Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Tandtroll.

Av anna - 23 januari 2015 17:29

Ja, något straff ska jag väl ha.

 

Du vet, man hänger på facebook, läser både om bra och dåliga saker som vänner (och andra ;-) skriver.

Det jag fastnat på och myst lite i smyg över är att det är många som börjar få bekymmer med tänderna.

Jag antar att vi är i den åldern nu.

  

Jag har inte myst över att de drabbats av eländet! Utan över att jag har sluppit! (som vuxen)

Jag drog ut en visdomstand för 6-7 år sedan, det är allt.

Inga hål eller konstigheter, bara att jag ska tagga ner på tandborstningen, jag gillar det lite för mycket.

Och vad hände idag?!

 

En bit tand + en bit amalgam trillade av!!

Det kändes som om det fastnat något så jag pillade lite och ; Poff!

Så lossnade en bit.

 

Nu är frågan, visst kan jag vänta till måndag för att ringa tandläkaren?

Det gör inte ont - just nu....

 

....jag som har tandläkarskräck ovanpå allt.

Jaja, detta är mitt straff.

 

/anna

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards