Alla inlägg under mars 2013

Av anna - 30 mars 2013 16:26


Jodå!


En annan har tur!


 


Här vann jag den fina!

 

  

Av anna - 30 mars 2013 16:21

 

 

- ÄNTLIGEN -

 

 

 

 

 

 

Men!

 

Ska inte klockan ställas FRAM?!

 

  

Av anna - 29 mars 2013 17:23

Jag erkänner - jag läser numera "allas, hemmets journal och skvallertidningar", dock köper jag dem inte. Får dem av Modern. Det är riktigt trevligt och underhållande! Speciellt skvaller-blaskorna är roliga......jisses så mycket skit de skriver, anar att hälften är fantasi - även om det kommer ifrån "trovärdig källa". My ass.


Till saken: läste i allas en roligt jämförelse mellan att vara 40 år 2003, 2013 och 2023!!

Kan vara lite mycket att läsa - håll ut!


Läs och fnissa.

Även om jag inte var fyrtio 2003 känner jag igen mig på såååå mycket :-)

Dock är jag ju nu äldre och visare det här året, även här känner jag igen mig.

Hur det blir 2023 får jag se.

Om jag lever.


  


- 2003 -

 

  • Träning - med maskiner på gym + grupptränar + viktväktarmedlem
  • Utsmyckning - liten tatuering, ett kinesiskt tecken
  • Ord - säger "bling-bling" samt "pimpar"
  • Arbete - satsar på karriär
  • Mat - lagar tacogratäng och smörgåstårta.
  • Dryck - lådvin, går på vinprovarkurs
  • Oro - terrorism
  • Lyssnar på - "här kommer alla känslorna (på en och samma gång)"
  • Ledighet - weekendsemestrar i Europas huvudstäder
  • Hemmet - vitt och fräscht, utan gardiner, marimekkotyger, inte överbelamrat
  • Har - yuppienalle och dator, önskar sig kameratelefon och digitalkamera
  • På datorn - googlar och e-postar
  • Frisyr - plattångar, sicksack bena och randiga slingor
  • Mode - funktionskläder, fleece, softshell, låga jeans, bootcut, tajts, leggings

 

till sist

 

Livet - lever som singel länge. Vara ung länge!

Barn - glad att IVF finns och att man kan adoptera som singel

 

Lila text = passade in på mig - 03

 

- 2013 -

 

  • facebook-beroende, Instamatic, bloggar
  • tar hand om sig själv : får inte ta för lång tid
  • sol och bad i Turkiet, Thailand, gärna all inclusive
  • köper begagnat, går på loppis, letar på Blocket. Både för ett fynd och ur miljöhänsyn
  • ser ut och klär sig som sin dotter = status att se ung ut
  • drunknar i : pensionsval, elbolag, matinköp, försäkringar
  • oroar sig för pensionen och miljön
  • spelar wordfeud på mobilen och skypar
  • ser "solsidan" och "svenska Hollywoodsfruar"
  • siktar inte mot stjärnorna men drömmer om en stuga vid skog och hav
  • "bondar" och "addar"
  • detoxar kroppen
  • tränar zumba, pilates, vill ha en PT
  • gillar heminredning, trädgårdsarbete
  • har smart-phone, alla i familjen har en dator
  • kör runt med barnen till olika aktiviteter - helst med rätt unge till rätt plats
  • laserbehandlat bort tatueringen

Ekomedveten:

naturmaterial, svensk design, vintage, pudriga färger, chabby chick mode,

blandar 40-tals klänning med 70-tals kavajen

 

Lila text = passar in på mig just nu.

 

- 2023 -

 

Enklare vardag : kollar av kylen med mobilen, beställer och hämtar upp matkassar.

Flera jobb : för uppehälle och ett för sitt intresse

Rörlig arbetsplats: t ex möter kollegor på ett café

Tränar funktionellt, tävlar mot sig själv, hyr träningsprylar

Elbilen har koll på vägen, trafikstockningar, sköter sig själv = vila dig under färden

Hemmet är kommersiell distributionscentral där krångel är försvunnet

Lyxa = mysa hemma

Specialmat med rätta vitaminer, kalorier - för var och en

Shoppar ekologiskt och etiskt

Hushållsroboten fixar det mesta

Ätbara och komposterbara matförpackningar

Resa långt blir dyrt pga av högre miljöskatt

 

Så kan det va och så kan det bli.

 

Tjena!

 

  

 

 

Av anna - 29 mars 2013 15:51

oerhört obehagligt!


Klädde mig varmt och ordentligt, med rejäla höga stövlar och piffig halsduk.

Med en sax i näven gav jag mig ut i djungeln, snöflingor virvlade runt och vinden bet i kinderna.

Gamla tant jycken skällde på inbillad fara, och jag satte upp farten : mot buskaget! Hög tid för påskris.


Det långa benet före.

Med raska kliv stegade jag över den snötäckta trädgården.

Plötsligt ändrades vår-glädjen mot skräck och förvirring, när jag sjunker!


Kvicksand!

Det har jag hört talas om.

Stövlarna fylldes med snö, det gungade under mig.



Åh!

Javisst ja!

Studsmattan!!


*pustar*


Nu står syrengrenarna (med knoppar!) i fina vasen.

Svarta fjädrar (Soldatens val) och med små dinglande påskägg.


  


Ps himla tur det inte var en snötäckt damm där ute i trädgården.....



Av anna - 28 mars 2013 20:51


GLAD PÅSK!
  


 


önskar jag Er.


  

Av anna - 27 mars 2013 21:00

Nu är det fredagsmyyyyyys, hoppas inte föräldrarna stööör.


Snurrat i mitt huvud hela dagen.

Och inte fan är det fredag.

Och chips äter jag inte.


  


Money makes the world go round


Det hade varit en mer passande låt för mig.

Pengar är ett förfärligt trist ämne.

Fast inte när jag hade.


  



Av anna - 24 mars 2013 17:36

Nu får vädret ta och skärpa sig!

Jag har  l o v a t  en del människor att när påsken är över kommer Våren......

Det kanske var i överkant att lova något sådant?


Påskveckan startar imorgon, förhoppningsvis utan mer vit nederbörd, funderar på att plocka fram några kärringar och kycklingar och påska till det.

Påskris har jag inte haft på några år (katter....) men det är nog dax igen, dock utan vatten i vasen. Det är så himla trist att helt plötsligt få blöta strumpor och se blötklibbiga fjädrar utspridda i huset. Gillas inte! (hör ni det? Kattrackor?)


  Info om påsken hittar du här <-------

 

 

Eftersom det är påsk tog jag mig ett uppfriskande ägg-bad.

Gummihandskar rekommenderas om du inte gillar russin-fingrar.

Tyvärr passade inte handskarna huvudet...........

 

 

 

 

GLAD PÅSK

 

så här lite i förskott.

 

 

 

 

Av anna - 23 mars 2013 17:24

För ett tag sedan "hittade" jag en trevlig blogg; sjungande mamman

- och gissa om hon har trevliga tävlingar!


Här följer hela tre stycken som alla väckt mitt ha-begär.


 


Här hittar du tävlingen <-----

 

 

 

 

 

Tävlingen hittar du här <-------

 

 

 

 

 

Tävlingen hittar du här! <-------

 

 

De avslutas den 28, 29 och den 31 mars.

 

  




Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards