Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Soffhäng

Av anna - 7 januari 2012 16:33


Här sitter jag och gnäller....ont i huvudet, ont i magen - vill bara gråta. Men 17 vet om det skulle hjälpa....

Dag 4:a av säng och soffhäng. Usch.

Och just idag! Jag som skulle på dop. Och - för en gång skull - redan valt ut vilken klänning som skulle användas. Har hängt in den igen.

Vara positiv? hmmmmmm, jaaa - borde tappa några kilo, levt på banan och torra kex...beach-12?!


För att pigga upp mig tänker jag skriva en lista!


Att Göra Lista

- när jag orkar vara stående mer än i 10 minuter


  • plocka undan julen
  • dammsuga
  • bädda om sängarna
  • få Soldaten till att köra hit mina möbler
  • lämna papper, glas och plast till återvinning
  • kamma päls och klippa -spetsiga- klor på odjuren

Lite, pytte, har jag fått gjort idag, mellan "attackerna/anfallen" - typ.


1 Varit ute med mat till LusseKatten, hon var här förresten på julafton och önskade god jul. Det var väl rart?

2 Vikt ihop en julduk. Det tog på krafterna.

3 Ätit 2 kex, en banan och en macka. Behövde vila i flera timmar efteråt.

4 Vält ner katten från soffan, eller... egentligen inte: En filt är inget att luta hela sin tyngd på, och hoppas att den håller en kvar på soffkanten.

5 Var med till Ica, svettigt.

6 Tömt katthinken

7 Sanerat katthinken


Nummer 6 och 7 låter inte speciellt besvärliga - right?

My ass säger jag bara. Med lätt illamående, uppblåst mage (tänk, gravid halvvägs till kläckning) halv storm och iskallt störande regn.


Först, ta hinken i näven och toffla ut i naturen. Det regnar.

Leta upp det där undanskymda hörnet och vänd hinken upp och ned. Den är tung, det luktar och det regnar.

Klafsa tillbaka in, hämta varmt vatten och rengöringsmedel. Diska av hinken, att föredra; utomhus.

Och ja - det regnar ännu.

Hälla ur hinken, torka hinken.

Sucka av lycka över att det är klart.


Glömde jag berätta vad som befinner sig i hinken.

You know - det där jag tömmer ut ur kattpottan varje morgon....fräscht...


Utmattad, hörs.


  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards