Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

19:e maj....

Av anna - 19 maj 2013 15:29

- min födelsedag och jag är sur och irriterad som ättika.

*morrar*

Får ta och plocka fram min mogna vuxen-sida och skärpa mig.

*svär*

Som marsipanrosen på tårtan så regnar det, ett underbart väderläge att sura i.


 


Skärpning alltså!


Igår firade vi med ett litet kalas i stugan hos Modern och Daddy, The Sis och  Balla Balder var också med.

Det var strålande sol och varmt! Vi var utomhus precis hela dagen - och nu är jag kräft-röd på axlarna.

Så kan det gå när man inte drar på sig den tunna sommar-tröjan med lång ärm i tid!

....ska verkligen försöka komma ihåg det till en annan utomhusdag.


 

Balla Balder tar ett dopp, en smula för kallt för oss andra.


 

The Sis kräks inte, hon letar Balderbajs, jag fann det.


 

Om du tittar riktigt, riktigt noga så ligger Kåseberga allra längs bort.

Du behöver förstoringsglas och livlig fantasi!!


  


Om jag fick presenter?

Minsann om jag inte fick ett helt litet gäng, me lajki!

Det var riktigt mysigt att sitta under parasollen och öppna paket.


       


Sommarskor, parfym, presentkort (till en klänning), favorit-scrubben och smink.


Av min arbetskamrat I fick jag ett stort knöligt paket, det rasslade lätt om det vid beröring!

Himmel så nyfiken jag har varit på att öppna det.....men jag klarade mig, höll ut!

Det fullkomligt rann ut prylar!

Bra prylar!

Där var nya broderimönster, stickor, garn och virknålar i olika storlekar.

Jag som letat efter just mini-mini tunna/små sådana - nu har jag!

En riktig pysslig gåva, jag sitter nästan alltid på kvällen och pillar med något.

Bara se på tv gör mig nervös, händerna måste arbeta!


Bäst av allt är dock gåvan från The Sis!!

Den snälla ungen (med nytt bra betalt arbete!) hade först funderat på ett spa-besök, men så kom hon på den självlysande underbara idén att ge bort en gammal pryl hon redan hade hemma.....


 


Min första tanke och ord var : " oh noooo! Inte fler av dina husdjur!"


Smart som en överkörd vessla är jag - kan det vara det där året som lagts på min ålder?

Tanke-slö och fantasilös?


Det var inte ett nytt husdjur, det var en kamera!

En "riktig" kamera, som jag i min okunskap om tekniska prylar kallar dessa apparater.


   


 


 


Ska lära mig lite mer och sedan kommer jag antagligen totalt fylla bloggen med bilder!


Visst är den tjuzig!?


Idag blir det dock skruttiga mobilbilder, funkar det med.

Jag är inte stöddig på något sätt, även om jag nu råkar äga en Riktig Kamera.


  


Hälsningar från en gammal anna, äldre än i går och yngre än i morgon.

(Det är inte klokt som åren börjar rasa på, en smula skrämmande - faktiskt)


  






 
 
Josefin

Josefin

20 maj 2013 13:43

Grattis i efterskott!

http://josseborj.blogspot.se

anna

21 maj 2013 19:30

Tackar så mycket :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards