Alla inlägg under november 2012

Av anna - 30 november 2012 08:03

Lovar!!

Inga rapporter från sjuksängen, ska verkligen försöka rycka upp mig.

......nu när jag kan se på skärmen utan att ögon och huvud värker.

Jo, förresten; omdömet för den här veckan är IG.


  


Nu blir det expert-utlåtande ang. olika saker jag hängt upp mig på i nyhetsflödet.

Utan speciell rangordning, de kommer lite hipp som happ - som de flesta av mina briljanta funderingar.


HÄR <------ Kan du läsa om den katolske prästen som inte samtycker till en del i årets adventskalender.


Första reaktion :

jag fnös, men sedan läste jag vad det handlade om. Och inser att jag reagerat över precis samma sak som herr präst! Det har visats en del snuttar, pluttar eller vad det kallas på tv:n från årets Greveholm och i snutt (plutt?) sitter ungarna och gör Anden i Glaset. Ursäkta mig, men är det lämpligt att lära ut sådana dumheter?

Säkert en del som fnyser åt mig nu.

Men det finns mer därute än vad vi alla kan se.

Tro mig.

Jo då.


HÄR <------  Kan du läsa om vakten som behöver terapi efter blivit skälld på.


Första reaktionen:

jäklar! Vad har hen blivit utsatt för?? Jaha, okey. Inget speciellt förstår jag när jag läser, herregud då, i vissa yrken får man väl ändå räkna med otrevliga människor. Kan lätt tänka mig vad poliser, sjukvårdspersonal, lapp-lisor, telefonförsäljare, lärare m fl får stå ut med. Inte för att beklaga mig, men efter tio år bakom i disken på en stor kedja har jag fått höra en del. Några exempel? Okey.

J**la glasögonorm!

Är du lika döv som du är blind?

Jag vet var du bor!

Jag väntar utanför när du slutar i kväll!

Svenneh**a!

F*n vad du är ful!

Rasist!

Så j**la dum i huvudet!

Ska se till att du avskedas!

Din mamma!

(här antar jag det sades för att få mig upprörd - fattar fortfarande inte varför jag skulle ta illa vid mig?!)

m.m

 

Har även fått en smäll i huvudet, blivit spottad på samt knuffad.

Samma saker hände mina kollegor, det jag kommer att tänka på just nu är en tjej som blev sparkad på skenbenet av en kund - på julafton, samt en tjej som precis hann ducka när en kund med full kraft drog iväg en rejäl bit ost mot hennes huvud. Blev vi erbjudna psykolog? Icke - sådant här ingår i yrket (+ rån)

Som kassörska.


(Liten parentes, nej jag var inte (helt tvärtom faktiskt) en sur elak kärring, men regler angående kvitto, färskvaror, återköp och byten hade jag inte själv hittat på. Även om 8 av 10 kunder tror att kassapersonalen har sådan makt - mohaha - Ej heller kunde jag göra något åt strömavbrott, försenade varubilar, översvämning eller antalet personal i butiken. Slut på parentesen)


HÄR <------ Kan du läsa lite om julen i dagens skola.


Orkar inte kommentera.

Japp, jag tror på Fadern, Sonen och den Helige Anden - vad andra tror på skiter jag i.


  


Och med det avslutar vi den lilla rundvandringen i mitt huvud, nu ska jag ta ett glas vatten och försöka pilla i mig 1 ½ penicillin-tablett.

Örk.


  










Av anna - 28 november 2012 17:03

Fy bubblan för att ligga nedbäddad hela dagarna.

Jag som hade planer för den här veckan, här ser förskräckligt ut och inte ett juleljus i fönsterna.

Jo! En sak tyade jag : med små, små myrsteg och hållning likt den berömde ringaren hasade jag omkring med kvasten och fick upp de värsta hårtussarna och sandhögarna. Bra blev det inte, men bättre. Hallen hoppade jag helt fräckt över, endast vardagsrum och kök fick känna på kvasten.

Funderar på att ringa Modern......även om Soldaten himlade med ögonen och undrade vad det skulle göra för nytta.

Tja - en Mamma är ändå alltid en Mamma.


  


För att pigga upp mig ur soffhögen provar jag att delta i en supeduper-tävling!


- TÄVLA MED ELLOS -


 


I sammarbete med Ellos tävlar jag hos hemmapavarangataistan

 

Mina favoriter ur Ellos julsortiment är :

 

 

 

kika här!

 

 

 

kika här!

 

 

 

kika här!

 

  

 

 

Av anna - 27 november 2012 20:34

Influensa.

Gillas inte.

Det gör  o n t  och är  v a r m t..........när det inte är för kallt.


  

Av anna - 26 november 2012 22:49

Inte är det vinterväder.

Inte är det kallt.

- Skåne -


Så!

Pigga upp dig med tääävling!!


Den energiska och unga 5barns mamman som har bloggen "vita möbler och barnbus" har en trevlig tävling på gång.

Att vinna : fina porslinsmått till julbaket!



Klicka här<-----


  

Av anna - 26 november 2012 21:45

Okey, julen närmar sig med raketfart (slädfart?)!

Pynt som ska fram ur gömmorna, hyacinter som ska vattnas, pepparkakor bakas, julgodis smakas, glögg och julmust i glasen, lussekatter på brickan, glitter i håret, klappar köpas/göras, önskelistor skrivas, barnaögon tindras, familjefädrar ska köpa tidningen, familjemödrar gråta och gröten ska kokas.


OCH :

 

       

 

 

     

 

En serie - en himla bra serie :

 

 

 

  

Av anna - 25 november 2012 23:14

 


  

Av anna - 23 november 2012 19:35

"Grattis!" sade hon.

Ser ut som jag lyckats igen! Jag är fantastisk.....

Jodå, troligen tennis-armbåge, i båda armarna - fast högern är mest illa ute.

......jag som aldrig spelat tennis.


 

Sådan här liten pryl bör jag visst inskaffa x 2

(bör kunna infrias när grisarna flyttat hemifrån och är självförsörjande)



------> Här kan du läsa mer om eländet <-----


  


I brist på underhållning stod tre små lort-grisar bredvid mig och sa :

"vaaaaad ska vi gööööra?!"

Vi gör trolldeg!

Till julpynt!

"jaaaaaa!"


Slabbade ihop deg, möblerade om på bordet, plockade fram pepparkaksformar och annat.

Kultingen ångrade sig, ville hellre skjuta ihjäl folk på datorn så Soldaten tog hans plats vid bordet.

Vi rullade, knådade och trixade och fixade.


Tyvärr får vi vänta i nästan två veckor innan vi kan måla pysslet.

Men då har vi något att roa de fantasilösa barnen av idag med.....


 


  


Av anna - 23 november 2012 18:54

Åter På Spåret!!

Yeeej.

Härmed intygar jag - utan att rodna - att tv programmet På Spåret ligger mig varmt om hjärtat.

Även om jag var väldigt fundersam mot valet att plocka bort Ingvar Oldsberg och Björn Hellman som programledare....

Sådan är jag : förändringar har svårt att finna sin plats hos mig. Det ska vara som det alltid varit.......så lagom praktisk inställning till saker och ting *suck*


  Deras tur och retur biljett har gått ut.


  Och dessa här har året-runt-kort.


Nåja, trevligt ska det blev - även om jag får sitta helt ensam och titta, grisarna vill endast se tecknat så Soldaten får väl roa dem med något annat.


Favorit från förr : HoaHoa, såklart.


  





Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards