Alla inlägg under mars 2012

Av anna - 14 mars 2012 18:40

TÄVLA med tefrossa!


- först till hundra -


 


Första pris 300 kr presentkort hos Tefrossa

2 - 3 pris 100 g påskte eller påskkaffe


 


Tävla HÄR


  

Av anna - 14 mars 2012 15:49

Är dom snygga eller snygga?!


Jag som inte brukar använda klackar är omvänd!


This is the shit - så att säga.


 


     


 


Det var dessa jag fick av The Sis i går!

Istället för att sälja, så hamnade dom här hos mig i dungen.

....sänder ett tack till Stockholmspinglan som The Skorna kommer ursprungligen ifrån.


 

 
I lördags


Fälldes delar av trädet utanför köket, sista tiden hade det inte sett så friskt ut. Sorgligt, men allt levande kan gå hädan, ställa tofflorna, ta ner skylten eller kila vidare.

Trädet såg inte bra ut på insidan heller, att det stått kvar i vinterns stormar är helt fantastiskt. Det hade varit tråkigt om det brakade ner i huvudet på oss.


Däck-gungan kommer att försvinna till grisarnas sorg, dom får trösta sig med den vanliga gungställningen.

Min tvättlina fick också flytta på sig. Det blev bra, mycket bättre faktiskt.

Istället för mitt över hela gräsmattan finns det nu på gaveln av huset!

Inte alls i vägen och dubbla linor = dubbelt så mycket tvätt = yeeeeeej!


 


 


Glad Påsk, typ.


Påsken närmar sig - upptäckte jag i affären. Kycklingar, fjädrar och  g o d i s  överallt!

Tänk ändå vad? Så himla kul det var att dressa upp som påskkärring och knata runt hos grannarna. Fina handgjorda påskkort fick alla + ett godisägg. Givetvis var det najs att få en slant av tanter och farbröder, men i den åldern var det själva "grejen" som var det bästa! Klä ut sig, sminka sig och få gå ut bland folk.


  Kärringen längs till höger; det är minsann jag. Tapeterna i trapphuset matchar ju fint med min klänning och förkläde....


Marsipangrisarnas påskägg är klara (gud vad jag är redig!) har gömt äggen i gamla förrådet (inomhus, nada möss)

Annars glömmer vi säkert bort det när påsklovet anländer med 3 glada grisar och fullpackad resväska.

I julas fick de stackars barnen vänta i tre dagar in i december på sina chokladkalendrar....tragedi.


Just det ja, skulle ju visa gårdagens fynd!


         


  1. Hänga halsband på
  2. Bok, fina bilder
  3. Soldatens ostbågeskål
  4. Fina korgen som passar bredvid min andra
  5. Smycke grejer

På bild saknas min fina röda luvtröja - med korta ärmar - på fotot såg den skrämmande lik ut en babydräkt??!!


  


Av anna - 14 mars 2012 09:27

Och solen lyser med sin frånvaro.

(ordvits!)


Det gjorde den inte igår, vilket härligt väder det var.


 


Balla Balder tuggar på mossa - han tycker mycket om mossa, gärna snustorrt och knastrande.

Extra kul är det när mossan fastnar i halsen och han får hosta upp skräpet.

Balder är konstig.

Skyller på valpstadiet han befinner sig i.


 


Satt och fikade på The Sis´ farstutrappa med mossätaren springande omkring i trädgården.


Han hade varit så duktig, varit ensam hemma i några timmar -

och allt stod kvar på sin plats i huset och katterna levde.

Men OJ! vad han kissade när han kom ut, än lyfter han inte på benet.

Jo, ett framben, ibland.


När Rambo - avliden 99 - lärde sig pinka med benet lyft....var det lite besvärligt.

I ren lycka att han begrep att benet skulle uppåt kastade han det så jäkla högt upp att han tappade balansen. Rullade runt och hamnade på ryggen - kissande sig själv på magen.


Övning ger färdighet.

Skam den som ger sig.


  



Av anna - 13 mars 2012 19:11

Nu har det äntligen hänt!


Yeeeeeej!


Loppis runda!


Kom faktiskt på några saker vi "behöver", men just det hittade jag inte.

Blir en rundtur på Blocket istället.


  • nytt soffbord till katt/ingen tv-hörnan.
  • trasmatta i glada färger till mitt nya rum
  • sittpuff till ovan nämnda hörna
  • låga bokhyllor att ha under snedtaken i mitt rum

Men andra fynd kom jag hem med, var först på Sopstationen och sedan på Myrorna.

Liten tur in på Cubus och Tiger hann vi med också.


Förvaringskorg med lock

Bok om trädgårdsväxter

Stor fin skål med texten "ostbågar"

(Soldaten har en svår crush på sådana)

Röd huvtröja med korta ärmar

Smycketråd

Öronkrokar till örhängen


av The Sis fick jag en nyckelring till bilnycklarna, hon sa att det var väldigt oseriöst att vara utan


- bilder kommer imorgon -


Du kan inte ana vad jag mer fick av The Sis!!!


 


Vänta tills imorgon, så visar jag vad det är.

- forts följer -


 



Sjönk ner i soffan och zappade runt, och till min stora lycka så började Dark Angel idag!

Var helt tossig i den serien när den gick första gången.

Jessica Albas genombrott?


   


Serien passade/passar mig perfekt - jag med mina undergångsmardrömmar


  

Av anna - 12 mars 2012 18:31

Så var det då....


- 1940 tal, efterkrigstiden -


 


- tjejligan på språng -


 


- finrummet -


1950 talet


 


- åhhh, så kvinnligt, underbart! -


lånad härifrån


- trevliga o käcka! -


1960 tal


 

lånad härifrån


- nu börjar det hända saker på allvar -


 


- även i vardagsrummet blåser det nya vindar -


1970 tal


 


 - riktiga män har mustach -



   

- mönster, färg o plast-explosion! -


1980 talet


 


- hår, hår och axelvaddar -


 


- det var småtuffa möbler från Ikea -


  

Av anna - 12 mars 2012 15:44

Solen vräker ner solsken över oss - härligt!


 


Om det inte varit för blåsten hade jag satt mig i solskenet och bara varit.

Istället är jag inomhus, med fin utsikt över solskenet. Det är trevligt det med. Och mindre blåsigt.


För att vila öronen har jag Ghost Hunters på datorn....normala människor lyssnar säkert på musik....

Hittade det här avsnittet (se nedan) dom fångar fint upp anderöster på sin lilla inspelningsmanick.

Det gör dom ofta i och för sig, men den här gången är det andar som samtalar - med varandra! Troligen om "spökjägarna"! Och det har jag inte hört talas om så ofta. Spännande eftersom det visar att andarna är medvetna, om varandra och om oss.



Orkar du dig inte genom hela (fy på dig!) så spelas just detta upp vid 40 minuter och 59 sekunder. Vill du vara med när det spelas in, är det vid 23.58 Där hörs det dock inte så bra, dom är i ett enormt övergivet sjukhus, ekar mycket samt att programledarnas röster hörs så mycket starkare.


Djupt fascinerad av alla dessa tomma, övergivna enorma byggnader som USA har. Där är områden stora som en liten stad. På alla (?) dessa sorgliga platser arbetar det människor - märkligt arbete, att vakta på ett fallfärdigt hus, fängelse, sjukhus eller fabrik.

Varför används byggnaderna inte? Innan dom totalt faller i bitar, eller riv det.

Några är museer det är tacksamt - får lite kärlek och omvårdnad.


Har vi i Sverige några sådana jätte ställen som är övergivna? (Inte gamla torp eller liknande)

Jo, såg på Landet Runt för någon vecka sedan och då visades ett helt bostadsområde som stod och förföll.

Med förspikade fönster stod husen där och väntade på nya inneboende. Så skulle det nog inte bli, hade stått för länge tomma. Sorgligt.


Med några knapptryck och med googlehjälp är jag nu, ack så mycket visare. Det finns för attan alldeles för många övergivna hus i landet! Usch och fy. Hela jag värker - och JA, har lättare att känna sorg och smärta med/för 

s a k e r/ t i n g  och  d j u r - än med människor.....


  


Titta HÄR! <-----klicka


friskt, saftigt grön är naturen endast i maj.....

Ett av husen du får äran att följa med in i.


 


- fantastisk kökstapet! -


 


  

Av anna - 12 mars 2012 07:00

- God morgon-


 


  

Av anna - 11 mars 2012 10:21

Svenska mellon är över, tackat för sig och återvänder vid samma tid nästa år - precis som tomten.

Blev inte besviken, Sköna Loreen vann och stackars Danny sniffade på målsnöret.


Riktigt trevligt att Molly fick bra med röster! (f**k Erik Saade....han utnyttjade Molly för att komma igång med sin karriär - och där har du min syn på män i allmänhet)


Givetvis fick inte Flinken poäng från de andra länderna.....det är  t e x t e n  som alldeles underbar och fantastisk! Jo, Norge gav honom poäng - men de vet säkert vem Han (vägra hen just nu) Är!

Och förstod orden.

Jag ryser av välbehag av sången, texten samt Flinkens sminkade ögon......



- Jag tror jag är förälskad -



Här var det lite sorgsna miner för att Timoteij och Sean Banan inte var med på upploppet.

Själv led jag inte speciellt av det....


Ranelid - jaaaa du. Kände mig lite sorgsen för honom, men vad hade han väntat sig?

Läste ett inlägg från ett pucko som tyckte att "givetvis" skulle vi rösta på Ranelids låt.

P g a

att Sara Li (heter hon så?) sjunger bra.

Ja, det gjorde hon. Men inte kan man rösta fram en låt för att tjejen i bakgrunden sjunger bra?!

För i bakgrunder var hon - inte snack om saken.


Nu är det hushållssysslor på schemat, 2 grisar är i trädgården och hjälper Soldaten såga träd.

Lillgrisen sitter i datorrummet - dumt att bryta en fungerande vana....


Underbart väder!

Här ska det skakas mattor i solen!


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards