Alla inlägg under januari 2013

Av anna - 30 januari 2013 21:39

- Kvälls-kul -

 

 

 

 

  

 

 

Av anna - 30 januari 2013 18:53

Jag morrar, jag sliter sönder saker med tänderna, jag kastar stolar i väggen och blodådran i pannan bultar vilt.

Om jag är arg? En smula.

Pms-häxan på g? I och för sig möjligt, men det är inte det som ställer till det för mej just nu.


  


Så här det: Min absoluta favorit-författare är Maria Lang (Dagmar Lange)

Jag kan hennes böcker utan och innan, upp och ned och fram och tillbaka. Och älskar varje ord.

Just nu läser jag "mördaren ljuger inte ensam" (för tiotusende gången)


Jag är även en trogen följare av Pernilla Wahlgrens blogg....... *suck*

Nu är hennes brorsa med i en ny film..... *suck*

Och snäll som hon är har Pernilla lagt upp trailer till filmen (en av sex filmer *suck*) Gissa vilken bok som filmatiserats? Jodå, "mördaren ljuger inte ensam". Okey då - so far so good.


Tittar med stort intresse!! Tänk ändå att få se Puck, Eje och Christer på riktigt!!! Även om Maria Lang har (hade) en fantastisk penna till att beskriva både människor och natur - jag lovar, som läsare är man Där! Och personerna har blivit riktiga vänner. Med utseende, personligheter - allt.


Till saken :  i n g e n t i n g  stämde. Jo, naturen. Skådespelarna var helt fel!! Vi som kan Marias böcker blir nog en smula konfunderande...... Orkar inte skriva mer.


Men nu känner jag mej taskig mot Pernilla Wahlgren??!! What?? Hon är inte med i filmen, hon har inte valt skådisarna.....


Jag är fånig, jag vet.


  

- bajs -

Av anna - 29 januari 2013 21:30

Tjaba!


Jag känner en svårartad och underlig känsla av glädje över att svara på frågor, skriftligt.

Sedan en ung tös med dansande flätor på ryggen och framtidstro i blicken; har jag kastat mej glädjefullt över olika frågeformulär. Givetvis är jag en sådan som svarar på frågor från olika undersökningar som dyker ned i brevlådan.


I alla fall; nu har jag hittat sidan för mig!!


- Quizle.se -


Mitt första fråge-race gäller min väska :


Använder du handväska? Eller använder du något annat?

SVAR: Absolut väska! Håller på att återhämta mig efter ett svårartat väskberoende..... Jag behöver inte ha garderoben full - sägs det :-)


Hur ser din väska ut? Stor eller liten?

SVAR: Min (just nu) favorit är i mellanstorlek. Svart med vit och röd text : "Copenhagen", givetvis inköpt i Köpenhamn. I somras. Äääälskar den!


Vad MÅSTE finnas med i väskan när du går ut?

SVAR: Plånbok, magkatarr-tabletter, mobiltelefon och nycklar.


Hur mycket onödigt går du omkring med?

SVAR: Visst är det mycket rassel i den, men onödigt är inget ;-)


Hur ofta har du väskan med dig?

SVAR: Oftast - men inte alltid.


  



Av anna - 29 januari 2013 20:03

Bloggtorka!!

uuuuuuuuu, obehagligt som attans!


Det har varit lugnt.

Inget märkvärdigt har hänt.


Soldaten snorar på, dock på (tack Gud) bättringsvägen.


Lite slantar har jag också tjänat in!

Både på en fb-loppis-sida och på Tradden.

Nice!

(med tanke på att jag arbetar mer nu och tjänar mindre så är det hääärligt!)


Nyfiken? <---- klicka


En rar liten katt-berättelse kommer nu:


Vi satt i soffan, framför tv-burken, Sebbekatten kommer sakta traskande, svänger in i lilla hallen - mot toaletten.

Puttar upp dörren, går in...........och kommer ut igen som ett streck. Platt mot golvet sladdar han ut genom vardagsrummet. Hmmmm, såg killen ett spöke på toa eller??


Förklaringen kommer strax efteråt - fräsande och morrande - katten Tess.

Men det är nu det skojiga kommer: efter henne kommer katten Vanessa!?

Går kattbrudar på pottan tillsammans??

Trodde det var en grej som endast människor-honor sysslade med.


Kattkräken har inte ännu *suckar* kommit överens om rangordningen.

TessiMyra flyttade in i somras  och ännu ska hon och Sebbe fåna sig.

Om inte den ene bär sig illa åt - så gör den andra det.

Jag blir så trött.


Jätte-illa är det inte, men töntigt. Inget blod har spillts och inga möbler fallit offer.

TessiMyra är fantastisk på att skrika, draaaama.


Jisses.


......jag är tråååkig, go´natt.


  





Av anna - 27 januari 2013 18:15

"Hå hej, hej alla barn nu är det barnprogram.

Nu ska ni se vad farbror Frej tar fram.

Två apelsiner och en banan - så har vi gjort oss ett könsorgan"


Nu ska ni se vad jag fått från Anja med den braiga bloggen "vita möbler och barnbus"


Tadaaaaa:


 


Tyvärr så vackra att jag är lite rädd för att de hamnar på finhyllan istället för i kökslådan!


  


Helgens förkylning:


Soldaten (ja, kära nån för en "man"-förkylning)


  


Helgens what??!!


Klicka!


  


Helgens annorlunda:


Körde in med bilen på uppfarten, slängde en blick ner till hönsgården.

Där Tweedy flyger uppåt, uppåt??!!

Höns är inte sådär skitbra på det direkt.....

Jag snabbparkerar, rusar ut och ned till gården, där Tweddy tagit sig genom nät-taket??!!

Där "ute" sitter hon skräckslagen och vinglar, stora fötter = smal tråd.

Alltså! Fick tag på henne underifrån och fick lirka puckot ner genom nätet.

Under tiden gol tuppen Glenn för Kung och fosterland.....

Det var väl inte jag som tryckt tjockisen upp på "taket"??

Märkligt. Mycket märkligt.


  


Helgens väder:


*suck*

Ingen vår i sikte.


  


Helgens sysslor:

 


Snyggat till de två bilbarnstolarna till försäljning

Snyggat till syskonvagnen - Phil & Teds - till försäljning

Dammsög och tvättat

Hängt i soffan bredvid Den Influensadrabbade Mannen


Helgen nu:

 


Snart är middagen klar och den ska intagas framför den världskända televisionen


  




Av anna - 24 januari 2013 19:02

Idag har varit en aktiv dag, för att vara mej vill säga.

Vara aktiv är kanske inte mitt största kännetecken direkt.......


Mysa, slöa och sova - det är saker jag har diplom i.

Ensam hemma, skrota runt, fika lite, se något skräp på datorn, klappa en katt, sova middag en timme eller två

- det är rejäla grejor att syssla med!

Hetsa runt och stressa = huuuu, nej, nej.


Började redan åtta på arbetsplatsen (tiiidigt!) där hade vi att göra alldeles lagom. Skönt, visst är det skumt: ena dagen springer man r***n av sig, hinner varken med lunch eller kaffepaus. Och dagen därpå är det totalt tvärtom, nog för att där är att göra - men rasterna hinns med.


Aktivitetslistan:

  • jobbade 8.00 - 14.00
  • till lilla ica-butiken och sände iväg ännu en Tradera-försäljning
  • umgicks med hönsen samt plockade in ett gäng ägg, trots Tweedys protester (aj!)
  • sopade golven och fixade katternas pottor - tre till antalet
  • plockade fram 2 bilbarnstolar + en syskonvagn "phil & ted". Givetvis längst in i pannrummet.....
  • dammsög och börjat tvätta dessa 3 = jisses. Ska ut på Blocket tänkte jag.
  • laga middag
  • duscha
  • nattade hönsen
  • matade inomhusdjuren
  • hängde/hänger på nätet :-)

Är det inte en smula tidigt med reklam för Alla :s dag?!

När jag vart ett litet rart barn var det kul med alla hjärtans dag; gjorde egna kort och gav små presenter till (få) utvalda, typ Modern och Bästisen.


Äldre jag blir ju mindre betydelse har den där dagen, har nått den åldern där jag fnyser lite och säger att det är ett typisk på(hopp)hit från butiksvärlden.


Är jag en bitter åldrande tant som inte tror på kärlek längre??

Eller bara realist som genomskådar alla dessa "köpa-presenter-dagar"?

............men givetvis skulle jag bli hur glad som helst för ett hjärtekort i brevlådan eller en liten blomma - såklart!


Det är väl lika bra att jag säger det nu då  - r e d a n :


      Happy Valentin!!      


Fler som hänger på hälsningen :


     


och


   


inte att glömma


 



  

- vårlängtan -




Av anna - 23 januari 2013 15:05

Äntligen!!!


Herregud då!


Inte kommit in på sidan på flera dagar, inkl inte kunnat läsa de bloggar jag följer som ligger här.

Rena chocken för både mej och lilla datorn, jag var till och med inne och började bygga upp en ny blogg!

På en annan sida - då har det gått långt.


Visst skulle jag kunnat skriva av mej utan att det tvunget ska läsas av "hela världen", men det är ju så mycket skojigare med kommentarer och visat intresse för mitt lilla obetydliga liv.


Mot läshörnan:


Även den här gången är det en gammal favorit


"Döden går på museum"

 

av Jan Mårtensson

 

- 77

 

"Johan Kristian Homan - stillsam antikhandlare i Gamla stan i Stockholm som tycker illa om blod men älskar gamla vackra ting, rödvin, god mat och vackra kvinnor - och hans sammanboende Cléo de Merode - vacker, blåmaskad siameskatt som alltid bidrar till att såväl naturliga som övernaturliga mordfall löses - är huvudpersoner i Homan-böckerna. De två är redan klassiska gestalter på den svenska deckarparnassen."

 

Handling:

 

"Under julnatten, då staden sover och snön faller, stjäls riksregalierna från en utställning på Nationalmuseum; Erik XIV:s krona, riksäpplet och spiran. Varför? Johan Kristian Homan försöker besvara den frågan. Men innan han löst gåtan slår döden till och stölden får nya dimensioner"

 

  

 

 

Av anna - 21 januari 2013 20:01

Det snöade igår.

Det snöade i morse.

Det snöade hela dagen när jag vart på arbetsplatsen.


En halvtimme innan jag egentligen slutade, beslöt jag mej för att ta mig hemåt.

En bil kom något på snedden kasande över vägen en stund tidigare......

*suckar*


Pulsade ner mot parkeringsplatsen och började leta efter bilen.

Jag hittade en snödriva som påminde om den käre Hamilton - och började borsta.

Det var rätt bil. Medan jag borstade av vänstra sidan hann högra sidan totalt snöa igen. Kul.


Trots oplogade vägar gick det bra att komma hem, dock något längre tid tog det.

När jag lyckligt körde in på vår lilla grusväg - då kom plogbilen......


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards