Alla inlägg under mars 2012

Av anna - 28 mars 2012 19:37

Att tyda drömmar är alltid intressant, speciellt när det jag drömt om visar sig ha helt motsatt mening än vad jag själv gissade på. Enligt drömtydnings-böcker och liknande, menar jag.


Och ibland, kan inte en dröm, just vara en dröm? Ett hopsnurr av allt jag sett, läst och gjort under dagen?

Även om det kanske är lite slöseri med drömmarna?

 


Hjälp mig gärna att tyda nattens upplevelser : 


Jag, Lidingö, fd kollega samt expojkvännen hade varit någonstans. Vi åkte hemåt i min blå Ärta - Lidingö körde.

Vi bodde alla på samma område (där jag nyss flyttat från, i verkligheten) parkerade, expojkvännen och jag gick till samma lägenhet. Med oss hade vi en unge. De andra två gick hem till sig.

I lägenheten var det tomt, exet höll på att flytta. Är inte helt på det klara om jag också hade bott där. Nåja - av någon anledning skulle jag ner till bilen för att hämta något. Först hittade vi inte nyckeln.

Jag och ungen gick till p-platsen. Ingen bil. Vi letade genom hela området...nada Ärtan. Men ett gäng likadana.

Ungen började gnälla. Gick tillbaka till lägenheten där exet blev sur för att bilen var borta.

Han ringer Lidingö som berättar var vi parkerade. Min Moder kommer på besök och undrar varför där inte är några möbler. Hon går igen. Ungen piper och i drömmen undrar jag vem f-n HEN tillhör....

Ut och letar igen.

Fint väder åtminstone.

Jag vaknar.


Och vad betyder nu detta?

Ärtan är inte försvunnen.

Expojkvännen har jag varken sett eller hört något av sedan "tack och adjö scenen"


Egentligen - v e m  bryr sig vad det betyder.

Inte jag, har jag precis bestämt mig för. Ska jag radera skiten?


Nääää.


 

Sov gott



Har jag förresten visat mina nya muggar? Som jag typ, vunnit - de med.


   


Söta? Gillar dom skarpt.


Idag har jag bevisat - ännu en gång att jag är blond....


  

Skulle mata Ärtan. Soldaten var med som moraliskt stöd.

(ja vadå?!)

Ställer bilen bredvid pumpen, Soldaten suckar "tanklocket är på andra sidan"

Jag "oj då!" Det var lite för trångt just där för att jag skulle våga mig på att vända runt.


Jag "Titta, andra sidan är ju ledig, då tar jag den istället."

Soldaten "gör så"


Kör runt stolparna och tankarna (heter det så?) och ställer mig fint - tadaaa!

Soldaten tittar på mig som om jag vore tokig....det är inte så kul att få den blicken av sin käraste.


Jag "??!!"

Soldaten "kära barn, locket sitter fortfarande på andra sidan av bilen"

Jag "Jaaaaa?? Har ju kört runt om!"

Här börjar jag blir suuuuur.


Nu vet jag att det räcker inte att bara göra en liten fin sväng till andra sidan.

Skulle - såklart - själv ha begripet att bilen behövde VÄNDAS....inte bara snurra runt lite käckt.


  


Såklart gick det ut över gubben min, han skulle direkt vidare till sitt arbete (i sin bil)

Han försökte pussa mig "hej då", hamnade på kinden för jag ville inte!

Sedan körde jag iväg, brumbrum.

Inte vinkade jag heller.

Usch, fick dåligt samvete när jag kom hem.

  

Han kommer hem snart.

 - men nu e jag snäll o rar igen -


  

Av anna - 28 mars 2012 17:18

Gissa!


Vad som stod på Tefrossas FB sida idag!


------------ > KOLLA HÄR!! <-------------


 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Igår pep det till i mobilen, min vinst från SoftHoney hade anlänt!

Var och hämtade den i dag.

Vann shopping på 300 kr som jag shoppade det här för :


 


En saltskrubb till kroppen som heter "efter regn kommer solsken"

Och jag överdriver inte nu (som jag har lätt för att göra...) men den doftade helt sagolikt.

Ursäkta ordvalen men, det var bättre än sex - som man kan uttrycka det.

......svävade omkring lätt fnissande en stund efter sniffen....

  

En burk med "örter och kärlek" till huden.

 

+ ett rart hänge, en Dalahäst!

Har sedan en semesterresa i Dalarna varit lätt förälskad i landskapet.


Jag som inte tyckt om att tävla tidigare - och nu, Älskar det!


Som man kan ändra sig ändå, vad?


Djuren går amok här omkring mig, bäst att mata dem innan jag får huggtänder i benet och klor i armen...

Hmmm, och klockan som inte är arton ännu.


Återkommer snart.


  





Av anna - 27 mars 2012 20:42

Serietips nummer TRE - och sista för dagen!

Jag lovar!


- ALCATRAZ -


 


Ruskigt tilltalande bild, tycker till och med jag...

...som är maniskt rädd för att befinna mig   havet.


 







   


Handling :

21 mars 1963 försvinner 300 intagna och fler än 40 vakter utan ett spår från Alcatraz.

För att mörka händelsen säger myndigheterna att fängelset stängt och alla har förflyttats.

Plötsligt (i nutid) börjar de försvunna att dyka upp, utan att ha åldrats och utan vetskap om hur många år som gått. Men deras kriminella vanor sitter i.

Ännu underligare är det att myndigheterna har väntat på dessa återkomster....

....på "the 63s" som de kallas.


Skådespelare b la:


Sarah Jones, Jorge Garcia, Sam Neill och Parminder Nagra.


  


Av anna - 27 mars 2012 20:19

Right up my alley!!



- Falling Skies -


Goda vännen tv-apparaten kommer också att bjuda på den här serien.


Förväntningarna är, liksom för American Horror Story - Skyhöga.



 


Jag är en erkänd undergångs-troende, så det här kan bli intressant.

Även om mina mardrömmar inte har ufo-tema.


Falling Skies handlar om jorden efter utomjordisk invasion,

ett halvlår efter invasionen har människor

grupperat sig och startat motståndsrörelse.

Väljer att kämpa istället för att fly resten av sina liv.


Givetvis går mina tankar till V.


Men det gör inget.


 


 


 


I rollerna b la :


Noah Wyle, Moon Bloodgood, Drew Roy och Maxim Knight.


 


 

Av anna - 27 mars 2012 19:50

American Horror Story


- verkar riktigt, riktigt nice -


Kommer snart! På en tv nära dig!


Mina förväntningar är skyhöga.


Lite smakprov :


 


Handlar om en familj, mamma, pappa och dotter som flyttar till Los Angeles.

Herrgården de flyttar in i.....är inte precis tomt.

Varje avsnitt börjar med en tillbakablick i husets historia - alla mord.



 


med b la

Dylan McDermott, Connie Britton, Taissa Farmiga och Jessica Lange


--------- > Läs mer om serien här! <-----------



Herrgården där skräcken utspelar sig!

Lär vara till salu - bara att slå till.....


Läste en kommentar : "den här serien är som Twin Peaks möter The Shining som möter Amityville"


Skrämmande, skruvat och galet alltså!


  




   

Av anna - 27 mars 2012 16:38

Rena katastrofen med mitt minne - tiden det tar att ta sig ner till byn, in i affären - hinner jag glömma varför jag skulle dit.....kom på det precis när jag klev in genom ytterdörren här hemma.

Skräp.

Undrar vad mer jag glömt idag.....*suckar*


Fortsatte med sorteringen av grenar, pinnar och vedklabbar i dag. I strålande sol. Redan vid halv tio tiden i förmiddags var det 12 grader i skuggan!

Är inte klar med trädplockningen ännu, sparar lite till imorgon. Skoja vilka hål de stora grenarna gjort i gräsmattan, när dom dundrade i marken.


Stora saker har kattrackarna testat idag!


För FÖRSTA  gången var dom ute i trädgården UTAN  sele eller koppel!


Ingen dog och ingen kom vilse.


Visst var jag orolig och lite svettig (det kan ha berott på solen i och för sig) att dom skulle bli rädda och springa på fel håll, komma vilse, bli påkörda eller få en hungrig räv efter sig.


Dom höll sig mest kring ytterdörren och trappan, mot all förmodan var det Vanessa som var modigast.

Tog sig längst bort från trygga trappan. Var till och med borta och sniffade på gamla

tant jycken som tog en tupplur i skottkärrans skugga.


   


De första stegen i frihet.


Sebbe tog klivet fortast, Nessi höll sig i dörröppningen längre.


 


- solkatten -


 


- Gamla tant jyckens bakdel samt katt sniffandes på en bajs -


Provade med sele på Sebbis först, han fungerar inte så bra med sådant.

Jag knäpper på det, runt hals och bröst, genast sjunker han ihop på golvet.

Likt en hög med päls ligger han där och glor.

Efter en stund drar han sig med frambenen mot dörren, bakbenen lät släpande.

Hasar och kasar ut över tröskeln.


Han ser inte frisk ut med det rörelseschemat.

Hade Djurens Vänner tittat förbi hade jag åkt i fängelse....

hålla en - uppenbart, handikappad katt i snöre = icke så lämpligt.

  

När han skulle ta sig tillbaka in över tröskeln försökte han göra det genom att backa....

slutade med att han rullade in på ryggen, hamnade med kroppen lätt skruvad och med huvudet inkörd  i väggen.

Och sådär låg han en stund. Innan han försökte ta av sitt sele.


Här tyckte jag det räckte med förnedring (!?) för kattrackaren och knäppte loss honom.

Samt släppte ut syrran Nessi som stod och pep på andra sidan vardagsrummsdörren.


Som sagt.

Ännu är ingen av oss varken vilse eller överkörda.


Sedan jag lockat in alla djuren har dom sovit.

Både katter och hund, det tog musten ur dem att insupa vårvärmen.


Eller nåt.


Om en kvart är det middag för dem, sätter en femma på att allesammans kommer att piggna till tills dess.

Och komma pipande till mig, med bedjande ögon som säger "maaaaat!!"


Matvrak.


Soldaten ska få äggakaka med korv på grovt bröd samt äppelkaka (till efterrätt)

När han återvänder från krigsfältet.


  

Av anna - 26 mars 2012 20:41


Dagens HemNet


Startar lite nätt med mitt-i-city-våning,

utsikten är bedövande om du är stadsbo.


- 7 miljoner kronor -


 


- Välkommen in! <------ klicka! -


Tvåan är en charmig sak!

Egentligen är det inredningen jag fastnade för....lätt kunnat ha det vardagsrummet.


- 1 700 000 kronor -


 


- Kika in! <---- klicka! -


Trean är en nyproducerad cool lya, kolla in hur trappan är byggd.


- 2 600 000 kronor -


 


 


- Kom in! <----- klicka! -


Klart slut från hemnet-knarkaren


  

Av anna - 26 mars 2012 19:41

Yeeeeeeej!


4 april går lilla Anna till biografen.

Och det sker inte speciellt ofta.....(snål)


Kan omöjligt missa American Pie Reunion!

Oh my god - kanske fånigt - men dom är grymma.

De "riktiga" filmerna alltså, med rätt skådespelare, inte dom där

fåniga fortsättningsfilmerna.


 


- me lajki -


Gårdagens bilder kommer här :


   


Inte mycket kvar av trädet nu.

Släpet är smockfullt och det är gräsmattan också.

- Slita och släpa, åh hå ja ja -


Dagens bild blir på Herr Balla Balder:

 

  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards