Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Sol på burk?

Av anna - 10 mars 2012 18:42

Om en timme och 17 minuter är det dax - då smäller det - vem vinner mellon?

Loreen eller Danny?

Med risk för att kallas elak, mobbare och allmänt otrevlig = Herr Ranelid kan/bör/får inte ta hem det hela.

Jag är helt på det klara med att dom som röstar på honom gör det for fun. För att hedra det Sämsta och för glädjen att se herr Ranelid göra bort sig själv, landet och hela Sveriges stolta sångare.

Men....det är inte kul!

Herr-jag-solar-tills-jag-dör-och-skorrar-med-r:en-tills-din-tinnitus-exploderar vill jag inte ska vinna!


Vad är det där med solbrännan egentligen? Är det riktig sol eller sol på burk? .....något gulaktig i min smak.

Ruskigt osmakligt.

Sorry. Annars är solbränna fräscht och snyggt. Till och med min stora bakdel ser mindre obehaglig ut med lite färg.

Vi kan säga så här; min kropp passar inte i vit.

Lägga mig i solarium gör jag icke.


Idag har dagen ramlat på i smågrisarnas spår. Datorspelen har dundrat, det har skjutits och krigats dagen lång. Armar och ben har lemlästats......inte min kopp av te.

Skuggan och jag har hängt i mitt nya rum (fd Skuggans rum) pysslat med pärlor och sett på spöken på datorn. Youtube, My Ghost Story. Me lajki.

Undrar om Skuggan tar skada? Kommer aldrig att vilja sova i eget rum igen. Jaaaa, då är det mitt fel, mitt och spökhistoriernas. Tufft Skit, så att säga.


Kaffe och kakor har jag utfodrat dom med, kanelsnurror och negerchokladbollar.

Soldaten står för middagen idag, härjar i köket med danska frikadeller, mitt bidrag skulle vara potatismos.....tills jag insåg att det hade vi inte hemma. Blir spaghetti istället.

Imorgon blir det mos - lovar!


Minsta grisarna har drabbats av någon molekyl som gör dom vilda. Mellangrisen ligger och tjoar i en kartong (?!) och kultingen springer runt och klär av sig ett klädesplagg i taget.....

Katt nr 1 har flytt ut i sin hage och katt 2 ligger i kojan och försöker att ta in sina 22 timmar av dygnsvila.

Och här sitter jag - övervakar spaghettin och att julgrisarna inte har ihjäl varandra av misstag (eller med berått mod så klart)


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards