Alla inlägg under september 2012

Av anna - 22 september 2012 20:00

Middagen som blev något annat.

Så kan det gå.....gårdagens middag blev en intressant upplevelse, typ.

Tanken var pasta med pastasås, sås med : skinka, lök, champinjoner, majs, creme fraich och gorgonzola.


Skinka = check

Lök = check

Champinjonerna = gamla

Majsen = gamla

Creme fraichen = gammal

gorgonzolan = gammal


Där ser man vad som sker när jag inte har koll på tingen - skyller på feberdagarna förra veckan.

Det löste sig trots allt: Hittade nya majs i skåpet, mjölk + mjöl = sås, riven ost samt tomater.


*pust*


  

Av anna - 22 september 2012 12:40

Det är den tiden på året när det är dax att titta genom garderoben inför vintersäsongen.

Det är inte bara att valla skidorna och damma av pulkan och med ett förnöjt sinne vänta in snöstormarna - åhhh nej! Så enkelt går det inte.


Det ska förberedas en jäkla massa så man inte hamnar i iskyla med blåfrusna tår i flip-flopsen.....

......sommaren saknas mig.

Alltså; på ytterklädesfronten är det "check", en annan är så himla miljömedveten (jomen visst) och sparsam (snål och fattig) att kappan min går nog in på sitt 10:de år! Det du! Dock sitter den något stramare över lilla "maggen" nu för tiden, märkligt.

Ett utomordentligt väl inköp.


Halsdukar, vantar och mössor finnes till oändlighet i mina förvaringskorgar. De där korgarna är rena guldgruvorna när grisarna är på besök och de vältrat sig ute i gyttjan snödrivorna = torra klädesplagg att byta med.


Till saken : s t ö v l a r eller möjligen k ä n g o r - är det ont om.

Favoriterna som hängt med två, tre vintrar fick avsluta sitt liv efter förra årets vinter.

Jag har två, tre par som absolut är användbara men de är inte så varma och vattentåliga som jag önskar samt så har även de ett par år på nacken......och jag vill ha nya!!


Tradera är min favorit"butik", där har jag fyndat både det ena och det andra, uj uj! Här rädds vi inte andras loppor och kvalster, begagnat det är fina fisken!

Efter ha klickat runt bland skodonen har jag plockat ut några favvisar, vad tycker du om dem?!

Rent utseendemässigt - något att ha?


       


samt


   


- mönster i närbild -


  

Av anna - 21 september 2012 17:56

Hurra för mig!


Jag vann!


  


Tävlingen hos Angelica.blogg.se

- om ett egendesignat ajfån-skal!!


Grattis igen! .....till mig.





Av anna - 19 september 2012 16:53

Du kommer ihåg Moderns kollega? Hon som har en dotter som har problem med spökmannen i lägenheten.

Här kommer nu fortsättningen och avslut på historien.


Tidigare inlägg, läs här <----


Kollegan ringer så till Erika - efter mitt råd, en riktigt rar tjej som kan sina saker.

Kollegan berättade om problemen, och de bestämde dag och tid för besök.


Erika kommer till lägenheten där kollegan och dottern är hemma, genast känner hon av anden.

Det visar sig vara en man i 35-40 års åldern (en gammal man enligt dottern :-) som tidigare bott i lägenheten tillsammans med fru och dotter.


Familjen var inte från Sverige och vid någon tidspunkt åkte mamman och dottern på besök till hemlandet.....där de mördades.... (så hemskt att jag får gåshud)

Pappan (anden) blev förkrossad och deprimerad. Fick mediciner av olika slag för att klara vardagen.....som inte gick så bra. Ett par gånger hade han "tagit för många" tabletter, men kommit till sans igen.

Så när han väl avled - visste han inte om det. Han hade ju vaknat förut.

Stackars, stackars karl.


Mediet Erika talade med honom, men det var förvirrande svar han kom med i mellan åt. Precis som han ännu var i tabletternas våld. Hon övertygade honom dock att han var avliden och han borde - för sin egen skull - gå vidare mot ljuset där han skulle få möta sina kära igen.


Erika "-jag ser ljuset, de väntar på honom. Åhhh, hans fru kommer fram för att möta honom!........nej, han går inte. Vet inte om han kan och får. Är så tacksam för hjälpen att han vill stanna....förvirrad."


Men så slutligen övertalade Erika mannen att gå.

Gå till sina kära som han saknat så mycket.


Efteråt säger både kollegan och dottern hur "lätta" de känner sig! Så glada och lugna.

Erika pratar med dottern, 11 år "- du är väldigt öppen, du ser och hör mycket. Vet du, alla har vi en guid och änglar som hjälper och stöttar oss, och du kan - om du vill - se dem....."


Så berättar hon mer för tjejen som är bra att veta angående seendet.

Slutligen ger hon tjejen healing och säger "- sådana som dig kallar vi Kristallbarn och Indigobarn"


Jodå, ungen ser inte mannen längre däremot har hon träffat änglar, hon provade att kalla på dem.

"- jo, mamma, vet du vad jag gjort?"

"-nej?"

"-jo jag kallade på änglarna och det kom en......hon står bredvid mig nu. Hon har lång vit klänning och vingar som står ut på ryggen."


 


  







Av anna - 19 september 2012 15:50

Äsch, vad säger ni?

 

Jag är ju så glad i  t ä v l i n g a r :

 

 

 

Jag e med hos Chanette och tävlar om ett valfritt smycke från Mysiga.se

 

Var med Ni oxå!

 

---> Klicka <---

 

t om 30 september

 

Jag är ute efter det här fina halsbandet:

 

 

 

  

Av anna - 19 september 2012 13:52

I´m baaaaack, tror jag.


  


Legat som en svettig sill i soffan mest om dagarna, nej vänta! Ibland låg jag som en väl inlindad kåldolma och skakande tänder. Jag?! Som  a l d r i g  fryser! Det var ju inget kul alls.

Nåja efter feber och feber och obehaglig yrsel (riktigt otäckt!) så är det bättre. Inte bra. Men bättre.

Det är jag strålande glad över. (så lätt är det att göra mig nöjd)



Bilder från eländet:


       


Fina väntrums-bilder tagna av mig, lätt snurrig och genomsvettig men tanken på Bloggen fanns kvar i dimman.


Proverna visade inget farligt mer än feber (no shit!) och hög sänka.

Det blir jag visst otäckt "yrslig" av och tror jag ska drösa i backen.

Av någon trist anledning var jag svår att sno blod från, men syrran var käck och gjorde så gott det gick.

Och bad om ursäkt för det troliga blåmärken som skulle uppstå efter "ingreppet".

Äsch - det blev bara ett ynkligt ett. Tyvärr har jag inga bildbevis från andra nål-angrepp,

där vi snackar Blåmärken!


  


Ps Glöm inte min egna tävling!!



Av anna - 17 september 2012 18:15

- Stängt pga sjukdom, återkommer snart -

 

  

Av anna - 15 september 2012 20:20

Lördagsmys!!

 

  

 

 

 

Jag är med och tävlar om en valfri vara värd 200 kr hos mamma Linnéa

i sammarbete med cochisedesign.se

 

Var med här <----

 

 

  

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards