Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Nya kameran & jag.

Av anna - 22 maj 2013 15:48

Från nya kameran!


Här visar jag och The Sis´fötter, skillnaden på föräldrarnas rabarber och våra.......


   


  


Föräldrarnas trädgård, tittar du riktigt noga syns havet på bild tre.

När jag var liten var det en rejäl bit att gå, först förbi stugor, sedan genom skogen och sist över en bred härlig strand. Det är bara minnen numera, hus har trillat i spat, skogen likaså

- vi är nöjda om där är en liten remsa strand att sitta på.


     


  


Balla Balder tigger godsaker vid köksfönstret!


 


Till vänster nere vid vattnet.


   


Till höger.


   


Balla Balder tog sig ett uppfriskande dopp, är alla hundar galna?

Gamla tant jycken kastar sig även hon rakt ut i böljorna - även vid lååååg temperatur.


 


Där gick jag i lugn och ro och roade mig med kameran när benet plötsligt försvann!?

Obehagligt, det har aldrig hänt tidigare, tur det inte var en urgammal tant som fastnade!

Jag är trots allt inte så hemskt gammal - bara lite.

Ända ned till knät försvann min kära kroppsdel och resten av mig föll på rumpan.

Ja kära nån.



 


Maskros.


 


Nån sorts blomma.....blommor är inte min starka sida direkt.

Några kan jag, men ack så många jag inte vet namnet på

Det gör inget! Är de fina att se på och doftar sommar - är jag nöjd.


 


Sommarblå himmel i lördags, underbart!!

Den här gamla tallen står precis utanför trädgården, lite tillstökad efter snöstormar och ålder.

Jag älskar tallar!!!


 


En liten del av The Sis´konstverk.

Namnet Duke of Windsor, under tassen, är till minne av vår cockerspaniel (engelsk).

Det är hans stamtavla-namn, till vardags hette han : Rambo, Fjun, Fjant, Lillebror och Frans-Ragnar.


- 2 februari 1989 - 1 april 1999 -

Lillebror.......till vårvindens sus du somnade stilla

nu oro och smärta ej mer gör dig illa...

Älskar dig! Vi ses senare!


  



 


Fler bilder följer!

Sorry!

Ny kamera gör mig lite beroende.

Det går över, håll ut bara.

Tack!


  

 
 
Fröken M

Fröken M

22 maj 2013 17:29

Va kul med en riktigt bra kamera :)
Nu kommer sommaren att kunna förevigas på bästa sätt !!

http://www.frokenmela.se

 
Emm

Emm

22 maj 2013 21:04

Skarpa och fina foton du tagit! Vad är det för kamera du köpt hem? Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

23 maj 2013 22:31

Vad mycket härliga bilder du bjuder på. Härligt med hav och trädgård.

Har två tävlingar i bloggen jag tänkte tipsa om. Ett där du kan vinna ett paket plusplus http://lottizdays.blogg.se/2013/may/tavling-ta-chansen-att-vinna-ett-paket-plusplus-pa-1200-bitar-2.html och en där du kan tävla om ett jättefint namnsmycke. http://lottizdays.blogg.se/2013/may/tavling-vinn-ett-valfritt-namnsmycke-fran-handgjort-cecilia-flykt.html
Var gärna med om det är något som passar.

http://lottizdays.blogg.se

anna

24 maj 2013 19:06

Tack :-)
Är nybörjare med "riktig"kamera, ska bli kul att utforska vad den kan!

vilken hemtrevlig och fin blogg du har, tror jag hänger kvar :-)

/anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards