Alla inlägg under november 2011

Av anna - 30 november 2011 20:20

Kura skymning - tycker om det uttrycket.

Får visioner om svart/vit tv med Lennart Hyland....rejäl helgunderhållning :-)

Farit runt som ett torrt skinn hela dagen, vid sextiden kände jag att det var okey att sjunka ner i soffan och slötitta på tv, klappa en katt och bara vara.


 


Hyacinterna kommer fint, med med doften är det värre....säger då det, visst var det bättre förr ;-)


Imorgon - 1 december - är det Malmödax igen *suckar lite*

Mycket trevligt händer dock imorgon : adventskalendern börjar på tv, har höga förhoppningar i år!

Första luckan får öppnas på gulliga adventskalendern. Dag-för-dag ljuset ska tändas  

I stan ska jag iväg och boka en tid - har fått vänta på en kod innan det kunde göras.

Boka tid till vad? *fnissar* Berättar sedan, lovar. 


  Jag berättade för någon dag sedan att det händer något, intressant, annorlunda den 14 december. Tänkte vänta att berätta om det tills efter vi varit där. Men skit i det! Jag vill babbla om det NU.

Vi ska på seans! Spännande.  

Har varit på en storseans tidigare, en med Terry Ewans. Han från "det okända". Läste om honom i tidningen idag, han fick skit för att "han utnyttjar" godtrogna människor. Det skulle väl vara en sådan som mig då ;-)

Men jösses, låt folk att tro och tycka vad de vill. Det är inte något tvång!


Visst! Givetvis finns det skumma typer i den här branschen - som i ALLA branscher! Det var en trollpacka till kvinna som precis blivit åtalad (?) just för att fara med osanning. Buuuuu för sådana kvinns!


Har även varit på seans med Malmötjejen Erika Andersson (hon är så himla trevlig) där kom hon fram och pratade med min Moder. Det visade sig vara min farmor som hade lite kloka ord att säga. Sedan frågade Erika om det var något Modern ville fråga. Jag viskar "-Rambo" (hund) till henne. Genast skiner Erika upp och skrattar. Så berättade Erika; svart/vit, en tjockis, bortskämd så det inte var klokt! Hon berättade mer som stämmer på pricken, folket  i salen skrattar  och det gör vi med! Sedan tittar den mediala tjejen på mig och säger "-och du hör honom ibland!" Där ser man, jag har trott det var inbillning eller att jag hade en katt på besök...


    Mina tomtegummor väntar på att få värmeljusen i hatten tända.


Igår tittade jag in på min fd arbetsplats. Tänk, i 10 år tillhörde jag folket där. Så skrämmande snabbt de tio åren rann förbi....helt sjukt. Det hände en massa! Både i privatlivet och på arbetsplatsen - glada saker och otrevliga saker.

Det är det som kallas Livet har jag förstått.


Satan i gatan vad där var annorlunda! Inte en hylla där den skulle vara.

Nytt, nytt!

Nya uniformer, allt ommöblerat och en oändlighet med "nya" ansikten. För mig.

Det var inte min arbetsplats längre...sorgligt på ett skönt sätt. Om nu det går att förstå.


Så mycket skoj jag haft i den byggnaden! Vilka underbara kollegor! Vilka fester ;-)   

Så mycket oro jag haft i den byggnaden...


  



Av anna - 30 november 2011 10:58

En trevlig kanal på radion, från Danmark, som endast spelar julsånger!

Emellanåt måste jag byta till P3 - för att höra på deras fåniga-skoj program...:-)

Har en massa på listan "att göra" idag. Du vet min förtjuzning i listor! Undrar om jag skulle kunna starta ett företag som skrev listor till behövande?

"Allt Ni behöver för att klara vardagen - en bra lista!" - Lista Er hos mig, check-Anna   Nu!


Bara så där, från det ena till det andra är den här gubben   politiskt korrekt?! 


Igår var det Malmö som gällde för hela slanten. Känns märkligt att vara i lägenheten nu, även om möblerna finns kvar och köksskåpen (suck) är fulla...är där tomt. Inte riktigt Min längre. Sorgligt! Men har julpyntat till det med stjärnor och julgardiner. Och det obligatoriska julpyntet på ytterdörren.


Först var jag hemma hos The Sis (det namnet är bara så bra på henne) , höll i stegen när hon klättrade upp på vinden. Julgran och annat kom nedfarande - det var bara att fånga så bra det gick. The Sis själv klarade sig utan att själv komma nedfarande. Och det är en större bedrift än du kan ana....har aldrig varit med om en vuxen människa som far omkull som den bruttan. Över stock och sten, över hundar och katter, över möbler och annat som hon borde kunna undvika. Finns säkert en fin diagnos till detta beteende.... ;-)


Hon bor så mysigt! Ett troll-hem. Inte så stort men varmt och ombonat. Katter som spinner (...eller slås så man får ta sin tillflykt ut på terrassen) Stämningsfulla lampor i hörnen gör sitt till helheten, äldre möbler, foton på väggarna och mattor på golven. Och ibland traskar det någon genom rummet, en fd ägare?

Lagom-trädgård, på sommaren full med blommor, smultron och jordgubbar. Och pool :-) Nu mest vindpinad.

Utanför huset slingrar sig en promenadväg, buskar, träd och en å. Bakom å:n breder fälten ut sig. Har man tur, eller inte! så kan man se vildsvin....otäcka bestar!

Men skit i det - det var inte tanken att jag skulle hylla systerns tillhåll - fast....om hon tänker sälja kan lite reklam aldrig skada.


Ska jag? Eller ska jag inte?

Tråka ut dig med en Lista? Dagens Att Göra Lista....jooo, måste nog det. Har du orkat hänga med så här långt orkar du lite till. Jo då, ta lite kaffe eller lite vitaminer (eller ett piggt piller) - vad som nu får igång just dig.


  • dammsuga - håruppsamlingsdax med lite grus som extra piff för dammsugaren
  • slå in julklappar - det tycker jag mycket om
  • lussekatter - slut i frysen, på lördag kommer 3 små grisar och vill ha "kaffe o kaka"
  • julgodis - mandelmassa med choklad (som jag kommer att äta tills magen kniper)
  • pepparkakor - har köpe-deg som jag ska prova. Brukar inte bli så bra....men ska testa ändå.
  • pynta - resten av julkartongerna ska rensas och plockas fram för "hemtrevla" huset
  • kratta - borde verkligen ta upp skräpet efter Stormen i söndags....kanske, kan det blåsa vidare!
  • Lussekatten - fylla på skålen. Kanske ett "pynt" till hennes kryp-in.
  • fota - vara bättre med kameran och lägga in bilder här (bilderböcker lär vara poppis)

Nu, byta till P3.

Bjällerklangen ger mig huvudvärk - just nu.


  

ps rubriken har inget med inlägget att göra



Av anna - 28 november 2011 20:05

Klockan nio börjar ett favoritprogram - det okända på fyra+ (sjuan)

Kanalen visar mycket skoj med "spöken" - men av någon märkligt anledning - mitt i natten :-(

Vid midnatt söndagskvällar/natt. Trist. Vi är inte så tekniskt utrustade så vi kan spela in programmen.

Så finns då Tv4play. Som tar betalt för det mesta, och jag tänker INTE betala för att se på tv! (räcker gott och väl med tv-licensen, boxar, askar, paraboler - eller vad f-n vi nu har!?)


Jepp, jepp, jepp, jodå här sitter jag i dungen och tror berghårt på andar och andra märkligheter.

Visst, jag knaprar piller, men vad jag vet ska dom inte ge biverkningar i form av tro på övernaturliga ting. Möjligen hallucinationer....;-) Men jag har inte sett något spökligt själv!


Seeing is believing, nja, inte alltid. Med visst stämmer det i mångt och mycket.


Sedan beror det, givetvis, på vem som berättar sin "spökhistoria". Det ska vara någon som har en trygg och stabil utstrålning. Helst någon jag känner.

Hemmet som jag härstammar från har en öppen syn på det övernaturliga. Endast Daddy som inte hänger med riktigt i vår övertygelse. Och ändå har han upplevt något som inte går att förklara...även om han i efterhand kom med ett gäng genomtänkta förklaringar. Men det är svårt att hitta en bra förklaring när dom var två om det...


Daddy´s och Moderns historia - med mina ord


1 april 1999 en sorgens dag. Rambo, Rosecock´s Duke of Windsor - lillebror, tar skuttet över tröskeln och blir vår Änglahund.

Några dagar efter denna fruktansvärda, ångestfulla och hemska händelse så åker vi och hämtar hem honom. En natt i vårt hem innan minneslunden väntar på hans aska.

I en ask, låda ligger resterna av vår lillebror. Tänk så liten han blev. Fick plats i en låda. Den tjockisen!   

På matrumsbordet i vardagsrummet får han vara under natten. (hade jag bott hemma, skulle han sovit inne hos mig. Även om jag visste att det bara var skalet av honom. Själen hade lyft från honom)


På natten vaknar föräldrarna - samtidigt - av att Rambo skäller ute i hallen.....

Daddy svär "-jädrans hund! vad är det nu då?!"

Hoppar ur sängen, modern sitter kvar.

När han trycker ned handtaget på dörren. Så kommer han ihåg.

Vänder sig om mot Modern "-hörde du...?"

Hennes svar är enkelt "-Ja."


Tjock, olydig, horribel andedräkt, bortskämd, hannhundhatare, fågelhatare och alldeles UNDERBAR!

Miss you lilla fjun.


Nog om det.


En händelse till hinner jag med att berätta om, föräldrarna inblandade igen + The Sis (systern alltså)

Dessa galningar hade varit ute klättrat i terrängen, hittar ett övergivet, trasigt hus. Typ sommarstuga. Vilda av glädje skuttar Modern och The Sis över stock och sten för att kika in i eländet.

Daddy har en lite mer sansad inställning till övergivna hus, går mer normalt.

The Sis tar foton ur alla vinklar och vrår.

Ingen annan människa syns till. (såklart, hur ofta är människor ute i naturen och rotar i gamla hus...)

Åker hem, lägger in bilderna på datorn, ett foto är taget från dörren, rakt in i rummet (med en massa bråte) Mitt på bilden är där ett fönster-hål, glaset är borta sedan länge.

I fönsterhålet syns en man som kikar in....något suddig i konturerna, men en karl. Ser detaljer på hans jacka. Händerna mot rutan (den obefintliga) ni vet som man gör för att kunna se in genom upplyst fönster, skärmar av ljuset för ögonen.

Har bilden på andra datorn, ska plocka fram den. Med The Sis välsignelse (?)

Coolt som attans :-)


  


Av anna - 28 november 2011 18:07

Ni bara måste titta in på Kajsas mode!

Galet tjuziga kläder och smycken som är att dregla över!

Just nu har dom en trevlig tävling - som jag är med i. Häng på Du också.


www.kajsamodeshoponline.se

www.kajsamode.bloggplatsen.se


  

Av anna - 28 november 2011 17:30

En liten närmre presentation av krypen som nämns ofta kanske skulle vara på plats.

Dom får presentera sig själva :-)

Har du sett länkarna till tre katter och All Dogs Can Go To Hell? Så söta och roliga!



             Sebastian                                Vanessa        



Jaha, Sebastian heter jag. Kallas även för Sebbe, Basti, Lillgrisen och Spyan. De två sistnämnda namnen kunde gärna få försvinna in i glömskans dimma. Jag ser inte ut som en gris! Vad jag vet så är grisar skära, knorr på svansen och stort tryne. Visst, visst jag har en böj i svansen, ca 5 cm ner från tippen är den bruten och växt ihop på fel håll....matte säger att det ser ut som ett handtag som kommer gående. S.k Kroksvans - enligt veterinären.

Och "Spyan"...det händer att jag äter något för fort och då hinner jag inte tugga. Och då hoppar det ut igen, gärna på mattan eller i soffan på mysfilten :-) Och det är inte alls med meningen. Jag ler i mjugg om matte sätter foten i högen.

Jag är 8 år gammal och delar födelsedag med syrran, 8 september. Vi var fyra i kullen och vår mamma Lisa födde oss i en dubbelsäng. Människorna i sängen vaknade av att vi ploppade fram. Kul. Nästan lika roligt som att kräkas i soffan. *fnissar*

Mina största intressen är att sova. Bäst sover jag bakom tv-soffan. Där brukar syrran lämna mig i fred och Dumma Jycken kan inte klämma sig in där. Ligga i knät hos matte är skönt, om hon bara ville sitta stilla. antingen hoppar hon upp och ner från stolen eller så viftar hennes tassar med fånigt pyssel.

Jag har även en UteGård, ett KattHäng som matte kallar det. Dock kan det vara besvärligt att komma dit. Först måste jag påkalla uppmärksamhet, altandörren måste öppnas nu på vintern. Surt. Sedan är det simpelt, från altanen har jag en kattlucka ut till min gård. Gräs och klätterbrädor och massor med dofter. Kan sitta där ute länge. Tur är att dumma systern inte gillar utelivet speciellt och inte vågar trycka kroppen genom kattluckan. Bra, så kan jag ha egentid där ute. I utegården finns en dörr in i huset, till hallen, ibland släpps hon ut där istället. Sällan. *pustar*

Jag är snäll, renlig och gillar att bli borstad - helst under hakan och upp mot öronen.

Jag pratar endast vid behov, typ när pottan ska tömmas eller dörren behöver öppnas. eller när jag vill bli buren (det vill jag alltid när matte diskar eller liknande) Slås gör jag sällan, det har hänt att jag piskat syrran....men hon ska ha det. Säger människorna här. Tyvärr glömmer systerhjärtat för snabbt hur ont det gjorde och börjar bråka med mig igen. Med tanke på att jag har vampyrtänder - borde hon akta sig! Stora hörntänder som inte får plats under läppen!   Är inte speciellt förtjust i nya människor eller djur. Försiktig! Hellre fly än illa fäktas.

Här bor ju en hund. En Hund. Vilket slöseri på mat...det åbäket äter ju allt. Stor och i vägen är hon. Kelar jag med matte kommer det puckot och stör! *morr o fräs* Tönt! Men alla människor ojar sig och bjuder odjuret på godsaker! För att hon är söt och gammal! Sicket skitsnack. Vi undviker varandra oftast, men det händer att vi nos-mot-nos hälsar. Även om hon har hemsk andedräkt så får jag ju vara artig....säger matte.


F''K! Vad är det här?! Presentera mig! Behövs inte - alla vet vem jag är! Om inte så lär dom sig snabbt.

Men visst, jag heter Vanessa och kallas Nessie och Nessie Bessie Lingontuva. Inte f-n vet jag varför matte säger Lingontuva. Bättre än Spyan.... Haha!

Här är onödigt mycket invånare i det här huset. Sebbe kan jag leva med. Han är faktiskt till nytta ibland! OM jag blir orolig så är han trygg att klättra upp på för skydd eller om vi kommer till ett nytt ställe. Har tränat honom till att gå på upptäcktsfärd och sedan berätta läget för mig. Smart!

Jycken, tja. Hon gör inte så mycket väsen av sig. Tyvärr gillar hon att sticka nosen (kall) i rumpan på mig! Fräckt! Annars kommer vi okey överens. Visserligen har hon sprungit NER mig två gånger....oförskämt. Men onödig är hon.

Tre s.k barn finns här ibland - och där kan vi snacka onödiga på hög nivå. Ibland låter jag dom kamma mig...i ca 1 minut - men dom är ju knäppa. Borstar mothårs. Ser ut som jag har tuppkam över hela ryggen.

Den där karlen som släpade hit mig, brorsan och matte....tänker inte slösa ord på honom! Säger bara - med inlevelse!! FRÄS och MORR!!! Usch.  

   

Jag är fantastiskt söt med mjuk och gosig mage. Älskar att ligga på matte (den enda människan som är nödvändig) småbusa är roligt! Att bli kammad, mindre trevligt. Det där med att tvätta sig är överdrivet, jag menar : varför?! Tycker det är kul att ta mat från brorsan, slå på honom och vara lite sådär hemtrevligt otrevlig, hihi. Gå ut i KattHänget? - kallt, blåsigt och fullt med löv. Otäcka småkryp. Nix... där kan Sebbe hänga för sig själv. Och ha "egen tid" - herre gud.... Fjolla.


  Gamla Tant Jycken


Jag är från Danmark och talar danska, ber om ursäkt för ett och annat stavfel. Det är jag som bestämmer här i huset över oss fyrbenta. Far är överhuvudet över hela flocken, men sedan kommer jag. Nya matte tror att hon är på andra plats. Så är icke fallet.

Nästa år blir jag 13 år! Inte illa   Jag tycker mycket om att äta! Allt! Sedan nya matte flyttade hit har det blivit bättre på godis-fronten. Hon är såååå lätt övertalad. (har lovat nya matte att skriva : att jag inte alls får godis hela tiden - som far tror!) Att galoppera runt i trädgården med min boll, härligt med vinden i öronen. Tyvärr orkar jag inte så mycket som tidigare. Men det jag orkar gör jag fullt ut! Ibland åker vi till stranden och då badar jag. Även om det är vinter! Älskar att bada och simma. En gång när jag var ung gick jag genom isen så far fick hoppa i med kläderna på! Han fick tag i mig och  k a s t a d e  mig in mot land innan han själv fick ta sig upp.

Min hjälte! Vill alltid vara vid hans sida........du och jag, far!   

På nätterna sover jag uppe i sovrummet med far och nya matte (och ibland lill-matte också) - det får inte katterna! Det trodde dom att dom skulle få. Men far satte ner foten och sa "-nej! inga katthår i sängen" Haha! Poäng till mig. Ibland påminner jag katterna att det är Jag som bestämmer, den där gråa tjocka katten bryr sig inte så mycket, inte ens om jag snappar med munnen eller småmorrar!! Den andre är mer lättlärd. Behöver bara gå emot honom :-)

Nu är jag trött i tassarna och behöver en stärkande lur. Voff på er.


Av anna - 27 november 2011 19:57

Första Advent - kom med buller och brak!

Satan i gatan vad det blåser, och när det regnade regnade mycket!

Soldaten kom på den geniala idén att klättra upp på taket för att byta batteri i väderstationen...

Blev inget av det. Det var glashalt på taket. Till och med Han insåg att det var inte en bra idé.


Vid tre-tiden kokade vi kaffe, tinade vaniljbullar (ja, lussekatterna är ju slut och glögg glömde jag köpa)

Tände fina adventsljusstaken. Ljus nummer Ett.


Måste in till Malmö en dag nu i veckan, hänga upp julgardiner och juleljus. Kan ju se trevligt ut även om jag inte är där så mycket. Får tänka på granarna! Hur kul är det för dom om det ser o-juligt ut i mina fönster? Samarbete för snygg fasad.... :-)


Jag berättade om norrbaggen som kikade på lägenheten, han hörde av sig förra veckan igen....men, nix, går inte ner hur mycket som helst i pris.

*suckar* tänk om det inte finns någon som vill ha... Bruttan som mailade angående visning har inte hört av sig igen.

Jag har stenkoll på HemNet varje dag, på lägenheter i min prisklass. Min slutsats är att vill man lägga 450 - 490 tusen så får man en fin på 20, 25 m2 eller en risig större lägenhet.... Givetvis har adressen stor betydelse! Skumt (för mig) är :  Områden som jag tycker är "nej, fy 17!" - där är det smådyrt, på risiga lägenheter...

Jösses, min är inflyttningsbar! På direkten!   Kom ihåg vad norrmannen sade! "äntligen en lägenhet som är lika fräch som på fotona!" Sug på den.


Till Trevliga Sms!

Jag och Grannen med hönsen har diskuterat att "göra en grej" (återkommer senare - kanske, om vad det innebär!)

tillsammans med vänner till henne och möjligen en syster till mig.

Vad jag försöker kom fram till är att det vi vill göra funkar den 14 december. Insåg snabbt att det finns inte slantar över till det :-(

Den där skattkistan har inte förökat sig! Undrar när sådana är brunstiga....och utstöter lockrop.


DÅ!

Får jag sms:et : "se det som en födelsedagspresent!" (till nästa år alltså)

Först blev jag lite förstummad, sedan generad och till slut himla glad!

Fånigt, men när jag får en present som jag verkligen önskar mig blir jag knallröd och vansinnigt generad...

Precis som det är "fult" att erhålla det jag VILL HA!


Kommer ihåg när jag fyllde 30 år, av mina vänner och arbetskollegor fick jag en tatuering jag tjatat livet ur dem med!

Fick gå och gömma mig när jag öppnade kuvertet - grät och snorade som ett barn. Och hjärtat var sprängfyllt av glädje och kärlek   bäst av allt är att jag kan omöjligt, någonsin glömma vännerna från förr!


  


Av anna - 26 november 2011 20:32

Myst i soffan med levande ljus på bordet, adventsstaken tänd och rolig film på tv:n.


Pysslat ihop julkorten för i år. Glitter och lim över hela mig....hoppas nu limmet är bra! Så inte mottagarna öppnar kuvertet och ut trillar en massa småsaker. Glitter, stjärnor, granar och annat rart. På kortet är det fint - men löst i kuvertet....njääää.

Djuren har redan ätit sin mat och jag funderar på att skaka igång ugnen. Pizza, hemmalagat = mums. Soldaten kommer inte hem förrän sent, så jag äter tidigare.


Gamla Jycken fick begär på dessert efter maten. Katt-bajs... Jepp, Jag skäms på hennes vägnar, av någon anledning är det mumsigt?! Igår kom jag på henne med mer än halva kroppen inne i pottan, en sådan med tak...det såg onekligen roligt ut. Men det sa jag inte till henne!

Alltså! Vilket uppförande för en dam på 82 människo-år.


Fick mail idag från tjej som vill komma och titta på lägenheten.

Ett kort och koncist mail, inget ordslösande där inte.

"vill komma på visning. Sara."

Rakt på sak - inget artigt tjafsande, varför inte. Spar tid.


Kom att tänka på, hur många gånger har jag flyttat egentligen? (fråga Lidingö-tjejen - hon har burit mycket till mig!) och borde flytt med föräldrarna räknas in? Hur mycket hjälpte jag till i spädbarnsåldern? Var nog mer till besvär.

Jag räknar:


Professorsgatan Malmö - baby

Kristianstadsgatan Malmö - baby

Hålsjögatan Malmö - barn

Sturegatan (internat) Eslöv - 18 år

Ödmanssonsgatan Landskrona

Linnégatan Limhamn

John Ericssons Väg Malmö - Stans "Melrose Place"

Rasmusgatan Malmö - hit återkommer jag senare, älskar den våningen!

Tegelgårdsgatan Malmö - mitt i city, partylägenheten!

Henriksdalsvägen Höllviken - naturen nära och härlig tystnad

Rasmusgatan Malmö - vilken tur jag behöll den ;-)

Berguvsgatan Malmö - 490´ och den e din! Grattis till kapet!

Och nu i dungen på landet.


13:e boendet.

Hoppas det betyder tur.


  


Av anna - 26 november 2011 13:53

Lördag, imorgon första advent och skyltsöndag!


Tyvärr har inte Soldaten den rätta känslan....när jag berättade om SkyltSöndagen såg han direkt undrande och lite lidande ut... Jag som trodde att han (som jag) skulle skutta förtjust och pipa av glädje. Det sket sig.


Jahaja, får kanske stå över i år. Undrar om jag inte gjorde det förra året oxå. Det är mycket jag hoppat över de senaste åren.


Trist är det även med min skattkista - skramlar dåligt i år. Kan erkänna att det närmast ekar i den. Ett dyrt år har det varit för lilla mig. Och -gud nej- har  i n t e  shoppat loss eller liknande! Så om någon känner för att leka julängel går det bra att skänka en slant eller köpa min lägenhet....  


Huuuu, hade glömt hur tråkigt det är med lite slantar! I ungdomens dagar gjorde det inte så mycket - det hörde liksom till. Man ska kämpa lite då, det ger också mer skjuts åt historierna om hur det var när jag var ung, orädd och påhittig.

Fy attan! Hoppas verkligen att nästa år blir ett "normalt" år igen!


                      Min fina adventsstake!       



Letade stan runt efter den, för typ 10 år sedan. Har för mig att första julen stod den i mitt dåvarande hem i Höllviken.


  Dag för dag ljuset står redo i sin speciella dag-för-dag-ljusstake!  




                                                           


Skulle varit i mörker, tänd och snöflingor utanför fönstret. Det får du fantisera ihop själv. Jag är inte bra på att ta bilder i skumt ljus. Bakom gubbarna står årets hyacinter! Men nog doftade hyacinter mycket mer förr om åren?!

Det är jag helt säker på. Nu får jag stoppa ner hela näsan för att känna JulDoften....




                                                  

        


Lite julgodis ska jag slänga ihop - mandelmassa med choklad är ett måste! Marsipan är inte alls lika gott som mandelmassa!

Tänkte mysa till det i morgonkväll när det är dax att tända Första Ljuset!! Gamla pepparkakor och ingen glögg...kom jag på nu! Nåja, vaniljbulle, mandelmassagodis, clementiner och kaffe - det går bra det med.


Lussekatterna är slut! Redan!


Frågan är: Kommer Soldaten uppskatta mitt adventsfirandet?


Två fördelar :


Han behöver inte mysa så länge!

Behöver inte ge mig presenter! *haha*


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards