Alla inlägg under maj 2013

Av anna - 22 maj 2013 15:48

Från nya kameran!


Här visar jag och The Sis´fötter, skillnaden på föräldrarnas rabarber och våra.......


   


  


Föräldrarnas trädgård, tittar du riktigt noga syns havet på bild tre.

När jag var liten var det en rejäl bit att gå, först förbi stugor, sedan genom skogen och sist över en bred härlig strand. Det är bara minnen numera, hus har trillat i spat, skogen likaså

- vi är nöjda om där är en liten remsa strand att sitta på.


     


  


Balla Balder tigger godsaker vid köksfönstret!


 


Till vänster nere vid vattnet.


   


Till höger.


   


Balla Balder tog sig ett uppfriskande dopp, är alla hundar galna?

Gamla tant jycken kastar sig även hon rakt ut i böljorna - även vid lååååg temperatur.


 


Där gick jag i lugn och ro och roade mig med kameran när benet plötsligt försvann!?

Obehagligt, det har aldrig hänt tidigare, tur det inte var en urgammal tant som fastnade!

Jag är trots allt inte så hemskt gammal - bara lite.

Ända ned till knät försvann min kära kroppsdel och resten av mig föll på rumpan.

Ja kära nån.



 


Maskros.


 


Nån sorts blomma.....blommor är inte min starka sida direkt.

Några kan jag, men ack så många jag inte vet namnet på

Det gör inget! Är de fina att se på och doftar sommar - är jag nöjd.


 


Sommarblå himmel i lördags, underbart!!

Den här gamla tallen står precis utanför trädgården, lite tillstökad efter snöstormar och ålder.

Jag älskar tallar!!!


 


En liten del av The Sis´konstverk.

Namnet Duke of Windsor, under tassen, är till minne av vår cockerspaniel (engelsk).

Det är hans stamtavla-namn, till vardags hette han : Rambo, Fjun, Fjant, Lillebror och Frans-Ragnar.


- 2 februari 1989 - 1 april 1999 -

Lillebror.......till vårvindens sus du somnade stilla

nu oro och smärta ej mer gör dig illa...

Älskar dig! Vi ses senare!


  



 


Fler bilder följer!

Sorry!

Ny kamera gör mig lite beroende.

Det går över, håll ut bara.

Tack!


  

Av anna - 21 maj 2013 19:30

TRE tävlingar har jag lyckats håva in!

Soldaten tycker jag ska börja spela på lotto eller hästar, ähhhhh - tror inte det, va!?


Kolla här :


Presentkort hos Hilmas Pyssel!

Bloggen JennyJon som hade fina tävlingen <------- kika in

Till Hilmas Pyssel <-----


Ögonskugga och nagellack från Gunry!!

Hos bloggen Carolina <----- kika in

Till Gunry <-----


 


Valfri vara från Paradiset1!!

Bloggaren isabelleflink anordnade tävlingen <----- kika in

Till Paradiset1 <-----


 



  


Av anna - 19 maj 2013 15:29

- min födelsedag och jag är sur och irriterad som ättika.

*morrar*

Får ta och plocka fram min mogna vuxen-sida och skärpa mig.

*svär*

Som marsipanrosen på tårtan så regnar det, ett underbart väderläge att sura i.


 


Skärpning alltså!


Igår firade vi med ett litet kalas i stugan hos Modern och Daddy, The Sis och  Balla Balder var också med.

Det var strålande sol och varmt! Vi var utomhus precis hela dagen - och nu är jag kräft-röd på axlarna.

Så kan det gå när man inte drar på sig den tunna sommar-tröjan med lång ärm i tid!

....ska verkligen försöka komma ihåg det till en annan utomhusdag.


 

Balla Balder tar ett dopp, en smula för kallt för oss andra.


 

The Sis kräks inte, hon letar Balderbajs, jag fann det.


 

Om du tittar riktigt, riktigt noga så ligger Kåseberga allra längs bort.

Du behöver förstoringsglas och livlig fantasi!!


  


Om jag fick presenter?

Minsann om jag inte fick ett helt litet gäng, me lajki!

Det var riktigt mysigt att sitta under parasollen och öppna paket.


       


Sommarskor, parfym, presentkort (till en klänning), favorit-scrubben och smink.


Av min arbetskamrat I fick jag ett stort knöligt paket, det rasslade lätt om det vid beröring!

Himmel så nyfiken jag har varit på att öppna det.....men jag klarade mig, höll ut!

Det fullkomligt rann ut prylar!

Bra prylar!

Där var nya broderimönster, stickor, garn och virknålar i olika storlekar.

Jag som letat efter just mini-mini tunna/små sådana - nu har jag!

En riktig pysslig gåva, jag sitter nästan alltid på kvällen och pillar med något.

Bara se på tv gör mig nervös, händerna måste arbeta!


Bäst av allt är dock gåvan från The Sis!!

Den snälla ungen (med nytt bra betalt arbete!) hade först funderat på ett spa-besök, men så kom hon på den självlysande underbara idén att ge bort en gammal pryl hon redan hade hemma.....


 


Min första tanke och ord var : " oh noooo! Inte fler av dina husdjur!"


Smart som en överkörd vessla är jag - kan det vara det där året som lagts på min ålder?

Tanke-slö och fantasilös?


Det var inte ett nytt husdjur, det var en kamera!

En "riktig" kamera, som jag i min okunskap om tekniska prylar kallar dessa apparater.


   


 


 


Ska lära mig lite mer och sedan kommer jag antagligen totalt fylla bloggen med bilder!


Visst är den tjuzig!?


Idag blir det dock skruttiga mobilbilder, funkar det med.

Jag är inte stöddig på något sätt, även om jag nu råkar äga en Riktig Kamera.


  


Hälsningar från en gammal anna, äldre än i går och yngre än i morgon.

(Det är inte klokt som åren börjar rasa på, en smula skrämmande - faktiskt)


  






Av anna - 16 maj 2013 18:42

Kära nån - säger jag bara.....


I nästa vecka, onsdag tror jag, blir det rena maskeraden på arbetsplatsen.

Inte för mig personligen (jag tackar och bockar) men de övriga!

De ska klä ut sig och visa sig utomhus.


Så befinner ni er i Skurup nästa vecka ska ni inte bli förskräckta om ni ser två clowner leka skolpoliser eller om två troll klampar förbi er.

Även Fantomen och Batman kommer på besök - något ålderstigna, men även hjältar blir äldre antar jag.

Tre indianer kommer smyga i buskarna, två féerkommer att virvla runt med krona på huvudet och trollspön i nävarna. Givetvis har vi både kung, prinsessa och en prins på besök, dock ej Kalle, Vickan och Danne.

Häxor kommer att flyga omkring på sina trimmade kvastar och ett helt gäng sjörövare kommer halta omkring med papegojor och lapp för ögat.


 


Jag håller mig i köksregionen och matar de utklädda med kaffe och kakor.

Eftersom det är tal om hygien och andra regler blir jag utan kostym.

Senare på dagen blir det korvgrillning, men det ska kungen ta hand om.



 


Rena äventyrs-lek-landet kommer området förvandlas till - hoppas på strålande sol och glada miner.

Kidzen kommer att :

  • sjunga
  • åka i en kärra efter en traktor (ska det vara kul det?) med en indian i förarstolen!
  • ta cykelkörkort - här har vi superhjältarna!
  • tillverka trollspön tillsammans med féerna.
  • ansiktsmålning med nallarna.
  • hinderbana med de träbenta sjörövarna.
  • tillverka kronor med prinsen och prinsessan
  • och - bäst av allt; måla på garageväggen! De flygande häxorna har koll på penslarna.

               



  


Av anna - 15 maj 2013 20:14

Se gärna den här dokumentären, visas endast till den 20 maj

 

 

- klicka här -

 

 

 

 

 

  

 

Fungerar inte länken, är det svtplay, dokumentärer, kvinnornas krigshistorier

Av anna - 15 maj 2013 19:27

På måndag fyller mellangrisen år, något viktigare är dock söndagen

- för då fyller nämligen den här käcka bloggaren år.

(så ingen förvirring uppstår;  j a g , alltså!)


  


Kalas, är det inte tal om att ha. Vem sjutton skulle jag bjuda?

Och för den delen är sådan lyx inte inräknad i min budget.


Istället blir det middag (grillat?) på Österleeeeeen (vet inte varför, men jag blir så konstigt fnissig när jag hör det namnet, och måste fåna mig?!) hos föräldrarna. The Sis och Balla Balder kommer också.

Givetvis får jag presenter!

Det är en av höjdpunkterna att inte ha egna barn = föräldrarna har inga barnbarn att slösa sina pengar på!

*fnissar lite sniket*


På listan stod bland annat :


 

- härifrån -


 

- härifrån -


samt två fina tavlor jag kikat på, några sport-bhs, bodyscrubb och lite annat smått.


  


Av anna - 15 maj 2013 19:13

Det finns områden som fyller mig med vemod.....


Det är stora villaområden, oftast med likadana hus. Stora breda, lugna gator som är perfekta till rullskridskor, cyklar och annat som var kul att roa sig med som liten.

Oftast är mina vemods-områden byggda på sextio och sjuttiotalet. Och det som får min själ att värka, mitt hjärta att fyllas av någon sorts saknad är: tomheten!

Nu är dessa områden tysta och tomma. Inga barn som rusar omkring, ingen som smiter in trädgårdar och pallar frukt, inga kojor, inga cyklar på uppfarterna, inga hagar ritade på gatan samt övergivna lekplatser där gungorna gnisslar svagt.

Barnen är stora, de har flyttat till andra gator, även om de som bor kvar är hur glada och lyckliga som helst

- så är området vedmodigt.


Höghusområde, same shit.

Väntar på generationsbyte.

Och mitt klena sorgfyllda hjärta suckar.


  

Av anna - 14 maj 2013 19:44

I så fall måste du kika in här!


Så himla käcka prylar.


----> kika här <----


 


 


 


  

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards