Alla inlägg under februari 2012

Av anna - 14 februari 2012 16:11

Det är inte lätt...


Det här med adressändring och avsluta saker jag inte behöver längre.


Ringde energibolaget - fick då höra av en stackars trött grabb (han lät lite ledsen?) att om jag vill avsluta mitt abonnemang, fanns det 2 utvägar.... Väg 1 = "böta" - fattade inte riktigt varför, varit kund sedan 2006...

Väg 2 = ta med abonnemanget till nya adressen. Ingen av dessa utvägar tilltalade mig speciellt. Frågade hur mycket min bot skulle hamna på.

Grabbhalvan knappar på datorn, frågar "när vill du det ska upphöra?"

Jag "den 1 mars"

Grabbhalvan utbrister glatt "men, vad bra! Vilken tur att jag frågade! Då slipper du böta! Det måste vara den 1:a, inte den andre bla, bla."

Jag "nice killen, tack och hej"


Är det inte en ganska normal fråga i det här sammanhanget att fråga vilken datum som gäller?!


Ringde e.on

Hamnade i kö.....

"Beräknad kö-tid 15 minuter"

Ha luren i örat så länge får jag skavsår, prova ringa i morgon när kundservice öppnar.

En kvart....

Orka.


Suck, vad mer finns kvar att jaga runt med...


  • Adressändring - check
  • Hemförsäkring - check
  • Djurförsäkring - check
  • CSN - check
  • Elbolaget - check
  • e.on
  • Postkodlotteriet
  • 3
  • Facket

Säkert glömt något som fäller mig bakifrån vid tillfälle.


Nu ska jag hänga tvätt, dammsuga kon och pyssla lite till i iskalla hobbyrummet - spännande att rota runt i kartongerna....typ...


 


PS : Glöm inte att RÖSTA!! <-----klicka!!







Av anna - 14 februari 2012 11:11

           


Nu snöar det igen. Trodde att med gårdagens dimma var snön på väg att töa bort, så fel jag hade.

Men fint är det, jodå. Nästan tro att det är jul...funderar på att sätta upp juleljusen igen. tur att vi har ljusslingorna kvar i trädgården, så fint när dom lyser upp snötäcket.

Den där sparken jag drömmer om kanske inte är så fånig ändå - i Skåne.


Även idag har jag varit duktig! Steg upp klockan sju, börjar få tidiga vanor även om jag är uppe ganska länge på kvällarna. Härligt. Klockan är bara kvart över elva och jag har hunnit med en del.

Packat upp några kartonger med köksprylar samtidigt möblerat om i skåpen. (Soldaten kommer att sucka och muttra att han inget hittar och mellangrisen kommer säkert att upprepa sina ord "ändrar du om hela tiden?!")


Fyllt på lådorna med sådan som ska skänkas bort (behöver ni böcker, kläder, köksprylar eller annat hör av er - stor chans att det finns här!) Och då har jag ändå rensat rejält i Malmö innan jag packade ner krafset. Varje gång jag lägger något i Ge Bort Högen så värms mitt hjärta! Vad bra jag är - som kan släppa gamla ting och behålla för något minnes skull. You go girl!


Ska släpa upp en liten bokhylla till ovanvåningen och fylla med böcker...när jag kom hem igår med en kartong böcker TILL, såg min kaaarlek något lidande ut. Han förstår inte vitsen med böcker.

I blivande tv-hörnan där uppe fyller jag skåpet med massor av trevliga barnböcker. Jag har gett mig sjutton på att grisarna ska  l ä s a ! Tänkte börja med att läsa högt så de får höra hur mysigt den kan vara i böckernas värld.

Skuggan blir tio och är en riktigt latmask när det gäller att läsa. "vad står det? Läs det för mig"

Jag är så elak att jag säger "läs själv!" (givetvis beroende  på vad det är, men hon dör inte av att försöka)

Bra är att Soldaten börjat säga likadant till henne - toppen.

Känns så sorgligt om dom går genom livet och inte vet vad böcker kan skänka, kunskap, skratt, tokigheter, vänskap och fantasier.

Så klart kommer jag inte att  t v i n g a någon!!

Men ibland måste någon ta ens hand och visa vägen till något nytt.


Det ser ut som det blir att titta på bil i helgen - om vi kan skrapa ihop slantar. Lägenhetspengarna kommer inte ännu, och de är redan öronmärkta till andra (trista) nödvändigheter. Men vad 17, vi är vana att snåla - då kan vi snåla lite till.

Det har blivit lite panik med bil-införskaffandet, på tisdag börjar jag någon slags hejsansvejsan genom arbetsförmedlingen/försäkringskassan För oss som varit sjukskrivna läääänge.

Förhoppningsvis leder det till att jag kan börja arbetsträna. Måste kunna ta mig till tåget i Skurup även om Soldaten är på arbetet.


Visst, en aning lyxigt känns det. Herregud, en egen bil?! Egen!

Har jag aldrig haft och aldrig haft behov för - även om det hade varit roligt.

Men....prutta runt med en massa avgaser för det är kul - känns aningen fel i dagens klimat.


Lidingötjejen måste jag ta ut på äventyr! Så många roligheter vi har haft i hennes bil - utan att vilja ha bensinpengar. Undrar om mamma Mia-Fia vågar hänga med tillsammans med sin Älva?!

Usch, vad jag är dålig på att ringa mina vänner....men jag tänker på dem ofta! Det gör jag.

På Mia-Fia som är mamma - det är stort! Och på Lidingö som pluggar och jobbar, guuud vad jag är glad för hennes skull. Att komma på vad hon ville bli och verkligen ta sig dit! (och liite avundsjuk)


Ullared - åhhhhh, dit vill jag!

Som du ser har jag inga lyxiga vanor, tur det.

En och annan loppis runda och en tur på Stan ibland = nöjd.

Stan.....Malmö alltså. Det var 100 år sedan jag traskade i butiker och fönstershoppade.

Buhuu!


Katterna, jycken och jag, vi sitter fint här ute på åkern medan snön virvlar runt huset.

Måste traska ut med sopor, kolla brevlådan och mata LusseKatten och hennes söta vän.


GLÖM INTE!!


Rösta på Sebbe!!!


-->HÄR <--


Lägg din röst genom att skriva kommentar på boobee´s tävlingssida!!


 


- Herr Sebastian i dungen -


  





Av anna - 13 februari 2012 22:49

Today - Malmoe - igen.


Attans abbedonk vad jag har skurat skåp, händerna är slitna, lite russin och torra.

Använt säkert en hel tub handkräm.

Dammet har yrt, katthår svärmat omkring och doften av rengöringsmedel legat tät i köket.

Skura ugn - alltid en upplevelse, vet aldrig vad jag hittar.... Erkänner, är grymt kass på att

städa ugnen om det inte är tvunget. Som vid flytt. Gäller även bakom kyl och spis...

- Äckligt -


 


Soldaten hämtade hem mig vid sjutiden, dimman låg ännu tätare än på morgonen.

Såg knappt framför bilen, men bilar susade förbi i god fart trots det.

När vi svängde in på vår lilla grusväg så landade strålkastaren på två katter!?

LusseKatten har skaffat polare! En sööööt rackare.

Satt och tittade på dem en stund, till slut fick vi trycka lite nätt på tutan.

Vill inte ha två överkörda katter på samvetet!

Soldaten är en glädjedödare....påstod att LusseKatten inte alls bjudit in en vän till kojan i carporten

- utan att att hon fått en Beundrare av manligt kön.

Jag vill inte bli med kattungar!!

Antar att LusseKatten inte är steriliserad om hon lockar till sig karlar.

....eller så har jag rätt, att hon hittat en vän!


  


Jag är en otacksam jänta! (tant?)

Soldaten har den senaste timmen hängt vid datorn - för min skull!

Och inte har jag skänkt det en tanke förrän nu....

Stackaren har försökt få mig intresserad...men;  b i l a r ?!

Kommer glatt hoppande med datorn i näven, visar bilder på bilar.

Jag har inte rätta intresset.

Försöker sträcka mig till att avgöra om det är en söt bil eller en anstötlig.

Tur att det kommer in lägenhetspengar snart, annars hade jag blivit utan.

Det hade fungerat fint utan automobil, om det inte var för att jag måste ta mig till tåget.

Enda kravet är : skippa växelspaken!

Bara till besvär.


  


Hade ett intressant samtal med Skuggan i helgen.

Vi såg på tv, en icke-barn-film = en av American Pie filmerna.

Scenen: flicka och pojke hånglar - sedan lite tjafs.

Skuggan "vad gör dom? Får han inte ta på henne?"

Jag "nääää, hon var inte kram-nödig, bara puss-nödig!"

Skuggan "hihi, han tog nästan på hennes bröst!"

Jag "jepp, så kan det bli. Men det fick han inte"

Skuggan "nej, inte förrän dom har gift sig."

Jag "ja, det kan du ha rätt i"


Mellangrisen  sitter bredvid mig, suckar och säger

"hallå, det är ju lätt att göra ändå!!"

Tjong!

Så får jag en liten hand på bröstet och två gapskratt i örat.


 

Han är underhållande, den ungen.

I lagom dos.

Alla barn är bäst i lagom dos.


  


Gó natt



Av anna - 13 februari 2012 22:30

Goa vänner!


Gör en insats för världen!


Och rösta fram Sebbis som Sötaste Katten!!


RÖSTA :


---> HÄR <----


 


Jennie med den trevliga bloggen BooBee som har "katt-modell" tävling!


  

Av anna - 12 februari 2012 20:22

Blir folk helt vettlösa när snön faller?


Vet inte på hur många ställen jag sett däckspår ute på marken, på gräsmattor och liknande...

Sladda runt på snön kan säkert vara givande för en del - men glömmer förarna av dessa fordon att under snön finns jorden och gräsmattan?


Har även uppmärksammat p-plats-fenomenet :  med snö på marken är det okey (?) att ta sig ut ur p-platser på annorlunda sätt. Som att gena över gräsmattan - som visserligen är snötäckt. (mot alla odds så ligger gräsmattan kvar under snön.)

Eller att ta fart och med ett skutt rakt fram, upp över trottoarkanten vidare över trottoaren och - skutt - ner på vägen.

Givetvis sker vettlösheter vid barmark också. Det är bara det att just vid snö har jag uppmärksammat det mer - samt att snö är ruskigt lösmynt.

Allt syns.

(ät inte gul snö)


  


Av anna - 12 februari 2012 16:17

Prylar som blev över i flytten, någon som är intresserad?


Har dem ute på Facebook, under :

Bortskänkes/Mottages/Bytrs/Doneras/040-området


"Ny" tv kanske? En välvårdad och högst älskad tjocktv med fjärrkontroll


 


Vinglas med blommor!

- 8 st -


 


Rart porslin!

- 6 fat o 3 muggar -


 


  

Av anna - 12 februari 2012 14:03

Snön faller, jag har fullt utvecklad Pms


- pga det vill jag gärna ha ihjäl någon, eller möjligen gömma mig på vinden, gråta och slå i sönder gamla prylar -

Sockersug som tvingade ut mig i snöfallet - läsk! Nu känns det liite bättre, en stund. *snyftar*


Shoppingnerven har kommit i kläm och gör sig påmind på ett ondskefullt vis. Jag som älskar att shoppa....

Har avstått ifrån dessa aktiviteter i närmre ett år nu. Cold Turkey - eller vad det kallas. Usch.

Så kan det bli om man helt plötsligt får tre små grisar i sitt liv och en karl som ger sina surt

förvärvade slantar till exSuggan.

Däremot har jag blivit en fena på middagar innehållande köttfärs och falukorv!


Skit i det - det var mitt ShoppingBehov det skulle gnällas om, inte om falukorvar.


Fönstershoppar på datorn. Mina absoluta favorit saker att komma hem med är : väskor, smycken, kläder, heminredning, böcker, presenter, hudvård och lite till!


Idag började jag med rassel-ångesten och hamnade på den här sidan : 


    Glittersten



Här skulle jag lätt handlat på mig:


     

- länk -                                           - länk -                                        - länk -



Kom på att jag är i skrikande behov av en ny plånbok! En piffig liten sak! Lite glamour bland potatisar och toalett städning.


      - länk -


Efter plånboksdrömmar, tar jag mig vidare till lite hudvårdsprylar!


Hittade den här butiken som kändes trevlig!



Bio Body Shop < ----- klicka


  Mum`s miracle balm - länk -


  Mummy´s Yummi Body Scrub - länk -


Pust! Jobbigt att springa runt i affärer   Dax för en fika, ses senare.

Av anna - 11 februari 2012 21:13


Mina poäng


  • Ulrik  Låten: 3 - Kläder 2 Närvaro 3
  • TopCatz Låten: 2 / 4 Kläder 4 Närvaro 5
  • Sonja Låten: 2 Kläder: 2 Närvaro: 4
  • Andreas Låten: 3 - Kläder: 3 Närvaro: 4 + dansen får 4
  • Timteji Låten: 3 Kläder: 3 Närvaro: 5 -
  • David Låten: 5 Kläder: 5 Närvaro: 5
  • Mimi Låten: 3 - Kläder: 2 Närvaro: 3 +
  • DiLeva Låten: 4 Kläder: 3 Närvaro: 5

Tillägg


Ulrik.

Nåååågot  tjatig text, vad?

Värst av allt att det tog fem (5) personer att skiva ihop de tre meningarna....


TopCatz 2 poäng när grabben sjöng ensam....4 när alla sjöng....ups!


Andreas, dansen får en 4:a, meeeen låten....3 -, sorry.


Timoteij, jag ville så gärna ge dom högre poäng, men det ville sig inte riktigt.

Var något som saknades på något sätt.

(om dom tröttnar på sitt namn har jag ett förslag: Ingrid from Sweden x 4)


David, här snackar vi blinkande lampor och "technoljud" - givetvis gick jag igång på det!

Hela ungdomens partaj flimrade förbi......härligt.... Han kunde ha skippat dansarna, de såg inte ut att trivas.


Mimi, jaaaaa du.

Pigg och alert och ett leende som får tandläkare att gråta av glädje.

Kläderna skulle flirta med the 80`s - funkade inte, sorry.

Mimis 80tals kärlek gav henne låtvalet, som inte funkade. Jag hajade att det var en 80-flirt

- men den kändes för sent ute ändå!


DiLeva *faller i trans*

Får frid i hjärtat, jag vill ge ut dikter, sätta barn till världen och älska villkorslöst.

DiLeva som president!!

(och af Ugglas till vice...)


Så här gick det


Vidare till globen

Ulrik

(alla småkåta tjejer som röstat?)

David


Andra chansen

TopCatz

Timoteij

(alla småkåta män som röstat?)


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards