Alla inlägg under november 2013

Av anna - 29 november 2013 21:57

1 : a advent!


Och inte en flinga i sikte.


Har dock fått skrapa bilen en gång.


Det tar sig nog, med flingorna menar jag.


Lackar det mot jul så ska det ta mig attan komma snö.


Så där lagom, vackert pudrat över marken och inga jätteberg av snö.


 


 




  

Av anna - 25 november 2013 17:58

Månadens träd!


- november -



    



Av anna - 22 november 2013 22:16

Spännande, spännande!

Jag har blivit tilldelad min bloggare som jag ska ordna julklapp till!

Tyvärr kan jag inte avslöja vem det är, men jag är inne och luskar på hennes blogg.

Både spännande och en smula skrämmande! Jag vill så hemskt gärna "få till" klappen, så den blir uppskattad!


          


För att hjälpa sin Tomte ska vi som är med i swapen svara på en del frågor, så här kör vi :


Vilka två färger inreder du helst med : här får svaret bli fler än två! Jag är barnsligt förtjust i pastellfärger, lite dimmiga färger, men också mustiga jordiga färger! Som härligt chokladbrunt och mossgrönt. 


Vilken färg gillar du inte alls : orange, cerise och ilsket skrikiga färger.


Ett måste bland julpyntet : adventsljusen i fönsterna!


En inredningspryl som absolut inte kommer in i huset : uppstoppade djur!! (om nu det räknas som inredning....)


Läser du regelbundet någon inredningstidning och i så fall vilken : nej det gör jag inte. Men skulle gärna göra det! Gärna "Lantliv" och "hus & hem".


Skandinaviskt minimalistisk eller överdådig amerikansk jul : eftersom jag är svensk säger jag "lagom" *fnissar* Något mitt i mellan gör min jul perfekt.


Hus på landet eller våning i stan : som jag har det nu! Hus på landet!


Loppis eller lyx : absolut loppis! Och inte bara för det är fint med äldre/vintage grejer, det där sop-berget skrämmer mig och slit och släng-grejen gör mig galen.


Hur pryder du din julgran om du får välja själv : massor med fina kulor, i matchande färgskala. Silver och ljust isblåa färger är väldigt vackert! Dock händer det att jag brakar på med en julgran som fullkomligt skriker att Röd är Julens Färg.


Vad gör du helst en ledig dag då jag är hemma : städar (ja, jag tycker om det!) klappar katterna, tjatar på valpen, läser, myser i soffan med både tv och dator.


Samlar du på något : nix, inte nu längre. Tidigare samlade jag på "Gnomes", de där fina nissarna - givetvis stod de framme året om. Jag är förtjust i handväskor och smycken och söta inredningsprylar. Vilken svår fråga!! Låter inte klokt att säga att jag samlar på fina burkar till köket, t ex. Eller det gör det kanske inte? (ber om ursäkt över min förvirring, haft feber och legat halva dagen. Skönt att ha något att skylla på :-)


Vilken butik besöker du helst, Lagerhaus eller Artilleriet : då svarar jag Lagerhaus, eftersom jag inte vet vad Artilleriet är för en butik. Men Lagerhaus är helt okey! Hittat fina presenter och liknande där.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Här sitter jag i ensamheten (mänskligt räknat) och svarar på frågor samtidigt som "Defiance" på tv, sista avsnittet för säsongen. Det ser inte ljust ut. De dör som flugor för tillfället. Åh hå ja ja ja.


Piggnat till en smula efter ha legat däckad sedan förmiddags (jag hatar min kropp) men är tacksam att är helg så jag inte behöver missa arbete. Vilken flitig liten arbetsmyra jag blivit, va?!


Valpen har precis gnagt på soffan, släppt en bajs på golvet, en katt kräktes och en katt bajsade - på pottan - så det luktar ut i vardagsrummet. En helt vanlig fredagskväll = en dålig mig, en glömsk valp, en hetsätande katt samt en katt med sur avföring. Inte konstigt att Soldaten ibland vill arbeta sent på kvällarna.....


Om en timme blir det lördag, då hoppas jag att jag är bättre, eftersom jag vill gå på en loppis i Ystad + att vi måste köpa hem strö och mat till hönsen.


Och kika på julklappar!

Min lista på de som jag gärna vill ge en liten julklapp är som tur är inte så lång.

Det är föräldrarna, systern, två fina brevvänner och två snyggingar på arbetsplatsen = 7 st.

Soldaten har sina föräldrar och de tre små, på sin lista.

Soldaten och jag har nog aldrig gett varandra presenter eller julklappar.......hade jag haft råd hade han dock fått en och annan upplevelse i gåva av mig.


I år har jag redan fått min julklapp av Soldatens föräldrar!

Ett monster fick jag, eftersom jag eldade upp Soldatens gamla......en dammsugare alltså!


 


  





Av anna - 22 november 2013 22:03

......är avslutad.

Två små stackare fick sätta livet till.

Söta små rackare.....synd att det inte är lämpligt att ha lös-springande gnagare i vägarna.

Nu är det tyst i huset, inget rassel och prassel i tak och väggar, inget fnissel och fnassel.


  





Av anna - 18 november 2013 18:56

Tycker du om att FÅ och GE julklappar?!


Då måste du kika in till Tanja på bloggen "på Selmas gata!"


Klicka här!


 


Hur trevligt kommer inte det att bli?!

Häng på vet jag!


 


   


  

Av anna - 18 november 2013 18:30

Himmel så störigt!

Hon är tillbaka!

Den lilla meteorolog-kärringen!


Och här kommer hennes åsikter och förvirrade tankar :


ÄR det november eller inte?!

Var är kylan? Var är snön?

Varför kan jag gå omkring i tunn tröja utomhus utan frysa häcken av mig?

Varför kan jag ha vad-långa tights, korta sockor och skor - ännu?


Är det första advent nästa söndag, eller inte?

Jooooo, för det är det!

Glittrande stjärnor och glimmande ljus i varje fönster *ryser lätt av välbehag*

En smula frostigt kan jag väl få begära?


         

bilder från förra vintern


Absolut att jag kommer att sura den dagen jag inte kommer ut med bilen pga snöhögar.

Den dagen, den sorgen..... *fnissar*

När snön blåser fritt över marken och täpper till varenda litet hål den kan finna, typ infarter, när det enda som syns utanför fönsterna är vitt, vitt och vitt.


När plogbilen inte syns till och snön är midjehög - då, just då kommer jag att svära och spotta.

Och givetvis försvinner strömmen all världens väg och det är jullov med tre uttråkade glin i huset, det blir underbart. Helt fantastiskt.
Får man egentligen missa arbetet för att vägen inte står att finna?!

Kompass och snöskor - på inköpslistan. (fast hur fungerar ett kompass??)


Ja, kära nån.


Tack och hej från meteorolog-kärringen.


  


Av anna - 15 november 2013 19:22

......istället för valp?!


Idag har han verkligen legat i den busen!

Om han var hemma ensam länge? Nej, tre timmar tror jag.

Alltså! Visa dagar uppför grabben sig perfekt vid sin ensam-hemma-tid och andra gånger inte så mycket.


Kom hem, öppnade dörren - allt såg bra ut, så långt. Men i vardagsrummet låg en märklig hög.

Det är resterna av påsen med garn som jag tog hem igår. Trassligt värre.

Och titta där! Min penna, hel - tack och lov! Grönt bläck är sådär kul att ha på golv och mattor.

Och där då? En totalt slaktad blyertspenna (var sjutton har han hittad dem?) Trästickor överallt.

Lurarna till mobilen - må ni vila i frid........

Som grädde på moset, som ljuset på tårtan bajsade han på golvet.


Lyckliga mig som har en egen valp!

........ibland önskar jag mig en guldfisk istället.


  


Jag förstår fullständigt att missarna är, milt sagt, något irriterade på honom.

Tur han är söt.


 


   


  

Av anna - 12 november 2013 16:40

..........det är lite trist att det blir mörkt så himla fort om kvällarna.

Eftersom jag vill gå och lägga mig när mörkret faller.

Det blir inte så mycket gjort då.

Minst sagt.


Hönsen kryper till kojs redan vid halv fem, det kan jag ju bara inte göra. Även om jag vill!

Absolut inget blir gjort här hemma.

Det är ljusets fel!


När jag kommer hem på eftermiddagen rusar jag hem och gör det nödvändigaste, så inte hela huset förfaller.

Sedan skrumpnar jag ihop i soffan likt en övergödd och utmattad valross.

Och jag som har så många planer på vad jag vill göra - egentligen.


Bajs.


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards