Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Fröken Mullvad - det är jag.

Av anna - 15 september 2012 18:08

Det här med att se som en mullvad, de lär inte ha speciellt god syn har jag hört, kan ibland ställa till det.

Hur vet man att mullarna ser kasst? Har en mullvad kilat till en optiker för undersökning kanske.

Tror inte det.


  


Jag är en stolt glasögonbärare! (Läs: för feg för operation)

Har ibland en tendens att lägga mina "ögon" på ej planerade ställen. Då blir det knivigt kan jag säga.

Drabbas även av oerhörd längtan att slippa ha bågarna på näsan och därför lägger av dem och låtsas att jag ser minsann finfint. Det gör jag endast i hemmet, självmordsbenägen är jag icke!


Säg att jag ska duscha min lekamen, klär av mig allt som inte ska med in - samt lägger brillorna.

Efter duschen, där jag oklokt nog rakat benen "på känn", sveper jag handduken omkring mig och inser att glasögonen ligger inte där de SKA placeras vid dusch-besök..... (shit händer)


Sökandet börjar: först låter jag händerna försiktigt liksom fladdra över vasken och hyllan - vill ju inte välta ner något! Försiktigt, försiktigt - fortfarande ingen träff sticker jag ner näsan till vask och hylla, typ ett par centimeter från ytan, samt kisar våldsamt.

Inget? Anropa hjälp.


Den här "jag ser så bra"-längtan kan även den ställa till skojiga saker.

Förra veckan målade jag ögonen, samtidigt som jag "ser" att en av katterna ligger på golvet bredvid mig.

Under tiden jag anlägger den vackra make-up:en pratar jag husdjurs-ägar-språk med katten.

Det visade sig vara en SKO......


Idag kom jag på idén att ta deoflaskan utan att första plocka på ögonen - som jag faktiskt visste vart jag lagt,

och jag försökte klämma ut handkräm i armhålan....


Ett otal gånger har jag kickat mina djur genom rummen..... Så numera när jag ger mig ut på tur utan syn, släpar jag fötterna på golvet. En del av foten måste alltid ha närkontakt med golvet.

Stackars djur som de farit när jag kommit i rask takt med höga benlyft.


  


Sängdax.

Vet inte hur ofta jag lagt ögonen på sängbordet, krupit upp i sängen och vänt mig för att pussa Soldaten god natt

och pussat hans kudde, hans armbåge eller ögonbryn. Det har även hänt att jag velat ge honom en kram och lagt mig mot hans bröstkorg samt med armen omkring honom.......

Då han med dovt ljud börjat fnittra under täcket; jo då, då har jag lagt mig för "högt" upp i sängen och min överkropp ligger ÖVER hans huvud - som han lite mysigt kurat ner i täcket.

Tur han inte dog.


  


Kommer jag på fler festligheter som följer en halvblind tant i kölvattnet så återkommer jag i frågan.


Vi ses! (haha!!)


/Anna i dungen, med "ögonen på näsan" (och luktegott under armen)


PS Bofinken Knut! Han får inte glömmas bort i mitt närsynta liv. En hjälte.




 
 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

15 september 2012 20:29

Hahaha vad roligt om en mullvad skulle sitta inne hos en optiker någon dag när man kom innanför dörren, haha

http://angelica.blogg.se

 
Emm

Emm

16 september 2012 15:13

Hahaha, jag är helt hopplös när det gäller att förlägga mina glasögon men när det handlar om kollegan som vimsat bort sina så har jag koll. Det är väl konstigt? Jag har i alla fall beställt ett par helt nya nu som kommer i veckan. :) Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards