Alla inlägg under juli 2012

Av anna - 3 juli 2012 20:02

Ska jag berätta en äkta spökis idag tycker du?!

Okey, då blir det så.

Det var min Moder som berättade det för mig idag, så den är alldeles färsk.


Moderns arbetskollega har den senaste tiden sett lite bekymrad ut, och nu i dagarna kom hon till min Moder och säger : "-hmmm, jooo alltså, min yngsta ser saker....."

Modern : "som vad då? Andar!?"

Kollegan : "jaaaa...."


Dottern är 10 år och har en längre tid sagt att hon ser "folk" i lägenheten, mamman har tänkt att det är inbillning och det är ju bra med fantasi!


Så började dottern vara rädd....skriker och vill inte vara ensam någonstans.

Eftersom det är en man där - hela tiden.


Mamman börjar undra om dottern verkligen kan "se" och börjar ställa frågor om just den mannen som hon oftast pratar om.

Dottern berättar att det är en äldre man i kostym, finklädd och med sorgsna ögon. Just ordet sorgsna använde tioåringen.

Hon hade försökt prata med honom men han svarar inte, bara går efter henne i hela lägenheten.

Lämnar dottern hemmet stannar mannen kvar.


Det går ett tag och dottern rädsla försvinner och istället kommer nyfikenhet.

Ibland, i tv-soffan säger dottern "mamma, nu sitter han bredvid dig."

Hon säger också om någon/något är i vägen i hans synfält så lutar han sig fram för att kunna se henne.

"Åh mamma! Nu gick han rakt genom stolen!"


Dottern börjar be mannen om olika saker, som "kom och sitt här bredvid mig" Och då sätter han sig en stund men reser sig strax igen, han håller ofta sitt ansikte nära hennes - och bara tittar in i hennes ögon....


Det tjejen inte gillar är att han följer med henne in på toaletten....och står och tittar på henne där.

För någon dag sedan skulle hon bada och bad sin mamma hålla henne sällskap - just för hon tycker det känns konstigt med en man inne på toan....

Tjejen sitter i badkaret, plötsligt drar hon upp knäna under hakan, tittar på mamman och säger :

"nu sitter han hos mig i badkaret...."


Mannen har också börjat lägga sig i sängen bredvid henne på nätterna.


Nu har mamman fått nog - vare sig det är inbillning eller inte, men hon är helt säker på att det är en ande de fått som inneboende. Efter dottern beskrivning av mannen, ord hon använt och rädslan som övergått i nyfikenhet och en smula irritation.


Ett medium ska komma och besöka dem - så fortsättning följer.


  




Av anna - 3 juli 2012 17:40

Shopping, shopping - eller, rättare sagt : fönster shopping, det är fint det med!



 Till Skuggans garderob skulle det inhandlas följande :


 - Tunika hos Mylovebasket  Crocs - Flip-flops för barn Crocs ATHENS KID hos Mylovebasket

- tunika 75 kr och flip-flops 171 kr -


Halens - Topp + byxa hos Mylovebasket

- topp o byxa 129 kr -


I mellangrisens och kultingens garderober :


Name It - Vix Kids L/S X-Slim Basic hos Mylovebasket Ladybird - Huvtröja hos Mylovebasket


- tröja 79 kr och varsin huvtröja 199 kr -


  

Av anna - 3 juli 2012 10:25

Har ju glömt berätta om den trevliga dagen, i fredags!

Hur jag nu lyckades med det.


Det ösregnade - men på ett sommar-trevligt vis, jodå, det finns trevligt regn också.


Med händerna fulla av kaffekannor och tårtkartonger trängde vi ihop oss i bilen och styrde kosan till en liten rar kyrka utanför samhället. En smal (cykelväg??) slingrande väg tog oss genom det Skånska landskapet - som böljade fram med backar och krön.


 

- utsikt från kyrktrappan, över regndisigt Skåne-


Framkommen dukade vi fint innan besökarna anlände. Hälsade på dagen trevliga präst från Malmö och bekymrade oss över toaletten som fått ett anfall av översvämning....men visst! är det blöt om fötterna utomhus kan det vara trevligt med samma tema inomhus också....


Vi rekommenderade några av de trevliga buskagen utanför för de som var akut kiss-nödiga. Tror dock att ingen antog den utmaningen. Att pinka på / invid kyrka och kyrkogård känns lite så där fel, liksom.


Sedan blev det tårt-buffé!

Det gjorde succé, det smaskades tårta och sörplades kaffe i varenda hörn. (vi kastade inte ut gummorna på kyrkbacken, de kunde gott få fika inomhus under tak) Helt utan order utsåg jag mig till Första Kaffepåfyllare och vispade glatt runt med kaffekanna i näven och sockerpaket i bakfickan.

Jag är svag för gamla gubbar och gummor. Fast mest för gubbarna.


 

- tårtbuffé! Glömde givetvis ta bild på de superfina tårtorna utan kartong -


En snack-salaig dam frågade om jag inte kunde lämna kannan i hennes lilla hörn - såklart jag gjorde det!

Hade ett gäng kannor till att ta till.

VVS-karlarna kom och fixade toan i ett nafs, dem tvingade vi ner på en bänk, matade dem med kaffe och massor med tårta! Vi fick truga lite först - sedan gick det bra.


Äldre VVS-mannen "- är det alltid så här i kyrkan? Med kaffe och tårta?"

Jag svarade glatt "-absolut!!"


En liten vit lögn för att locka ny besökare tyckte jag var helt på sin plats - även i en kyrka.


 

- Suddig mobilbild, men visst är kyrkan rar?! -


 

Ett litet bord med försäljning, allt fairtrade.

Smycken, honung, tvål, nyckelringar, pennor och lite annat.

Jag och C köpte varsin slända att hänga i taket, såååå söta.


  


PS

nu är det dax för en tupplur, inte på arbetet idag.

Min mage är inte alls som den ska.

Den 16:e är det dax för ultraljud - får se om de hittar något.....usch.

Av anna - 1 juli 2012 14:24

Minsann om det inte blev sommar igår!

En hel dag!

Vi är alla i djup chock fortfarande!


I rasande fart packades fikakorgen och satte grisarna i bilen.

Två självmant och en under hot och tvång.


 


Solen sken, vattnet skvalpade - och inte en käft på stranden?!

Vi placerade korgen samt skor och onödiga klädesplagg vid å-mynningen,

sedan gick vi loss i vattnet. De fångade grodyngel (som släpptes ut sedan), de byggde

kanaler och dammar och jag vet inte vad. Själv gick jag något hukande och letade fina stenar.


   


Fyra gamlingar kom ned-stapplande på stranden med en uttråkad nioåring i släptåg

- honom satte vi genast i arbete med att fånga yngel och annat.

Gamlingarna såg tacksamma ut, tanten kom och frågade om vi bodde i närheten - tyvärr inte.

Grabben var säkert på lov hos mormor och inte hittat vänner ännu gissar jag på.


Kvällen skulle avslutas med grillning i lugn och ro.

Gick så där.....läs gärna inlägget "lördag på motorvägen"


  


Ps: solsken är grymt obevekligt - visar precis hur många hårstrån som jag missat på benen.

Ett tag tänkte jag köra hem och raka benen.

Och det är inte klokt.

Varför kan jag bara inte trivas med att vara luden?

Så mycket lättare det vore.







Av anna - 1 juli 2012 13:02

Här sitter man i godan ro och läser grannens blogg - det är inte klokt så hon ljuger!!

----> grannen.bloggplatsen.se <----


Gårdags kvällen blev lite annorlunda än vi tänkt oss, så grannen (se ovan) fick raskt hoppa in

som obetald barnvakt.

Likt en förvirrad höna kom jag ångande in på hennes tomt skrikande hennes namn.

Det är då för väl att det enda grannen vi har både var hemma och relativt villig att ta grisarna.


Varför?!


Det ringde, jag svarade, en något upprörd The Sis brölar mig i örat :

"- mitt däck exploderade! vi sitter i diket på motorvägen mot Ystad!"


HerreGud! Det kunde gått illa, tur var det inga bilar precis framför eller bakom henne när det smällde.

Bilen började irra över körbanan - hon lyckades undvika att dra både mitt och sidostaketen.

Kändes som bilskrället lyfte och flög en bit - sade hon.....


Som sagt - likt en galen höna spurtar jag iväg med Soldaten i släptåg, han hade minsann hunnit klämma en öl så min lilla bilpärla fick vi ta. Hans Demon-bil kör jag icke. Stor och manuell-växlad, usch.


 


Tre gånger körde jag fel innan vi hittade henne, hennes väninna och Balla Balder.

Tja, vad ska man säga om däcket.......


 


Soldaten grejade och hade sig, upptäckte att reservdäcket hade fått fötter och lämnat

skeppet likt en ansvarslös råtta.


Att göra?

Ringa bärgare.


 


Varmt och eländet var det att stå på motorvägen med alla idioter som körde förbi i 150 knyck.

Var det verkligen inte "bara" 100 på den sträckan - eller??!

Puckon - ni vet vem ni är, så skäms på er!


Väninnan var av den lyxiga modellen som hade snäll pappa i närheten, bogserade bilen dit.

Hem till The Sis hade det kostat 3 000 riksdaler.....

Den snälla pappan fixade nytt däck och betalade det!

Vilken bra liten gubbe.


  


Efter två och en halvtimme återvände vi, svettiga, rödbrända och något trötta till dungen.


Och här kommer SANNINGEN ang. mina grisar :

Jag hade under hela tiden vi varit borta varit lite orolig över att dom skulle dö av hunger!

Jag ignorerade inte alls att "de stod o skakade av hunger vid hemkomsten" - som grannen vill ha det till.

Däremot ignorerade jag mitt toalettbehov och vattentörst för att genast få igång matutdelningen.

- så det så -

Ha!


  


+ matade den ovan nämnda granne.


Vilken fantasi den människan har, beror det på att hon har tre inneboende tomtar på loftet i sitt lilla hus?!


  


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards