Alla inlägg under september 2012

Av anna - 15 september 2012 18:08

Det här med att se som en mullvad, de lär inte ha speciellt god syn har jag hört, kan ibland ställa till det.

Hur vet man att mullarna ser kasst? Har en mullvad kilat till en optiker för undersökning kanske.

Tror inte det.


  


Jag är en stolt glasögonbärare! (Läs: för feg för operation)

Har ibland en tendens att lägga mina "ögon" på ej planerade ställen. Då blir det knivigt kan jag säga.

Drabbas även av oerhörd längtan att slippa ha bågarna på näsan och därför lägger av dem och låtsas att jag ser minsann finfint. Det gör jag endast i hemmet, självmordsbenägen är jag icke!


Säg att jag ska duscha min lekamen, klär av mig allt som inte ska med in - samt lägger brillorna.

Efter duschen, där jag oklokt nog rakat benen "på känn", sveper jag handduken omkring mig och inser att glasögonen ligger inte där de SKA placeras vid dusch-besök..... (shit händer)


Sökandet börjar: först låter jag händerna försiktigt liksom fladdra över vasken och hyllan - vill ju inte välta ner något! Försiktigt, försiktigt - fortfarande ingen träff sticker jag ner näsan till vask och hylla, typ ett par centimeter från ytan, samt kisar våldsamt.

Inget? Anropa hjälp.


Den här "jag ser så bra"-längtan kan även den ställa till skojiga saker.

Förra veckan målade jag ögonen, samtidigt som jag "ser" att en av katterna ligger på golvet bredvid mig.

Under tiden jag anlägger den vackra make-up:en pratar jag husdjurs-ägar-språk med katten.

Det visade sig vara en SKO......


Idag kom jag på idén att ta deoflaskan utan att första plocka på ögonen - som jag faktiskt visste vart jag lagt,

och jag försökte klämma ut handkräm i armhålan....


Ett otal gånger har jag kickat mina djur genom rummen..... Så numera när jag ger mig ut på tur utan syn, släpar jag fötterna på golvet. En del av foten måste alltid ha närkontakt med golvet.

Stackars djur som de farit när jag kommit i rask takt med höga benlyft.


  


Sängdax.

Vet inte hur ofta jag lagt ögonen på sängbordet, krupit upp i sängen och vänt mig för att pussa Soldaten god natt

och pussat hans kudde, hans armbåge eller ögonbryn. Det har även hänt att jag velat ge honom en kram och lagt mig mot hans bröstkorg samt med armen omkring honom.......

Då han med dovt ljud börjat fnittra under täcket; jo då, då har jag lagt mig för "högt" upp i sängen och min överkropp ligger ÖVER hans huvud - som han lite mysigt kurat ner i täcket.

Tur han inte dog.


  


Kommer jag på fler festligheter som följer en halvblind tant i kölvattnet så återkommer jag i frågan.


Vi ses! (haha!!)


/Anna i dungen, med "ögonen på näsan" (och luktegott under armen)


PS Bofinken Knut! Han får inte glömmas bort i mitt närsynta liv. En hjälte.




Av anna - 14 september 2012 11:59

Flocken är i olag eller så har höstdeppigheten slagit till med tråkigt morgonhumör på de fyrfotade.

Det har varit lite småfräsande och jagande sedan nya katten Tess flyttade in - det lär vara relativt vanligt.


Men morgnarna!

Jösses vad det ska ställas till scener, eftersom nya Tess är en fullfjädrad dramaqueen skriker och ylar hon imponerande högt, innerligt och rejält.

De småbråkar andra tider på dagen också, men morgonen är värst.......och det händer att gamla tant jycken blir inblandad i fejden.

Ett fint exempel är morgonens tillställning *suckar*


Soldaten satt vid bordet och slevade i sig yoghurt (med någon sorts danska småkex i som smulats i bitar?! Det äts mycket märkliga saker i grannlandet)

Själv stod jag mitt i mellan köket och matplatsen, var på väg att plocka fram kattmat, men stannat för att slänga några ord med mannen i huset.


  1. Gamla tanten går ut till matplatsen där Vanessa sitter - småmorrar och visar tänderna?! Vanessa är av det kvinnliga könet och tar inte crap. Svarar blixtsnabbt med ett rejält fräs och klipper till jycken på nosen, i och för sig missade hon men jycken blir sur och visar alla sina bissingar i ett varg-grin??!! Nu tror jag inte att det hänt så mycket mer, men ändå! Jag hojtar till och djuren går på olika håll.
  2. Vanessa som nu är SUR går genast fram till Sebbe och jagar iväg honom. Sådan är hon.
  3. Sebbe blir sur och jagar stackars Tess som en blixt genom huset. Hon räddar sig upp på ett bord.

Välkommen till morgonlugnet i dungen!

 

  

 

 

 

- funderar på att endast ha dammråttor som husdjur -

 

  



Av anna - 13 september 2012 11:12

Det är dax att köra en egen liten tävling, det var länge sedan förra gången.


Vad kan du vinna?


Jo, den här supersöta skylten!


 

-  17 x 5 cm  -


Så här gör du:


Lott nr 1

Följ mig på Bloglovin - skriv vilket nummer du blev,

följer du redan, gilla inlägget.


Lott nr 2

Blogga eller dela på facebook om tävlingen.

Låna bilden och skriv att du tävlar hos mig

samt länka till tävlingen.


Glöm inte lämna kommentar samt länk till ev blogginlägg!


tex

"Jag tävlar hos Anna i dungen om en supersöt skylt!

Var med du också!

Klicka här!"


- Vinnare väljer katten Tess fredagen den 21 september -


  


Av anna - 12 september 2012 16:59

Hönan Tweedy har lagt sitt första ägg!!

 

Under högljuda kackel låg hon i redet och glodde surt på mig - herregud! blev en smula orolig över hennes kacklande, men visst, känns kanske sådär skönt att klämma ut sitt första ägg?!

 

- Det lilla söta till höger -

 

 

 

  

Av anna - 12 september 2012 16:26

Är det konstigt att vi har har råttor i omgivningen?!

Ahhhhh!

Okey, ska börja från början.


 

- lånad här -


Hönsen, våra samt granngårdens lockar till sig långsvansade odjur - så är det bara.

Har haft ganska bra koll på det, varit försvunna en tid för att sedan återvända.

Senaste tiden har vi här i dungen plockat råttor lite väl ofta..... (läs: Soldaten. Grannen med hönsen och jag vill inte stifta någon närmre kontakt med odjuren)


I dessa "råttiga"tider är det ju fint om alla som kallar dungen för sitt hem tar sitt ansvar - och inte slänger MATFÖRPACKNINGAR omkring sig!

Arg så jag morrar och fräser.


I morse traskade jag genom grinden i häcken för att plocka ut grannens vakthundar på en morgonkissning.

Vad ser jag?!

Över infarten ligger ett gäng McDonalds askar - med matrester - utsprida?!

.....och en läskmugg står grannens bil!?


     


Smidigt! Riktigt bra tänkt att mata uteliggardjuren med rester.


Med gnisslande tänder gick jag dubbelvikt omkring och plockade upp kladdet. Påsen från inköpet blåste omkring så jag använde den till soppåse, det var snällt av ägarna till eländet att lämna den till mig. Jag tackar så mycket.

Äcklig ketchup fick jag på mig.

En av kartongerna hade haft påhälsning - fina bit och gnagmärken i pappen.


  


Sedan var jag elak.......

Jag vet faktiskt inte vem som är de skyldiga - men misstanken är stark.

Det bor ju inte speciellt många i dungen.....

Så jag klämde fast kladdig påse på grinden till de skyldiga (?)

Är den inte borta i kväll, så läggs den i tunnan, fånigt om jag också blir en uteliggardjur-mattant.


  



Av anna - 11 september 2012 20:09

Smycken! Rassel! Glitter! Blingbling!


En flickas bästa vän = diamanter


 


Jag tävlar om ett valfritt smycke hos en Mölnbobos Liv - tre blir fyra

Tävlingen sponsras av Mysiga.se och avslutas den 30/9.

Alla kan vara med, även ni som inte har en blogg!


Tävla här!

 

Jag är sugen på det här armbandet:

 

 

 

  



Av anna - 11 september 2012 19:50

Kika här :


 


Jag tävlar om ett set handdukar hos Amammax2, var med och tävla här du också!


- T om den 19 september -

 

  

Av anna - 11 september 2012 17:56

Hörde en skojig sak på radion idag.


På P3, på "Christer" tror jag det var, folk skulle ringa in och berätta tokiga saker som de varit med om.

En pigg och trevlig tjej ringde och berättade att hennes nya bröst var i vägen när hon golfade.....

Hur som helst, så frågade programledaren hur mycket det kostade med sådan operation.


Tjejen skrattade och sade att det visste hon inte riktigt, för det var en present..... En present till hennes MAN från en polare som tyckte MANNEN behövde nya boop´s på frugan!!?


Programledaren frustade av skratt och förvåning - precis som jag.


Kära nån vilka gåvor människor kan hitta på.


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards