Alla inlägg under juni 2013

Av anna - 30 juni 2013 17:05

Fortsätter på bokstaven K i min bokhylla, lika bra när jag är vet att författaren är fantastisk!


Då kör vi!


"Vansinne"


av


Dean Koontz


" Billy Wiles jobbar som bartender och lever ett ganska stillsamt, vanligt liv.

Ända till den kvällen då han hittar ett meddelande instucket under bilens vindrutetorkare:


Om du inte tar den här lappen till polisen och underrättar dem kommer jag att döda en förtjusande, blond lärarinna någonstans i Napa County. Om du tar den här lappen till polisen kommer jag i stället döda en gammal kvinna som är engagerad i välgörenhetsarbete. Du har sex timmar på dig att bestämma dig. Valet är ditt.


Billy uppfattar det hela som ett dumt skämt men berättar ändå vad som hänt för sin goda vän Lanny Olson som är polis. Lanny är av samma åsikt och råder Billy att nonchalera det hela. Mindre än 24 timmar senare hittas en blond, ung lärarinna brutalt mördad i grannstaden. Billy får skuldkänslor och är beredd att vända sig till polisen. Då kommer nästa meddelande. Och nästa deadline.....


Plötsligt har Billys lugna tillvaro vänts upp och ned. Han dras in i en fullkomlig mardröm som bara blir värre och värre för varje nytt ultimatum han får. Och den fruktansvärda sanningen blir alltmer påtaglig - någon där ute har gett honom makten att styra över liv och död.... "



  

Av anna - 30 juni 2013 11:53

Jag som gick omkring och var stolt att vara avgiftad......från att prata/tänka och skriva om VÄDRET!

Endast lite då och då beklaga mig över regn eller värme. Lite då och då tycker jag är godkänt att nämna Det Uppenbara (vädret)

Tyvärr känns det som jag fallit för frestelsen att återigen klä mig i väderflickans uniform *suck*

Så nu ger jag mig för behovet och tänker fullstäbdigt frossa i väder och andra naur-upplevelser.
Frooooosssssa.......

Det regnar ju!!
En smula kyligt!!
Grå himmel!!
Vad f*n?!

Jag vill sväva ut på en äng med blodröda vallmon (vallmoar?! Vallmos?!) givetvis i en lång böljande klänning. Gärna med en stor gammaldags hatt....flätorna ska på mystiskt sätt vuxit sig längre och "tjockare" och dingla mot ryggen.

Vill vada fram bland de blodröda, en och annan blåklint bör sticka upp sitt blå huvud.
Givetvis!! har fästingar och andra kryp tagit sitt förnuft till fånga och flyttat till Blekinge ;-)

Rådjur och hjortar ska stå i skogskanten och se vackra och fria ut. Vildsvin och vargar betackar jag mig i från.

Vinden är knapp och ljummen, sakta rör sig björkens kronor, småfåglar kvittrar och högt upp i den klarblå himmel svävar en glada.

Barfota på ängen.
Blommor i handen.

Det är inte alls detsamma med regnkläder!!


Ja kära nån som jag kan drömma.

/ anna

Av anna - 29 juni 2013 11:46

Det är en regnig sommar vi har. Det hade inte jag planerat! Här skulle vi hänga på terrassen och pusta över värmen, vi skulle doppa oss i badpölens vatten och filosofera över sommarens fröjder.

Istället har de små skuttat vilt ned i vattnet så fort tillfället givets, sedan upp och in igen....
Igår räckte det inte med regn, åh nej, åska - som ketchup på korven - blev det också.

Idag - i denna tidiga morgonstund :-) duggregnar det så piffigt. Klockan ett är det "sommarkyrka" i Hassle-Bösarp med kaffe, rulltårta och flaaaaarn, det blir så himla kallt i kyrkan vid inte-sol-väder.
(uppenbart skadad är jag: hör/ser jag ordet "flarn" måste jag, med hög röst, ropa flaaaaaarn!)

/ anna med flaaaaarn-besvär.

Av anna - 28 juni 2013 19:30

Ny utrensning i hemmets alla vrår, jag har många vrår..........tydligen.

Både det ena och det andra trillar fram.

Helikopter, bilbarnstolar, bildäck och pool är på G.

Nice?

Japp.


  


-------->Till Tradera <-------

 

     

 

 

Bland annat.


  

Av anna - 27 juni 2013 22:58

- Midsommar -


 


Kikar på dansen runt stången hemma hos The Sis.

Soldaten och tre små grisar = Cedric, Samuel och Meggie

Orkar inte benämna de små liven som  "Kulting, Mellangris och Skuggan" längre....


 


Bada!


 


Trädgårdshäng hos systern och Balle


 


............och nu går vi då mot mörkare tider - igen.


  

Av anna - 26 juni 2013 21:00

Det är fantastiskt märkligt att jag inte kan komma ihåg att uppdatera Läshörnan!

Uselt, verkligen.....skäms på mej.


Har tråkat mej igenom tre oerhört trista böcker som jag inte tänker nämna här.

Verkligen inte.

*fnyser*


Till dagens boktips, från en av mina favoriter :


"Phantoms"

 

av

 

Dean R Koontz



"den fasansfulla sanningen gick upp för polischef Hammond.

DEN GAMLE FIENDEN skulle inte låta sig betvingas med polismakt eller något annat som han och någon annan kunde komma på....

Det var som en iskall dolk stöttes in i hans rygg när han fick telefonkontakt med Helvetes inre - och hörde de ångestfyllda skriken från män, kvinnor, barn, hundar, katter, fåglar......"


"......då kom en förskräckelse och bävan över mig,

med en rysning fyllde den alla ben i min kropp"

JOB 4, 14


"den civiliserade människan.....kan inte bli kvitt en känsla av mystik"

Doktor Faustus, Thomas Mann


"ondskan är inget abstrakt. Den lever. Den har form.

Den smyger sig fram. Den är alltför verklig"

Dr Tom Dooley



  


Av anna - 26 juni 2013 16:33

Varning utfärdas!


För närmre besök än över datorn, bör hänsyn visas de boende och deras boende


sofforna är ockuperade av familjemedlemmar, två till fyrfotade

sofforna är totalt nedlusade med mjuka kuddar och gosiga filtar

soffbordet är fullt av kex-smulor, saftglas, en dator och annat pyssel

mattan under ovan nämnda möblemang ska vi inte titta närmre på........


uterummet är i ungefär samma skick

smulor, glas, husdjur och dator

här är det dock fler husdjur än vi anmält till försäkringsbolaget

*ryser*

och här hör vi regnet som smattrar mot rutorna och där i genom godkänner "soffhäng de lyx"

utanför på terrassen hänger badhandukar och badkläder på "tork" - de droppar sorgligt

häcken är halvklippt, marken full av grenar - elektriska maskiner i regn, njaaaa.....


sovrummen är härligt sommarlovs-obäddade

golvet vid kattlådorna är härligt sommarlovs-inte-sopade

pysselrummet är härligt sommarlovs-ostädat


tv:n är på

datorspel spelas

det tjoas och hojtas


men vad gör det?


det är ju:


   SOMMARLOV    


då ska man inte ta det så högtidligt, speciellt inte vi som INTE har lov eller semester


"sommar, sommar, sommar, det är dans i folkets park

sommar, sommar, sommar, hjärtan skärs i trädens bark"


  



PS

Ett stort tack till Diskmaskinen!

Min hjälte!

Utan dig hade mina händer skrumpnat bort och diskhögen varit oöverskådlig.








Av anna - 25 juni 2013 16:58

Har du tröttnat på att öppnat garderoben och tänka "meeehhhh, absolut inget att ta på mig!!"?

Även om plaggen trängs på galgar och hyllor?


Jag har härmed en lösning för det här förfärliga i-landsbekymret.

Torka tårarna flickor och plocka fram plånboken, töm garderoben på de trista basplaggen och tänk ANNORLUNDA, SPÄNNANDE och WHY NOT!?


Välkommen till Din Nya Garderob :


     


------> HÄR <-------

 

 

 

  

 



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards