Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Bofinken Knut.

Av anna - 26 april 2013 18:46

Det blev en bra dag ändå!

Trots morgonens kraftfulla rengöring.....

Inte av mig, där blev det en vanlig fredagstvätt - lite sådär halvdant alltså.

(ja, vad då då? Blir himla svettig och något smutsfylld på arbetsplatsen ändå)


Tog ett lätt och försiktigt tag i mina kära extraögon (glasögonen) En försiktig och varsam avputsning av glasen behövdes. Den rosaglittriga siden-duken doftade sommardrömmar och morgondagg, försiktigt, försiktigt började jag då smeka glasen med den rosaglittriga siden-duken...............................


=


 


Fyyyyy vad jag ljuger!

 

Så här var det, trött och grinig slänger jag brillorna på tvättmaskinen.

Fredagstvagningen är dock sanning.

Efter allmänt upp-piffande, så gott det nu går *suckar* sliter jag tag i "ögonen", ur en halvsunkig necessär plockar jag upp putstrasan - den är svart och säkert lite dammig.

Griper mig an uppgiften........och plötsligt står jag med två delar i näven.

Jaha. Ren tur att jag råkade veta var mina fd glasögon befann sig.

 

Du som inte behöver glasögon : det är jäkligt obehagligt att ta på ett par andra, än de glas man är van vid!

Tanken på att köra bil kändes lite farlig. Inte superfarligt, men lite onödigt - vill jag köra över ett djur? Vill jag tjonga ner i tjälskadorna?

Skitsamma, det går säkert bra!

 

Och det hade det säkert gjort om inte mobilen plingat till och meddelade närsynta bofinken Knut (jag menar mig själv) att min egna lilla boss inte tog sig till arbetsplatsen idag = genast blev jag fri (om jag ville)

Tack! Det var nog inte meningen att jag och Hamilton skulle ut på vägarna idag.

 

 

En fantastisk bild av min egna lilla boss på arbetsplatsen.

Japp, vi arbetar i de mest märkliga kropps-ställningar.

(fast jag har på känn att just här viker sig C av en skratt-attack, jag kan vara sjukt underhållande vid behov)

 

  

 
 
Ingen bild

Anette

26 april 2013 21:19

så ser mina glasögon oxå ut

anna

27 april 2013 10:06

Mina är lagade!
Mannen lyckades med fiskelina (!!?) och tålamod få till det - jag är djupt imponerad :-)
Hoppas du får ordning på dina oxå!

/anna

 
Ingen bild

Anette

27 april 2013 10:31

Nej tyvärr jag inte händig så mina blir inte lagade

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards