Alla inlägg under juli 2012

Av anna - 10 juli 2012 18:16

Och nu : dagens gnällande.


Röntgen gav inget.

Noll, nada och ingenting.


Så nu blir det tarm och magsäcksundersökning?


  


Orka.




Av anna - 9 juli 2012 11:23

Har tagit itu med att rensa ut det jag inte använder längre, och det

som (av olika anledningar) inte passar längre?!


Vill ni kika på det utrensade - kolla här! <---- klicka på!


       


Mer kommer!


  


Av anna - 9 juli 2012 11:01

Hjälp, vilken härlig söndag det var igår!

Sol och varmt och somrigt.


Tog en tur till Lidingös nya hem, eftersom jag helt fräckt tog med mig hennes prylar hem - när vi lekte flytthjälp i lördags...ups då!


Där hade de poolparty! Skvätte runt i poolen som välgödda valrossar - jag nekade till ett dopp, för då hade de aldrig blivit av med mig. Jag for istället tillbaka till dungen för att kontrollera Soldatens arbete med förberedningen till vår nya, större pool - som ska grävas ner och ha trädäck omkring sig.


Han jobbar fint den där karlen.

Och precis nu, kom en stor lastbil och levererade själva poolen.


  


Igår kväll, när det svalnat av, drog vi på oss badkläder och invaderade grannen med hönsens bubbel-pool!

Varmt och bubbligt!


Skönt, blev helt slö och kunde tänkt mig att gå till sängs efteråt. Istället ryckte jag upp mig och tog tag i middag till oss. Väldigt enkel middag = korv, mos och sallad.


- Veckans fynd, 29 kr -


 


Från trädgårdens skafferi :


         


Gurkor, tomater i olika former, potatis och jordgubbar.



En usel mobil-bild, men åhhhh så sött!

Kan absolut tänka mig de här minimöblerna i trädgården!


   


I dag är det måndag och inte alls lika somrigt, det blåser och är fuktigt efter nattens galna ös-regn (som Soldaten glömde mina trätofflor ute i...) en smula sol men mest moln + min mage bär sig åt = jag är sur.

Imorgon röntgen-dax av ovan nämnda mage.... Håll gärna en tumme eller två klockan nio imorgon för mig.


  

Av anna - 7 juli 2012 19:22

.....och fuktigt.

Usch.

Men vad gör det? Det är ju S O M M A R!!


Skulle vara i Lärda Staden vid tio i förmiddags, men en annan låg så bra i sängen och snarkade

- så en hel timme försent kom vi dit....jag vet, skamligt!


När vi väl rullar in på gatan - efter en jätteomväg med GPS:en - ser vi Lidingö på gatan, glatt viftande med armar och ben meddelar hon att det är bara att vända bilen.... De var redan klara med att tömma lägenheten!!!

På mindre än EN timme - snyggt jobbat.


Alla bilar på en rad, startade vi färden mot Huset med Pool, lite skoj var det när vi alla skulle svänga av och den stackaren som skulle korsa vägen bara såg bil efter bil svänga - rena sorgekaravanen.

Som tur var har Mia-Fia och J.L en vit bil - som gav lite färg bland de för övrigt mörka bilarna.


Ut på landsbygden, rena Skåne-turen. Naturen böljade omkring oss, regnet föll och det var kvavt så det ångade. Men väldigt trevligt alltsammans.


Vilken vacker väg! Soldaten satt och pep om vilket bra val Lidingö gjort som flyttat på just det här hållet av landskapet. "Oh, vad vackert! Vilken natur! Vilken bra val!" osv - dock kom han på att det ibland faller en och annan snöflinga, och då blev han genast lite dystrare till sinnet.


I Huset med Pool - väntade ännu fler att bära av möblerna, gick löjligt snabbt.

Huset inspekterades och fick tummen upp, poolen likaså samt att Huset har toppen-placering med gott om parkeringsmöjligheter utanför grinden och att det ligger så fint med orörd natur på framsidan.


Mat och fika fick vi - även om jag är högst osäker på att jag gjort mig förtjänt av det!

Speciellt mycket hann jag inte kånka runt med.

Gott med grillad korv, kaffe och kaka var det iallafall. Muffins:en var superba!


Dagen extra plus :

  • Bebben Älva, söt som honung med socker.
  • Vovsingen Douglas, även han en honungskaka - med ett fantastiskt passande namn.
  • Att Lidingös brorsa kände igen mig (tror jag iallafall, det kändes så!)

Dagens minus poäng :

 

Att puckade som vi var/är, körde hem med bilen "full" av Lidingös grejer!!

(okey då, en ute-kruka med växt och en säckakärra är kanske inte en massa saker - men ändå!

Fast nu har jag en anledning att våldgästa dem och kanske få en muffins...)


  

Av anna - 6 juli 2012 19:11

Missbruk, beroende - eller vad jag ska kalla det, är min galenskap till VÄSKOR.


Stora väskor, små väskor, svarta väskor, rosa väskor, med eller utan axelrem, söta väskor, snygga väskor, vardagsväskor, partyväskor, praktiska väskor, opraktiska väskor, dyra väskor, billiga väskor, nya väskor, gamla väskor, annorlunda väskor, vanliga väskor, swazziga väskor, fräsiga väskor


- och jag vet inte allt!


Givetvis måste jag ibland surfa runt bland "datorns" utbud av väskor, namnet på butikerna

är nästan lika viktiga som utseendet på själva väskan.


Löjligt så det förslår - I know.


Butiken med det fantastiska namnet :


---->Tant & Farbror <---- 

 

var jag såklart nödsakad att ta mig en titt på.

Och blev galen av lycka, inte bara ett trevligt butiksnamn - utan oxå namn på väskorna!!!

Kan jag bli lyckligare?


 


Får jag presentera mrs Lemon Puff (vill ha!!!!!!)


 


och mrs Mudcake samt lilla fröken Lucky looser


 


Hmmmm, det här liknar REKLAM så det inte är klokt.

På ett sätt är det reklam, så klart - men på mitt eget bevåg.


Ohhh, joy!


  

Av anna - 6 juli 2012 18:39

I morgon är det ju flyttdax för Lidingö och R.G - från den lärda staden ut till landsorten.


Bär-hjälps-kläder det är en seriös fråga!

Praktiska, oömma och snygga.

Inte lätt.


Serious Sally - Price Fun T-Shirt hos Mylovebasket

- 99 kr -

B.young - Mitza-Shoy Shorts hos Mylovebasket

- 99 kr -

Hello Kitty - Skor Hello Kitty DESILIA hos Mylovebasket

- 119 kr -


Funkar?!


Tror det.


  

Av anna - 6 juli 2012 17:38

Av någon anledning kom jag att tänka på föräldrarnas senaste undulat - Tutte.

Han dog för många år sedan, men hans minne står klart hos oss.

Han vart sjuk rolig och speciell!


Han var alltid utsläppt ur buren, utom på natten och när de var i stugan.

Även när han var ensam hemma var bur-dörren öppen, han hade en pinne precis utanför bur-dörren där han brukade ta sin dagliga tupplur.


Tutte brukade bygga ett bo uppe i gardinen i köket. Han plockade loss den där gardin-hängar-grejen som liknar en gaffel, typ. (är inte så insatt i gardinvärlden) Då öppnades ett "fack" i gardinen där han lade sig ner - som om han ruvade ägg!?


En dag blev föräldrarna av med Tutte. De ropade och letade, plötsligt hörde de ett ljud bakom tv-bänken i vardagsrummet. Daddy drog fram bänken och ut gående på golvet kommer en dammig undulat. Han nös och fräste - men annars klarade han sig bra efter äventyret.


En annan gång rymde han ut i trapphuset..... De bor i ett åttavåningshus. Modern som precis kom hem från arbetet hörde en man längre upp i trappan hojta : "Tutte! Tutte!"

- Det var Daddy som sprang planlöst omkring och letade efter undulaten.


Måste sett och låtit sjukt roligt, en vuxen man som for omkring och skrek efter "Tutte"!?

Dock kom han till rätta ganska snabbt.


 


Tutte hade den otrevliga vanan att bita i sönder papper. Totalt smula sönder tidningar.

Föräldrarna uppskattade inte detta tilltag så Daddy hade flera allvarliga samtal med Tutte.

Tutte var envis så han kom alltid ut som segrare och fortsatte sitt smulande.


Under dessa allvarliga samtal mellan Daddy och Tutte - stod Tutte alltid med lyftade vingar (örn-lik) och skrek på Daddy, så fort han öppnade munnen. Det var ett jäkla liv.


På semestern i stugan hade Tutte en inne-bur och en ute-bur.

Ute-buren var rejält stor så han kunde flyga omkring i den, oftast stod den i skuggan under syrenen.

En dag när Modern kom ut från terrassen ser hon något konstigt i ute-buren..... Tutte hade lyckats trycka ut halva huvudet mellan gallerna!! Modern som är handlingskraftig gick dit och med tummen tryckte hon in den lille rymmaren. Sedan blev det en stor översyn av buren - fler rymningsförsök ville de inte veta av.


På kvällarna fick Tutte kom ut och flyga i stugan - när alla var inomhus, så ingen dörr öppnades mot friheten....

Åh! Han var så rolig!


Han brukade klättra omkring på ens glasögon, hängde upp och ner och tjattrade.

Skrev man på datorn sprang han över tangentbordet och jagade fingrarna.

Skrev man med penna jagade han den över pappret - det är ganska svårt att skriva då.


Han älskades att bli kliad och tagen på!!

Trodde inte fåglar överlag gillade att kela.


Han brukade komma flygande emot en med full fart och stört-landa mot bröstet, och sedan kravla omkring på en.

Tog man honom i handen och "kastade" iväg honom återvände han som en bumerang!


På kvällarna i stugan - efter dessa intensiva lekstunder - blev han trött.

Då flög han rakt emot en korg med fejk-blommor som hängde på väggen, precis ovanför slutade han flyga och damp ner i korgen. Han muttrade och krafsade runt en stund, sedan blev det tyst.

Tutte sov.


När vi andra skulle lägga oss ville vi ha honom i buren så ingen av misstag öppnade upp huset på morgonen.

Efter lite tjafs var det ju någon som fick offra sig : gå fram till korgen, sticka ner handen och plocka upp undulaten. En svårt sur undulat. Som kraxade och bets över att bli väckt.....

Efter en stunds muttrande i buren, på gungan så somnade han om.


Och vi andra kunde gå till sängs.


Var han inte annorlunda?!

Rolig och kelen som få.


Tyvärr dog han av hjärnblödning, i stugan.

På väg mot Modern dalade han plötsligt ner mot golvet.....

Det blev stor sorg i familjen.


R.I.P Tutte.


  

Av anna - 6 juli 2012 16:02

Nej - jag klagar inte!

Men gud vad det är kvavt.


Den där poolen som inte är klar ännu, hade suttit fint nu.....och jag som tyckt att det var ingen brådska med den.

Mest höstväder, liksom.

Och där fick jag så jag teg - men, men det kan ju börja regna och storma när som helst.

Vädergudarna har beslutsångest tycks det mig.


  Så här ska det bli, ungefär.

- här köpte vi poolen -


På måndag kommer den, givetvis när vi arbetar. Tur är, är grannen med hönsen hemma - så hon får äran att ta emot den. Det kan hon gott göra, sitta och hänga i sin spa-pool kan hon göra en annan gång.


Sedan är det bara att börja gräva......

Finns inte en chans att få in en grävskopa utan att riva halva trädgården.

Så ännu ett tag får jag vänta med ett svalkande dopp, hoppas på strandväder istället.


Imorgon är det Bära Dagen.


Lidingö flyttar (med sin karl) till ett läckert hus! Med stor pool! Och en damm med äckliga fiskar.....fast dom ska vara bortplockade, Lidingö är inte heller förtjust i vattendjur.

Ska bli intressant att köra in till Lund....jag kommer att hamna helt fel. Får ringa efter Lidingö så får hon sända ut räddningspatrull - som hittar mig snyftande i något dike.

Är man redo att bära soffor då?? Nej! Då behöver jag snälla ord och kakor.

 


En olycka händer så lätt

 

I morse pysslade jag med evighets-grejen att tömma kattpottorna.

Ännu har nya katten sin potta i sin hörna (avstängd på nätterna för de andra två, hon kan gå ut men de kan inte komma in) jag satt där och rensade ur eländet. Nya katten Tess cirkulerade runt mig och så :


sätter hon sig tillrätta i sin nya sov-korg och k i s s d e ? ? ! !

 

Jag hoppas det var en engångshändelse och inte något nytt beteende grundat på osäkerhet eller att hon inte trivs.

Trodde Tess att korgen var en potta?! Ja, dom liknar varandra, förutom på materialet.

Samt i korgen är där ju inget grus! Utan en kudde.

Håll gärna en tumme att det inte sker igen.

 

 

- nej, inte min katt -

 

   



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards