigt började jag då smeka glasen med den rosaglittriga siden-duken...............................


=


 


Fyyyyy vad jag ljuger!

 

Så här var det, trött och grinig slänger jag brillorna på tvättmaskinen.

Fredagstvagningen är dock sanning.

Efter allmänt upp-piffande, så gott det nu går *suckar* sliter jag tag i "ögonen", ur en halvsunkig necessär plockar jag upp putstrasan - den är svart och säkert lite dammig.

Griper mig an uppgiften........och plötsligt står jag med två delar i näven.

Jaha. Ren tur att jag råkade veta var mina fd glasögon befann sig.

 

Du som inte behöver glasögon : det är jäkligt obehagligt att ta på ett par andra, än de glas man är van vid!

Tanken på att köra bil kändes lite farlig. Inte superfarligt, men lite onödigt - vill jag köra över ett djur? Vill jag tjonga ner i tjälskadorna?

Skitsamma, det går säkert bra!

 

Och det hade det säkert gjort om inte mobilen plingat till och meddelade närsynta bofinken Knut (jag menar mig själv) att min egna lilla boss inte tog sig till arbetsplatsen idag = genast blev jag fri (om jag ville)

Tack! Det var nog inte meningen att jag och Hamilton skulle ut på vägarna idag.

 

 

En fantastisk bild av min egna lilla boss på arbetsplatsen.

Japp, vi arbetar i de mest märkliga kropps-ställningar.

(fast jag har på känn att just här viker sig C av en skratt-attack, jag kan vara sjukt underhållande vid behov)

 

  

Av anna - 25 april 2013 21:15

Innan jag börja mala, vill du läsa något skojigt?

Så du får fnittra lite?

Klicka här <----

 

  



- Fantasi -

Vilken fantastisk uppfinning!

Min fantasi-del i hjärnan, var den nu sitter, är oftast i full gång.

Märkligt att den fortfarande fungerar egentligen, jag menar, när jag var en liten skit

svämmade huvudet över av skojiga lekar, drömmar och jag vet inte allt crap - tar det aldrig slut?


Jag har en väldigt målande fantasi......det kan bli lite tokigt ibland.

Säg att någon berättar om en skojig händelse; genast ser jag hela bilden framför mig - och bryter ihop av skratt.

Eller; sitter lugnt och skötsamt i en hörna, tankarna vimsar runt, hamnar i fantasidelen, en idé poppar upp.

Har jag tur så ler jag nöjt.

Vid otur skrattar jag till, alldeles för högt.

Folk tittar, man skrämmer vanliga medborgare vid oförutsedda fnissningar.


På arbetsplatsen fantiserar vi ofta om Drömmen.

Den där om att plötsligt bli vansinnigt rik!

Den är trevlig.


Jodå, jag har en plan om det skulle råka inträffa, alltid bra att vara beredd.

(hur det skulle gå till är en fråga, varken lotter eller lotto spelar jag på)


Trevligast är att vi, som drömmer, har några planer som är likadana, trevliga planer!


Att : skänka till välgörenhet, visserligen till lite olika - men ädelt av oss.

Dela ut pengasäckar till föräldrar, syskon och barn - hur snällt är inte det?


Sedan skiljer sig Drömmen åt, drar iväg mot olika mål.

Jag håller mig dock hemmavid, ovanligt va? Hihi!

Renovera och nya möbler!

Större pool!

Skickat Soldaten på solsemester innan han döööör av solbrist och längtan efter sina utlandsresor.

(kära nån, sol som sol, här eller där - eller?! ;-)


OCH, bäst av allt - äga en egen loppis! Med café!

(Sommarjobb och extrajobb till 3 små grisars kommande tonåringstid är ordnat ;-)

Åhhhhh, vad kul!


  


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards