Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Den Lärda Staden mot Orörd Natur

Av anna - 7 juli 2012 19:22

.....och fuktigt.

Usch.

Men vad gör det? Det är ju S O M M A R!!


Skulle vara i Lärda Staden vid tio i förmiddags, men en annan låg så bra i sängen och snarkade

- så en hel timme försent kom vi dit....jag vet, skamligt!


När vi väl rullar in på gatan - efter en jätteomväg med GPS:en - ser vi Lidingö på gatan, glatt viftande med armar och ben meddelar hon att det är bara att vända bilen.... De var redan klara med att tömma lägenheten!!!

På mindre än EN timme - snyggt jobbat.


Alla bilar på en rad, startade vi färden mot Huset med Pool, lite skoj var det när vi alla skulle svänga av och den stackaren som skulle korsa vägen bara såg bil efter bil svänga - rena sorgekaravanen.

Som tur var har Mia-Fia och J.L en vit bil - som gav lite färg bland de för övrigt mörka bilarna.


Ut på landsbygden, rena Skåne-turen. Naturen böljade omkring oss, regnet föll och det var kvavt så det ångade. Men väldigt trevligt alltsammans.


Vilken vacker väg! Soldaten satt och pep om vilket bra val Lidingö gjort som flyttat på just det här hållet av landskapet. "Oh, vad vackert! Vilken natur! Vilken bra val!" osv - dock kom han på att det ibland faller en och annan snöflinga, och då blev han genast lite dystrare till sinnet.


I Huset med Pool - väntade ännu fler att bära av möblerna, gick löjligt snabbt.

Huset inspekterades och fick tummen upp, poolen likaså samt att Huset har toppen-placering med gott om parkeringsmöjligheter utanför grinden och att det ligger så fint med orörd natur på framsidan.


Mat och fika fick vi - även om jag är högst osäker på att jag gjort mig förtjänt av det!

Speciellt mycket hann jag inte kånka runt med.

Gott med grillad korv, kaffe och kaka var det iallafall. Muffins:en var superba!


Dagen extra plus :

  • Bebben Älva, söt som honung med socker.
  • Vovsingen Douglas, även han en honungskaka - med ett fantastiskt passande namn.
  • Att Lidingös brorsa kände igen mig (tror jag iallafall, det kändes så!)

Dagens minus poäng :

 

Att puckade som vi var/är, körde hem med bilen "full" av Lidingös grejer!!

(okey då, en ute-kruka med växt och en säckakärra är kanske inte en massa saker - men ändå!

Fast nu har jag en anledning att våldgästa dem och kanske få en muffins...)


  

 
 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

7 juli 2012 20:23

Hej!

Nu är tävlingen om en valfri vara från Runns.se och Erikasgarderob avslutad, kika in här och se om det var du som vann: http://angelica.blogg.se/2012/july/tavlingen-avslutad-vem-vann.html

Missa inte att jag har en ny tävling uppe där du kan vinna ett presentkort hos fyndiq värde 500 kronor, tävlingen hittar ni här: http://angelica.blogg.se/2012/july/tavling-vinn-ett-presentkort-varde-500-kronor.html

http://angelica.blogg.se

 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

7 juli 2012 21:11

Sommar, sommar, sommar, så himla härligt :D

http://angelica.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards