Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Jag kan flyga, jag är inte rädd.

Av anna - 29 januari 2015 15:47

Idag var  Den Där Dagen.....när jag var tvungen att gå till tandläkaren.

Jag tycker inte om tandläkare.

(inget personligt, det är själva yrket jag inte är överens med)

I min höga ålder kan saker och ting på kroppen få för sig skumma saker, de går sönder, de börjar hänga - det blir allmänt tråkigt, så att säga. Speciellt trist när garanti och reservdelar inte finns tillgängliga.

 

I fredags trillade en bit tand av! Bara sådär. Tjosan så var den av.

Jag har inte lagat mina små huggtänder sedan det var inne med amalgam.....så du förstår att det är årtionden sedan.

Just den här tanden hade sådan lagning. *suckar*

Ringde käftis och fick en tid.

 

Som det kunde gått :

 

I min hjärna spelades följande upp; jag skräckslagen i tandläkarstolen, ett helt gäng med personal som försöker förmå mig att öppna munnen - så det kan se på eländet.

Jag börjar veva med armarna, kravlar mig ur stolen och tar tillflykt till någon skrubb.

Där sitter jag sedan och vägrar komma ut. Svordomar blandas med gråt och allmänna förbannelser.

Personalen blir vansinniga och hotar mig genom dörren.

Det slutar med att de får ringa mina föräldrar eller arbete och be någon psykiskt stabil människa komma och hämta mig.

Samt lova att jag aldrig mer återvänder.

 

Så här gick det i verkligheten:

 


 Nervös.

Det stegrades när jag fick höra att min tandläkare hade lämnat skeppet. Blev lovad en "snäll" ny läkare.

Det lät lovande förstås.

Den snälla kom och hämtade mig i väntrummet.

Än hade jag varken börjat morra eller svära!

Och tjejtrasan var toppen!

Jösses så lätt allting gick, sprutan = inga problem! Borren = inga bekymmer här inte!

Hon fixade och trixade och lagade hela tanden med det där vita plasten man använder nu för tiden.

(ja, jag sa att det var lääänge sedan jag fått något lagat, lever kvar på amalgamtiden ännu)

 

F-n vad jag är bra!

Och vilken tjusig vit tand jag har, inget tråkigt silverfärgat här inte.

Synd att det inte fanns på medeltiden när jag lagat några andra bissingar.

 

Bor du i Malmötrakten och letar tandläkare, ring till WiiSmile på Engelbrektsgatan <-----klicka!

 

/anna

 
 
vivi

vivi

9 mars 2015 19:35

Hejja dig ;)
Sv. du tusen tusen tack för din fina kommentar, blev sååååå glad! Precis så jag hoppas jag kan få andra att tänka/känna! Kram !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards