Alla inlägg under september 2012

Av anna - 2 september 2012 21:09

Alldeles egengjorda inspelningar på den tjuziga ajfånen - bara för dig!


Först visas

 

"dead man walking"

 

(ovidkommande prat i bakgrunden)

 


 


Efter den psykologiska thrillern är det dax för en lugnande film från min omgivning.

Den startar bredvid carporten och tar oss ner bakom trädgården - där vi ser

Soldaten och en av grannens tomtar arbeta med att jaga en stackars råtta.

 

"utsikt genom kamera"

 


 

  

Av anna - 2 september 2012 14:37

Hjälp!


Så bra man kan ha det, trots strömavbrott och trist sommar, för några kvällar sedan öppnade jag kylen och insåg att det fanns inget att göra sallad på. Vill gärna ha något grönt till middagen - även om det bara är jag som tuggar den i mig. Övriga familjemedlemmar har bestämd åsikt angående Det Gröna = man ska inte äta upp kaninernas mat!


Jaja, tillbaka till kylen - som jag stängde (spara på resurserna!) och tog en liten korg, tofflor på fötterna och kilade ner till växthuset. Sliter upp den knirppande dörren och hamnar i mitt grönsaksförråd = inga gifter och inga okända äckliga tassar som pillat.



 


Klockan var väl lite över sju på kvällen, lätt skymning på avstånd råmade några kossor.

Det var idylliskt så det råmade.

Så att säga.


  


När vi är i växthuset brukar hönsen picka på fönstret/väggen in till växthuset,

men inte den kvällen. Hade de redan gått in och lagt sig?

Hönsen är väldigt kvällströtta, men redan vid sju var väl att ta i.

Plockade det jag behövde och tog mig sedan en titt in i hönsgården.

Där var det tyst och tomt. Några halvätna plommon låg kvar på marken.


"Människodörren" in till hönshuset stod öppen, vi vädrar när det är varmt.

Genom dörröppningen såg jag något som rörde sig på hyllan.

Gick närmare och såg att det var Doris och Hilda som lagt sig tillrätta

- på fel sida av väggen.

Något rörde sig mellan dem?!

Och upp sticker tuppen Glenn sitt huvud!

Hur mysigt hade inte han då? Ligga där och gosa med de två största hönsen

och de två mest "här bestämmer vi!" Doris och Hilda är järngänget på gården.


 


Vilken gottegris!


Snäll som jag är av naturen öppnade jag dörren in till deras egentliga hem.

Men inte sjutton ville rackarna in dit.

Blev till att bära in dem!

Glenn är inte så van att bli buren som de andra två, men det gick bra.

Övriga invånare låg och sov i redena och småkacklade lite surt när jag störde.


.....jag som alltid trott att alla höns sov sittande på pinnarna.

Så är icke fallet.


Förresten, jag har säkert nämnt att Gabriella´s mor bor inne hos grannen, misstänker

att Tweedy också kommer denna höna - men utseendemässigt liknar sin fader.


   


Fadern Kalle (tror jag han heter) och modern Gräsliga Gabriel (pojknamn men hon bryr sig inte)


   


Tweedy och Gabriella


Kära nån, säger jag bara.


  




Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards