Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Drömtydning - någon ?

Av anna - 28 mars 2012 19:37

Att tyda drömmar är alltid intressant, speciellt när det jag drömt om visar sig ha helt motsatt mening än vad jag själv gissade på. Enligt drömtydnings-böcker och liknande, menar jag.


Och ibland, kan inte en dröm, just vara en dröm? Ett hopsnurr av allt jag sett, läst och gjort under dagen?

Även om det kanske är lite slöseri med drömmarna?

 


Hjälp mig gärna att tyda nattens upplevelser : 


Jag, Lidingö, fd kollega samt expojkvännen hade varit någonstans. Vi åkte hemåt i min blå Ärta - Lidingö körde.

Vi bodde alla på samma område (där jag nyss flyttat från, i verkligheten) parkerade, expojkvännen och jag gick till samma lägenhet. Med oss hade vi en unge. De andra två gick hem till sig.

I lägenheten var det tomt, exet höll på att flytta. Är inte helt på det klara om jag också hade bott där. Nåja - av någon anledning skulle jag ner till bilen för att hämta något. Först hittade vi inte nyckeln.

Jag och ungen gick till p-platsen. Ingen bil. Vi letade genom hela området...nada Ärtan. Men ett gäng likadana.

Ungen började gnälla. Gick tillbaka till lägenheten där exet blev sur för att bilen var borta.

Han ringer Lidingö som berättar var vi parkerade. Min Moder kommer på besök och undrar varför där inte är några möbler. Hon går igen. Ungen piper och i drömmen undrar jag vem f-n HEN tillhör....

Ut och letar igen.

Fint väder åtminstone.

Jag vaknar.


Och vad betyder nu detta?

Ärtan är inte försvunnen.

Expojkvännen har jag varken sett eller hört något av sedan "tack och adjö scenen"


Egentligen - v e m  bryr sig vad det betyder.

Inte jag, har jag precis bestämt mig för. Ska jag radera skiten?


Nääää.


 

Sov gott



Har jag förresten visat mina nya muggar? Som jag typ, vunnit - de med.


   


Söta? Gillar dom skarpt.


Idag har jag bevisat - ännu en gång att jag är blond....


  

Skulle mata Ärtan. Soldaten var med som moraliskt stöd.

(ja vadå?!)

Ställer bilen bredvid pumpen, Soldaten suckar "tanklocket är på andra sidan"

Jag "oj då!" Det var lite för trångt just där för att jag skulle våga mig på att vända runt.


Jag "Titta, andra sidan är ju ledig, då tar jag den istället."

Soldaten "gör så"


Kör runt stolparna och tankarna (heter det så?) och ställer mig fint - tadaaa!

Soldaten tittar på mig som om jag vore tokig....det är inte så kul att få den blicken av sin käraste.


Jag "??!!"

Soldaten "kära barn, locket sitter fortfarande på andra sidan av bilen"

Jag "Jaaaaa?? Har ju kört runt om!"

Här börjar jag blir suuuuur.


Nu vet jag att det räcker inte att bara göra en liten fin sväng till andra sidan.

Skulle - såklart - själv ha begripet att bilen behövde VÄNDAS....inte bara snurra runt lite käckt.


  


Såklart gick det ut över gubben min, han skulle direkt vidare till sitt arbete (i sin bil)

Han försökte pussa mig "hej då", hamnade på kinden för jag ville inte!

Sedan körde jag iväg, brumbrum.

Inte vinkade jag heller.

Usch, fick dåligt samvete när jag kom hem.

  

Han kommer hem snart.

 - men nu e jag snäll o rar igen -


  

 
 
Ingen bild

The Sis

29 mars 2012 08:56

Hahahaha brudjävel :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards