Alla inlägg under januari 2012

Av anna - 7 januari 2012 22:36

Piggnat till?


  


Jaa, en smula, tror jag. Vill inte ropa hej för tidigt.

Finns det något som är värre än att må dåligt?

Joooo, så klart det finns! Men just i sjuksängen hjälper det inte att tänka på världens orättvisor.


Har ägnat mig åt sommardrömmar.

Underbara sommarbilder och inbillat mig att våren är i antågande.


 


S o l k a t t e n


     


S y r e n e r


...........vackraste, underbaraste, mest bedårande, fantastiska, bedövande.........


   


L o m m a  S t r a n d


.........brus, snäckor, vågskvalp, slipat glas, sandiga tår, tång, horisont, hav, evighet........


     


S o m m a r d r ö m m a r


   


S o m m a r  h o s  T h e  S i s


   


S o m m a r t a n t e n = jag


 


S o m m a r s y s t e r


 


Å s k m o l n


Sov Gott!


   

Av anna - 7 januari 2012 16:33


Här sitter jag och gnäller....ont i huvudet, ont i magen - vill bara gråta. Men 17 vet om det skulle hjälpa....

Dag 4:a av säng och soffhäng. Usch.

Och just idag! Jag som skulle på dop. Och - för en gång skull - redan valt ut vilken klänning som skulle användas. Har hängt in den igen.

Vara positiv? hmmmmmm, jaaa - borde tappa några kilo, levt på banan och torra kex...beach-12?!


För att pigga upp mig tänker jag skriva en lista!


Att Göra Lista

- när jag orkar vara stående mer än i 10 minuter


  • plocka undan julen
  • dammsuga
  • bädda om sängarna
  • få Soldaten till att köra hit mina möbler
  • lämna papper, glas och plast till återvinning
  • kamma päls och klippa -spetsiga- klor på odjuren

Lite, pytte, har jag fått gjort idag, mellan "attackerna/anfallen" - typ.


1 Varit ute med mat till LusseKatten, hon var här förresten på julafton och önskade god jul. Det var väl rart?

2 Vikt ihop en julduk. Det tog på krafterna.

3 Ätit 2 kex, en banan och en macka. Behövde vila i flera timmar efteråt.

4 Vält ner katten från soffan, eller... egentligen inte: En filt är inget att luta hela sin tyngd på, och hoppas att den håller en kvar på soffkanten.

5 Var med till Ica, svettigt.

6 Tömt katthinken

7 Sanerat katthinken


Nummer 6 och 7 låter inte speciellt besvärliga - right?

My ass säger jag bara. Med lätt illamående, uppblåst mage (tänk, gravid halvvägs till kläckning) halv storm och iskallt störande regn.


Först, ta hinken i näven och toffla ut i naturen. Det regnar.

Leta upp det där undanskymda hörnet och vänd hinken upp och ned. Den är tung, det luktar och det regnar.

Klafsa tillbaka in, hämta varmt vatten och rengöringsmedel. Diska av hinken, att föredra; utomhus.

Och ja - det regnar ännu.

Hälla ur hinken, torka hinken.

Sucka av lycka över att det är klart.


Glömde jag berätta vad som befinner sig i hinken.

You know - det där jag tömmer ut ur kattpottan varje morgon....fräscht...


Utmattad, hörs.


  





Av anna - 7 januari 2012 13:07

 


"Jag tävlar om mitt favoritsmycke från LillySofia hos Beatrice, mamma till skrutten Robin"



Mina favoriter är två halsband och ett par örhängen ; Smile Girl, blommor och fjärilar samt little blue heart.

Lovar : det tog tid att välja ut 3 stycken, ett gäng "vill ha" smycken.....

  

Av anna - 7 januari 2012 12:23




Jag tävlar hos Missvivi om ett hemligt paket


fyllt med en massa nödvändiga och onödiga saker!


Gå in här och tävla ni med!


  


 

Av anna - 6 januari 2012 17:41

Trist, men sant.


Återkommer så fort jag kan med mina fantastiska inlägg.


  

Av anna - 4 januari 2012 12:10

Jag begriper mig inte på alla nya apotek - vem som hör till vem, och är det någon större skillnad mellan dem?!


I går tog jag mig in i trängseln på ett "gammalt" apotek, stod och svettades i kön.

Gissa om dom hade det jag behövde. Svar Nej.

Jo, det dyra alternativet. För 1 430 riksdaler. För 98 tabletter. Blev lätt svimfärdig, och det var inte svårt, varm nog att självantändas.


Skräckslaget mumlar jag "tillverkas dom inte längre?"

Tack Gud, för det gör dom. Men; finns inga att beställa pga det inte finns "ingredienser" till pillerna....

Snälla människan pep runt på datorn och kollade andra apoteks lager = nix.

Fick rådet att gå till ett av de "andra" apoteken.


Det gjorde jag, med tungt hjärta och missmod i blicken. Med tunga ben stapplade jag in på Hjärtat....precis samma svar där. Även här var det hjälpsamma dagen och hon pep runt på datorn för att kolla lagret på deras apotek.

Det stod inte att finna.


När den börjas tillverkas igen? Ingen vet.

Jepp, jepp.

Vad ska en stackars flicka göra.

Inte överdos på tabletter - åtminstone...



  

Av anna - 4 januari 2012 10:41

Mamma är lik sin mamma - sjunger hon inte så? Siwan?


Min tanke här i livet har ständigt varit : jag ska inte bli som Modern.

Nu vill jag poängtera att det är inte något större fel på henne! Absolut inte.

Redan i späd ålder insåg jag att hon gjorde allt hemma, satte sig sist vid matbordet, lät oss andra få de bästa matbitarna, skuttade upp för att fylla på våra tallrikar - och sedan diska undan.


Städade och fejade, aldrig att vi behövde lyfta ett finger för städning eller klädtvätt. Jag bäddade inte min säng själv en enda gång - de 18 år jag bodde hemma....men fint bäddad var den när jag kom hem.

Hon hoppade och skuttade, inte så att hon hämtade allt till oss, var vi törstiga fick vi ta själv, var vi av med något fick vi själv leta. Trots detta beteende av Modern så vill jag inte säga att vi övriga var lata. Men den stig av smulor och småskräp vi lämnade bakom oss - tog fru Moder hand om.


Och hon tjatade aldrig om läxor! Nu behövde jag inte direkt något tjatande, gjorde dom ändå.

Jag är helt otroligt dum när det gäller siffror...har gråtit över många matte-tal. Min Moders tröst var ständigt: "var inte ledsen för att du är dum...det är jag med." Jaha, ähhhh, tack - det var trösterikt.


Tillbaka till Siwan; herre djävlar! Jag har blivit min Moder  ......................


Middagstid: luskar lite om det är något speciellt som önskas. Mat tillagas. Mat läggs upp på tallrikar, lite mindre till mellangrisen än till de andra. Schasar in alla till bordet, inkl Soldaten. När dom sitter ner, fyller jag på bordet med dricka, ketchup - det som behövs. Sedan sätter jag mig. Efter att ha tagit det som blev lite bränt eller korv-ändarna - du hajar.

Alla bär ut sina tallrikar, sedan tar jag (med viss hjälp av jycken) hand om att skölja disk, in i maskinen, torka av diskbänken osv.


Tvättar - det gör jag.

Dammsuger - det gör jag.

Tömmer kattpottan - jag

Fiffar och piffar - jag

Bädda om sängar - jag

Springer med kvasten - jag


Har som tur är, ingen mani på att bädda varje dag, helt onödigt!  


OCH DET VÄRSTA ÄR ATT JAG GÖR DET MED GLÄDJE!


"mamma är lik sin mamma......."


F**K


  



Av anna - 3 januari 2012 21:58

Byta-julklappar-dag


Stormen dundrade runt huset och regnet pissade ner. Vilken fantastisk dag för utomhuslekar. Icke! Det blev att hänga i bilen och susa runt i affärer. Inget slösande - bara bytande.

Skuggan fick en mysig one-pice av sin farmor och farfar....som inte har rätt uppfattning om hennes storlek. Passade till en fyraåring....inte en nioåring :-)

Tur, att den var köpt i Sverige, en tur över bron i storm  =  

Att ha gubbe och tre grisar med sig i butiken, ingen bra idé. Det blev lite körigt! När dom blev utskickade, lade sig mina körningar och jag kunde tänka igen.

Det var rea, fint som snus. Fanns ingen one-pice i hennes storlek, så vi kastade oss in bland galgar och svettiga mammor.

Hittade två läckra tröjor, synd att dom inte fanns i vuxenstorlek! Vill oxå ha!!

Soldatens kommentar "-hmm, ja det kvittar, mamman kommer inte godkänna dom iallafall"

Trist. För så e läget har jag märkt. Farmor o farfar köpte snygga (dyra) långbyxor till killarna...dom dög inte.

Anledning: på bakfickan fanns en söm i rosa....

Men tanke på att killarna brukar ha kläder både med rött och rosa - så var det nog bara för att vara besvärlig.


Klockan ett skulle jag visa lägenheten....gissa om gumman ändrade tid igen. Till klockan fem istället. Tur för henne att hon verkade som en rar tant. Och det visade sig vara rätt bedömning. Urtrevlig 62-årig tanta.

Tyvärr kan jag inte sälja till underpris, även om jag kände för henne.


  


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards