Alla inlägg under mars 2012

Av anna - 22 mars 2012 22:20

Här satt jag och hade det lite trist, plötsligt - med ett litet knapptryck, hamnar jag mitt i bland se sötaste små figurer man kan tänka sig!


Amigurumi : vikade djur o figurer


 


Inte nog med det! Trillade in på en tävling gällande en liten amis oxå - det hade varit trevligt att ha en liten som maskot om jag ska våga mig på att trixa ihop en själv!


Bloggtävling - kika in och titta på de rara liven! Mina favoriter är det döda brudparet.....


Vill man köpa mönster kan det se ut så här:


 

- lånad från Garnbutiken -


Tävla hos Thessan du med!


Klicka här!!



  

Av anna - 22 mars 2012 17:47

Hemma!


Vilken bra dag det varit.

Sol! Och besök på Vellingeblomman.

Hämtade upp Mia-Fia och Älva vid ettsnåret - djupt tacksam för att jag betroddes

med att få köra omkring med Älva!

I bilen, menar jag.

Det gick bra, inga olyckor och inga galningar på vägen.

Skönt!


På Vellingeblomman var det VÅR!

Pigga små blommor, påskris, kaniner och påsk-käringar precis överallt.

Givetvis fikade vi - utomhus!

Härligt!


 


- påskmust och påskkaka -


   


- vända baksidan mot mig hela tiden, fårskallar! -


Två buketter med påskliljor blev mina, givetvis skulle jag kunnat handlat mer, men behärskade mig.

Penseér är jag sugen på, tänkte ställa några krukor vid väggen vid pannrummet.

Där är så himla tomt, eller ja.....det står ett släp där. Så där lagom vårfint.


 


- Vellingesötisar -


Hjälp, med fina saker till hemmet dom har, jag tycker mycket om den vita och rosiga looken.

Men - skumt nog - vill jag inte ha ett hem med det temat. Det blir för vit, för rent.

Även om den stilen är Mysig så värmer den inte mitt inre.


Jag behöver mattor i mörka, dova färger, bokhyllor fulla med böcker, stora sköna fåtöljer och massor med mysbelysning. Blir mer som en koja, grotta att gosa ner sig i.

Konstigt när jag blir fnissigt romantisk i shabby chic miljöer!


 


- titta in på Vellingeblomman här! -


   


- mer shabby, titta in här! -


Visst är det FINT!!!?


Men, jag väljer det här rummet som favorit, bara byta ut

sofforna till mörka och långa gardiner för fönsterna!


 


  

Av anna - 21 mars 2012 19:55


Vill du vinna :


 


- i flera dofter -


eller :


 


- i flera färger -


Tävla med JoHaNNa och Homeofhappiness


t om den 25 mars


  

Av anna - 21 mars 2012 18:33

Som alla vet är jag djupt beroende av hemnet.


Avgiftning fungerar inte. Självkontroll fungerar inte.

Jag är fast i hemnets träsket, för evigt. Amen.


Den här lyan ligger i Lärda Lund!

Charmigast av de charmiga!


Föll handlöst in love   första gången jag fick ögonen på den, och det var innan den landade på hemnet.

Jodå! Vissa har kontakter utöver det vanliga....  


Nej, jag får ingen provision på försäljningen - Kika in!


- Välkommen in -


   


klicka ---------> 2:a, 63 m2 = 1 290 000 riksdaler! <--------- klicka



  

Av anna - 21 mars 2012 18:04

Solen har lyst över både gott och ont i dag.


Minsann om jag inte tog mig en stärkande promenad ner till byn, hurtigt. Med tanke på Ärtan som stod i carporten och lockade....men hur lat får jag bli egentligen?!

Mullvadsattackerna har fortsatt här, hittade en ny inne i växthuset.

Tja, why not?


 


Ägnade mig åt lite botaniska lyckorus i trädgården:


     


Rabarber knoppar! Blåblå himmel!


 


- Barnvaktsjobb i dag -


 


Lill-vovven ville inte vara ensam när Grannen med hönsen tog hund-syrran till vetten.

Det var tungt att ha henne i knät - gråtande och småpipande....

speciellt när det på soffans armstöd satt en rar katt som envisades med att slicka mig våldsamt i håret!


 


Övriga fyrbenta invånare ställde inte upp på bild.

Tråkmånsar.


  

Av anna - 20 mars 2012 21:55

Så där ja, då är det vår på riktigt nu då!?


Plockat årets första fästing på gamla tant jycken nu ikväll - äckligt.

Kliar över hela min kropp, det liksom kryper över hela mig. Försökt känna genom kattrackarnas päls, så där lätt.

Inte direkt samarbetsvilliga.


Jycken är mycket bättre! Det var bara att kalla in henne på toa - hon vet att hon inte får vara därinne, så genast lägger hon sig ner på golvet. Hon trodde nog det var dax för kloklippning.

Jädrans i havet vad den otäcka räliga insekten satt inborrad.


Ööööörrrrrkkkk!


 


- Hela familjen Obehaglig -


Förresten!


Det är gräsligt trist att vara så hatad - som jag är......när jag håller mig till hastighetsgränserna.....

Önskar jag kunde tända upp en skylt på taket :


"Hallå Pucko! Lappen e ny! Måste uppföra mig - testa det du med!"


Dagens otur!


Soldaten pep ju iväg i morse till bilhandlaren, typ 10 minuter efter han snackat med mannen i telefon....

Gissa om bilen hann bli såld på den stunden! Soldaten blev lite ledsen, senaste uppdatering jag har på bilfronten är att Ford försöker pracka på honom en annan ny bil istället. Får se vad Soldaten har att säga när han når hemmet - om ca 40 minuter. Nyfiken!


På vägen till bilhandlaren lyckades han fixa stenskott i rutan - vilken "bra" dag att lyckats med det.

När bilskrället skulle värderas.... Säger man så? Du vet nog vad jag menar.

Det gick nog bra ändå, hade varit värre om han kört över en grävling, pensionär eller liknande.


  


Av anna - 20 mars 2012 11:43

Måååååndaaaaag!


Tänkte jag precis hojta - när det slår mig, är det inte tisdag idag?!

Alltså måste gårdagen rusat förbi i rasande fart.

Vad 17 gjorde jag igår egentligen?


Jo, var med och provåkte (ännu) en ny bil (med min minimala bilkunskap så kändes den bra - att sitta i. Typ. Och rasande grann var den oxå) Soldaten är där nu igen! Bilförsäljaren ringde och lockade ut honom på ny titt....jag stannade här. Orkar bara inte med att titta på fler bilar.


Bilar i min värld är antingen nya eller gamla.

Snygga eller mindre snygga.

Stora eller små.


Färgen har stor betydelse, om någon imbecill person frågar:


"vad har du för bil? eller vad var det för en bil?"


Så svarar jag alltid med färgen.

Enkelt.


Idag bjuder jag inte på Spökhistorier, det blir HemNeta:are istället.


- alla från Malmö -


Ö Tullgatan 1 800 000 kr


 


Här är det trappuppgången som intresserar mig enormt,

vill du kika in i lägenheten med det enorma köket (som behöver en pensel)


Klicka Här!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erik Dahlbergsgatan 1 300 000 kr


 


En Favorit!

Skulle utan problem kunna bosätta mig i den här pärlan!

Kök - så snyggt, stendetaljerna vid spisen och balkongen är grädden på moset.

Sovrummet uppe på vinden, med vinklar och vrår!

Takfönster ovan sängen, tänk att ligga där en stjärnklar natt....

Bara plus, hela lägenheten genom!


Kolla Här!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Regementsgatan 7 000 000 kr


 


Den här enorma lägenheten, med takhöjd till himlen är det vindstrappan som lockar mig mest.

Men absolut är takmålningarna och trappuppgången värd att slänga en blick på

- samt toaletten.


   


Titta Här!


  

Av anna - 19 mars 2012 18:15

Kalas?


När jag fyller snart avliden?


Är det något att sukta efter?


Orka.



Förtydligan: jag tycker om att ha kalas - tror jag. Tidigare om åren var det svintrevligt med partaj, vare sig om det var ett stillsamt firande eller mer hallaballo i huset.

Erkännande: älskar att få presenter! Det är himla trevligt att se vad givarna har hittat på till mig.


 


Grannen med hönsen har sin årsdag 10 dagar innan mig, så i somras kom vi på den geniala idén att slå ihop våra kalas/fester/partajer/hallaballo:er till ett 80 års firande - med dunder och brak.


Hmmmm, dunder och brak.....är inte min stil - längre. Så jag förträngde eländet. Grannen med hönsen som inte är speciellt hönsig kom på att ej heller hon kände för något större husrivar-partaj.

Så nu blir det ett mer stillsamt (?) firande bland hundar, katter och en och annan höna. Samt gäster.


 


Med tanke på min extremt höga ålder tror jag att det blir ett tant-kalas. Te (kaffe), smörgåsar och småkakor. Klänning, fotriktiga skor och virknålen i min blommiga väska. Låter det inte trevligt?


Visserligen har mellangrisen sin födelsedag dagen efter mig men vi kör kalas var för sig.

Vet inte hur sugen han är på kaffekalas....


 



Tant Anna








Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards