Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Två katter i dimman

Av anna - 13 februari 2012 22:49

Today - Malmoe - igen.


Attans abbedonk vad jag har skurat skåp, händerna är slitna, lite russin och torra.

Använt säkert en hel tub handkräm.

Dammet har yrt, katthår svärmat omkring och doften av rengöringsmedel legat tät i köket.

Skura ugn - alltid en upplevelse, vet aldrig vad jag hittar.... Erkänner, är grymt kass på att

städa ugnen om det inte är tvunget. Som vid flytt. Gäller även bakom kyl och spis...

- Äckligt -


 


Soldaten hämtade hem mig vid sjutiden, dimman låg ännu tätare än på morgonen.

Såg knappt framför bilen, men bilar susade förbi i god fart trots det.

När vi svängde in på vår lilla grusväg så landade strålkastaren på två katter!?

LusseKatten har skaffat polare! En sööööt rackare.

Satt och tittade på dem en stund, till slut fick vi trycka lite nätt på tutan.

Vill inte ha två överkörda katter på samvetet!

Soldaten är en glädjedödare....påstod att LusseKatten inte alls bjudit in en vän till kojan i carporten

- utan att att hon fått en Beundrare av manligt kön.

Jag vill inte bli med kattungar!!

Antar att LusseKatten inte är steriliserad om hon lockar till sig karlar.

....eller så har jag rätt, att hon hittat en vän!


  


Jag är en otacksam jänta! (tant?)

Soldaten har den senaste timmen hängt vid datorn - för min skull!

Och inte har jag skänkt det en tanke förrän nu....

Stackaren har försökt få mig intresserad...men;  b i l a r ?!

Kommer glatt hoppande med datorn i näven, visar bilder på bilar.

Jag har inte rätta intresset.

Försöker sträcka mig till att avgöra om det är en söt bil eller en anstötlig.

Tur att det kommer in lägenhetspengar snart, annars hade jag blivit utan.

Det hade fungerat fint utan automobil, om det inte var för att jag måste ta mig till tåget.

Enda kravet är : skippa växelspaken!

Bara till besvär.


  


Hade ett intressant samtal med Skuggan i helgen.

Vi såg på tv, en icke-barn-film = en av American Pie filmerna.

Scenen: flicka och pojke hånglar - sedan lite tjafs.

Skuggan "vad gör dom? Får han inte ta på henne?"

Jag "nääää, hon var inte kram-nödig, bara puss-nödig!"

Skuggan "hihi, han tog nästan på hennes bröst!"

Jag "jepp, så kan det bli. Men det fick han inte"

Skuggan "nej, inte förrän dom har gift sig."

Jag "ja, det kan du ha rätt i"


Mellangrisen  sitter bredvid mig, suckar och säger

"hallå, det är ju lätt att göra ändå!!"

Tjong!

Så får jag en liten hand på bröstet och två gapskratt i örat.


 

Han är underhållande, den ungen.

I lagom dos.

Alla barn är bäst i lagom dos.


  


Gó natt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards