Direktlänk till inlägg 14 september 2012

*morrar*

Av anna - 14 september 2012 11:59

Flocken är i olag eller så har höstdeppigheten slagit till med tråkigt morgonhumör på de fyrfotade.

Det har varit lite småfräsande och jagande sedan nya katten Tess flyttade in - det lär vara relativt vanligt.


Men morgnarna!

Jösses vad det ska ställas till scener, eftersom nya Tess är en fullfjädrad dramaqueen skriker och ylar hon imponerande högt, innerligt och rejält.

De småbråkar andra tider på dagen också, men morgonen är värst.......och det händer att gamla tant jycken blir inblandad i fejden.

Ett fint exempel är morgonens tillställning *suckar*


Soldaten satt vid bordet och slevade i sig yoghurt (med någon sorts danska småkex i som smulats i bitar?! Det äts mycket märkliga saker i grannlandet)

Själv stod jag mitt i mellan köket och matplatsen, var på väg att plocka fram kattmat, men stannat för att slänga några ord med mannen i huset.


  1. Gamla tanten går ut till matplatsen där Vanessa sitter - småmorrar och visar tänderna?! Vanessa är av det kvinnliga könet och tar inte crap. Svarar blixtsnabbt med ett rejält fräs och klipper till jycken på nosen, i och för sig missade hon men jycken blir sur och visar alla sina bissingar i ett varg-grin??!! Nu tror jag inte att det hänt så mycket mer, men ändå! Jag hojtar till och djuren går på olika håll.
  2. Vanessa som nu är SUR går genast fram till Sebbe och jagar iväg honom. Sådan är hon.
  3. Sebbe blir sur och jagar stackars Tess som en blixt genom huset. Hon räddar sig upp på ett bord.

Välkommen till morgonlugnet i dungen!

 

  

 

 

 

- funderar på att endast ha dammråttor som husdjur -

 

  



 
 
Bente

Bente

14 september 2012 15:53

Hejsan!
Vilken grymt fin blogg du har! Jag undrar starkt hur du har fått den musen du har, och om du skulle kunna länka till sidan du hittade allting på? :) Ha en jätte bra dag. Kram!

http://www.bentekarlsson.bloggplatsen.se

anna

15 september 2012 17:08

Tackar så mycket :-)

Visst är den fin!! På den här sidan hittade jag musen: http://www.cursors-4u.com/

Nu ska jag in o kika på din blogg!

/ANNA

 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

14 september 2012 22:56

dammråttor som husdjur? ja, varför inte ;)

http://angelica.blogg.se

 
Emm

Emm

15 september 2012 10:30

Oj, det låter som du har fullt upp där hemma :) Hoppas du får en fin dag och helg oavsett vilket humör du vaknar på. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards