Alla inlägg under september 2015

Av anna - 11 september 2015 18:54

Alltså!

Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg.

Oftast.

 

Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr.

Mycket märkligt.

Några exempel?

Oki.

 

Nu i somras var jag och den lille gaphalsen ute och sprang över prärien.

(han sprang, jag flämt-lunkade)

Känner en odör av härsken gravkammare.

Jisses, mina näshår dog! Och då har jag ändå varit rökare....

 

Gaphalsen fnös och jag rös.

Där borde vi vänt och sprungit romantiskt över fälten.

Men åh, nej!

Ut och söka anledning till stanken.

 

Det kunde ju vara en människa!

Ja vadå? En liten tant som kommit på villovägar, en stackare utsatt för våld i dagens Moderna Samhälle.

Eller en katt! Då hade jag måst leta efter ägare och/eller haft begravning.

Det kunde vara så!

Men det var det inte.

 

Efter en stunds sökande, gaphalsen satt på behörigt avstånd och såg skeptisk ut, hörde jag flugorna.

Jepp, då kunde jag följa surret och där i en jättehög med krälande larver och annat äckligt

hittade jag orsaken till eländet : någon hade tömt ut minst två stora vildsvin....

Trevligt.

 

Det blev inte tal om begravning, hade fått gräva skitdjupt för att stjälpa ner allt.

Kroppsarbete ligger inte för mig.

 

En annan kväll började gaphalsen morra på ett olyckbådande sätt.

Givetvis var jag helt jäkla ensam hemma här ute på prärien!

Att göra?

 

Släppa ut gaphalsen i trädgården, stänga grinden och själv gå ut på marken med sökande blick.

Det var mörkt. Där finns vildsvin och andra lösa uteliggardjur.

Bakom vår häck hörs ett prassel och ut kliver en man med gevär i näven...

En jägare alltså.

Det kunde varit en våldsman.

Typ.

 

 

- härifrån -

 

 

/ anna

 

 

Av anna - 8 september 2015 19:11

Jag missade helt den där Twilight-hysterin.

Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade.

Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.

 

Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer.

Jag har matats med vad Bella tycker och säger, fått välja vem som ser bäst ut; vampyrkillen eller vargen,

fått veta vad som skiljer böckerna från inspelningen, osv.

 

Givetvis kom filmerna på tv och givetvis stod tv:n på, film Ett slöade jag mig genom med datorn iknät.

De som kom efter såg jag utan datorn iknät.

Den sista filmen visades när tonåringen lämnat oss för sin moders famn, och jag såg den ändå!

 

Och vad händer nu?!

Jodå, här går jag omkring mitt i livet och funderar på vad glittervampyrerna gör nu?!

Har dom flyttat?

Har Bellas daddy blivit invigd i hemligheten?

Håller Volturi sig lugna?

Och tusen andra frågor, mitt på arbetstid kan jag stanna upp och bli frånvarande.

För då är jag i Forks....

 

Vad f*n!

 

 

- lånad bild -

 

/ anna

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren.

Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota.

Men sommarljuden är borta.

 

Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik.

Det är inte lika mysigt!

Absolut inget fel på dem, men sommarkänsla inger det inte.

Till och med träden har bytt ljud, det där svaga suset i trädkronerna har ändrats till

ett djupare brus.

 

Dofterna!

Här är det varken syren eller jasmin, snarare fuktig jord och kobajs....

Den där härliga torra doften av jord som känns på de soligaste dagarna är slut för i år.

Lata dagar på stranden, fika ute vid badpölen ; jaha, kan lika bra plocka undan badkläderna.

 

Inget ont om höst och vinter, men lika goda som vår och sommar är de inte!

Tror det är mörkret som tär på mig, skymmer det ute vill jag gå och lägga mig.

Sol och ljusa kvällar då är det mer pigg som en lärka över mig.

.....även om jag är barnsligt förtjust i snöflingor som faller....

 

 

 

 

 

 

 

/ anna

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards