Alla inlägg under maj 2014

Av anna - 29 maj 2014 15:40


Bloggen & jag.

 

Med konstgjord andning har min stackars blogg legat flämtande och inväntat slutet.

Men ännu är vi inte där.

Än blåser förändringens vind genom datorn, från det lilla liv som sprakar under hårfästet,

ned till fingrarnas förlängning - tangentbordet.

 

I korthet; same same but different.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tre snabba.

 

Det är sommar, igen.

Syrenerna har snart blommat ut, igen.

Jag har fyllt 100 år, igen.


I korthet; Läget är stabilt.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Senaste Nytt.

 

  • En höna död och begraven, Turbo Hilda har lämnat hönsgården och vilar under rabarberna.
  • Min fina Hamilton, en rejäl volvo i sina bästa år har flyttat till systern min.
  • Tolv kycklingar födda, elva lever ännu, bor flott inne i vårt vardagsrum.
  • Ny bil till mig, Regina Eleonora - en fläskig sak som väjer för inget.
  • Valpakräket fyller ett år, just idag och har en vaccinspruta att se fram emot.
  • Cigaretterna tappade röster i valet mot el-cig i januarimånad och får se sig besegrade (i mitt personliga val, där jag sitter som högsta hönset)
  • Läst "låt den rätte komma in" och funderar ofta på hur det gick för dem, Eli och Oskar.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Lätt-läst

 

   Hundkräket

 

 

Regina Eleonora

 

 

Nya

 

 

Lite äldre

 

/anna

 

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards