Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Dagen D

Av anna - 27 mars 2012 16:38

Rena katastrofen med mitt minne - tiden det tar att ta sig ner till byn, in i affären - hinner jag glömma varför jag skulle dit.....kom på det precis när jag klev in genom ytterdörren här hemma.

Skräp.

Undrar vad mer jag glömt idag.....*suckar*


Fortsatte med sorteringen av grenar, pinnar och vedklabbar i dag. I strålande sol. Redan vid halv tio tiden i förmiddags var det 12 grader i skuggan!

Är inte klar med trädplockningen ännu, sparar lite till imorgon. Skoja vilka hål de stora grenarna gjort i gräsmattan, när dom dundrade i marken.


Stora saker har kattrackarna testat idag!


För FÖRSTA  gången var dom ute i trädgården UTAN  sele eller koppel!


Ingen dog och ingen kom vilse.


Visst var jag orolig och lite svettig (det kan ha berott på solen i och för sig) att dom skulle bli rädda och springa på fel håll, komma vilse, bli påkörda eller få en hungrig räv efter sig.


Dom höll sig mest kring ytterdörren och trappan, mot all förmodan var det Vanessa som var modigast.

Tog sig längst bort från trygga trappan. Var till och med borta och sniffade på gamla

tant jycken som tog en tupplur i skottkärrans skugga.


   


De första stegen i frihet.


Sebbe tog klivet fortast, Nessi höll sig i dörröppningen längre.


 


- solkatten -


 


- Gamla tant jyckens bakdel samt katt sniffandes på en bajs -


Provade med sele på Sebbis först, han fungerar inte så bra med sådant.

Jag knäpper på det, runt hals och bröst, genast sjunker han ihop på golvet.

Likt en hög med päls ligger han där och glor.

Efter en stund drar han sig med frambenen mot dörren, bakbenen lät släpande.

Hasar och kasar ut över tröskeln.


Han ser inte frisk ut med det rörelseschemat.

Hade Djurens Vänner tittat förbi hade jag åkt i fängelse....

hålla en - uppenbart, handikappad katt i snöre = icke så lämpligt.

  

När han skulle ta sig tillbaka in över tröskeln försökte han göra det genom att backa....

slutade med att han rullade in på ryggen, hamnade med kroppen lätt skruvad och med huvudet inkörd  i väggen.

Och sådär låg han en stund. Innan han försökte ta av sitt sele.


Här tyckte jag det räckte med förnedring (!?) för kattrackaren och knäppte loss honom.

Samt släppte ut syrran Nessi som stod och pep på andra sidan vardagsrummsdörren.


Som sagt.

Ännu är ingen av oss varken vilse eller överkörda.


Sedan jag lockat in alla djuren har dom sovit.

Både katter och hund, det tog musten ur dem att insupa vårvärmen.


Eller nåt.


Om en kvart är det middag för dem, sätter en femma på att allesammans kommer att piggna till tills dess.

Och komma pipande till mig, med bedjande ögon som säger "maaaaat!!"


Matvrak.


Soldaten ska få äggakaka med korv på grovt bröd samt äppelkaka (till efterrätt)

När han återvänder från krigsfältet.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards