Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Lägger in veto

Av anna - 8 mars 2012 11:07



Det hjälps inte - vi ska inte köpa husvagn!


Även om Soldaten köper en mindre och billigare bil än vad han tänkt sig. Han blev lite putt....?!


Men helt ärligt : visst det är ett bra pris på vagnen - har vi råd till det egentligen? Vet han hur dyrt det är att ta in på camping? All bensin som går åt att köra runt? Det blir dyrare med mat, det ska grillas, ätas glass och kylen går inte att fylla hur mycket som helst. Vi är 5 personer.... Vill vi inte kunna gå på djurparker och lekland med grisarna = kosta stora slanten.


Det  g å r  inte ihop, inte nu. Får allt vänta ett par år med sådan lyx.

Finns redan dyra köp som väntar : ny bil till Soldaten (han kör enorma mängder på ett år!) nytt kylskåp (som inte drar så mycket el) sedan var det något med pannan också.

Lilla jag är i skrikande behov av nya ögon.....mina bågar är sneda och osköna och behöver starkare glas. Jag kommer att bli en mullvad om det fortsätter så här. Starkare och starkare "hela tiden." Vill inte!!


Äsch, fira sommar här i dungen är inte det sämsta!

  • Gott om plats
  • Stor trädgård
  • Alla tekniska prylar som marsipangrisarna "behöver"
  • Pool - med solpanel


Var och kikade på kyl idag, snyggt i rostfritt, väldigt snyggt. Reapriset låg på 9 945 kr. När vi kom kollade vi vad samma kostar i Dk = tjänar på att fara över bron och köpa det där istället. Så får det bli.


Bil köper man dock här in Sweden! Kära nån vilka priser dom har där på andra sidan bron!


Paus!

Sebbe ligger på min högerarm och blodet har slutat ta sig ut till mina fingrar.....aow, obehagligt i allra största grad.


För att fira kvinnodagen ska jag nu tömma diskmaskinen.


  


  - Daddy och Moderns MINIhusvagn -



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards