Alla inlägg under maj 2013

Av anna - 5 maj 2013 13:25

Månaden maj har börjat!

 

Äntligen!

 

 

   

 

Mars :

 

 

 

April :

 

 

 

Ser med spänning fram emot juni!

 

  

 

Ps angående rubriken = "när Lillan kom till jorden, det var i maj när göken gol...."

Förövrigt är det mej den sången handlar om.....det sa min Moder. Och Mödrar ljuger aldrig.

  

Av anna - 4 maj 2013 19:42

Fick hem ett reklamblad från Önska (käckt namn!) bläddrade lite så där lagom ointresserat igenom den, och plötsligt landade de närsynta på en fantastisk servis!

Jag brukar inte gå omkring och känna kärlek till sådana prylar - men de här!!

Tyvärr är de inte super-dyra......skulle kunna önska mig till födelsedagar och jul, utan att på något sätt skämmas.


Bilderna lånade från Önska <----- klicka dit!


Koppen!!


   


Kannan!!


 


Skål med lock!!


 


Vad tycker du?!


  

Av anna - 4 maj 2013 17:44

Ett bra avsnitt!

 

del 1/3

 



2/3




3/3



  


Av anna - 3 maj 2013 10:15

.....julegranen kastas ut, ut, ut!


Så illa är det väl inte men jag har äntligen kommit mig för at ta ner julkransen på ytterdörren!

Bör jag skämmas?

Enligt Modern bör jag verkligen det.


Jag ser det så här; hur många blir utsatta för vår ytterdörr?

Vi själva, kommer grannen med hönsen instövlande används terrassdörren.

Övriga som kommer förbi är sällan, ingen som hittar hit *fniss*


Och - har inte vintern varat länge?

Varje gång jag tänkt ta ned eländet (i sammband med julgransplundringen o likn) så har det vällt ned snö.

Då passar det med julkrans.

Så är det.


Men nu är jag övertygad om att snön är klar och solen vunnit mark.

Visserligen tänds vår ljusslinga i häcken ännu när mörkret faller,

den skylls på att lysa upp till gamla tant jyckens sena kissrunda.

Och för att se om det lurar en varg i krokarna?!

Snart kommer det väl björnar klampade också.....*suck*

(egentligen ska ett litet glittrande träd också lysa, men Soldaten körde över sladden med gräsklipparen)


 


- lånad här -


  

Av anna - 3 maj 2013 07:50

När jag kom hem efter arbetsdagen igår upptäckte jag en tråkig sak, nämligen :

jag hade klänningen ut och in!!?


Hela dagen.

Med en rejäl tvättlapp som stod rakt ut i sidan.

Med tjocka, några "trådiga" sömmar.

Och inte en käft som såg det?


Åh, nej och jag som varit runt i nästan alla byggnaderna och fiffat och trixat.

Jag kan möjligen ha överseende med den manliga delen, men de kvinnliga individerna i huset!!

(jag vet att jag inte är PK just nu, skit i det)


Sms:ade min chef och frågade om hon inte sett det.

Nja, var svaret, hon trodde det skulle vara så.


Undrade om våra damer i syföreningen trodde det var en modern grej att klä sig med avigsidan utåt.

Där satt jag glatt och fikade...........tittade de konstigt på mig? Tror inte det.

Inte för att vara elak men jag hoppas att de inte putsat sina glasögon.....


Idag har jag dubbelkollat alla plaggen.

De sitter rätt på.


Ingen avig dag i dag.


   

- lånat här -



  


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards