Alla inlägg under februari 2013

Av anna - 11 februari 2013 18:49

En riktig, äkta skräpdag, med stort S......

*suck*

Varför kan inte jag och min kropp hålla sams?

*svär hemska saker*


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Piggelin-tips!!


Täääääävling!


 



-------------> Hos tidstjuven.com <-----------

 

Kika in hos Zalando också vet jag!

 

 

  

Av anna - 9 februari 2013 15:23

Första pris till mej!

Har - äntligen - putsat hallspegeln.

Och det var på tiden, det är trist att försöka spegla sig genom spindelnät, damm, skorpioner och fettiga fläckar.

Även om det var att föredra!

Chockerande känsla att upptäcka att det gråstrimmiga är mitt hår och inte spindelnät.......


  


----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Katten haltar.

Inte för att vara elak, men lite skojigt ser det ut när hon kommer lunkande.

Givetvis - jag är känd för mina katastroftankar - var min första tanke : cancer.

Jaha, nu dör kattkraken för mej......

Soldaten fnös (och himlade med ögonen) och yrade något om en sträckning eller stukad tass.

Med tanke på att damen i fråga är en smula överviktig (vem är inte det?) och ibland får ett s.k "bajsryck" på kvällarna - är det inte omöjligt att hon dundrat fram och vid inbromsningen skadat sig.

Får se hur det blir med tassen.


  


------------------------------------------------------------------------------------------------------


Gamla tant jycken hel-vägrar att äta ur sin matskål?!

Dricka ur en precis likadan skål går utmärkt, men äta - icke.

Två sätt att få tanten att äta : Nr 1 (den bästa, enligt henne) mata henne för hand........

och nr 2 (bästa enligt mej) ge maten på en vanlig matt-tallrik.

Går man in på sitt fjortonde år så är det okey att få för sig en del tokiga saker.


Så är det.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Demon-bilen är dum.

Här går man och köper en splitter ny bil, en rejäl bil - en Demon-bil.

Och vad sker? "Starta? Varför det?" Tycks han tänka och myser ihop sig i carporten.

Min Volvo = stridsvagnen Hamilton ställde givetvis upp och visade snorungen hur en bil bör uppföra sig.

Först tvingades Demonen ut ur sin myshåla, Hamilton drog ut honom, gammal kan bäst.

Sedan bjöd han på lite batteristyrka. Efter en massa om och men tog

bilskrället sitt förnuft till fånga och startade.

*pust*


   


(dammiga) Demonen & Hamilton

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mello nr två ikväll.

Herr Banan:  måste han vara med?

Förra lördagen var det lille Yohio som fångade mig, söt som en sockertopp!

Låten är inte kisskass heller.

En kär (skånska för "rar") påg helt enkelt.

Jag har ingen koll, det är bara bananen jag kommer ihåg inför kvällen......jo! Pernilla W med vänner också.

Kanske jag somnar, får se.


----------------------------------------------------------------------------------------------------


Hihi!


 


  






Av anna - 8 februari 2013 17:22

Del 5 i läshörnan.


Idag lyser lampan över - ännu - en favorit!

Fantastisk författare (dock ej så förtjust i hans första "försök" :-)

En liten varning är på sin plats : Risk för mardrömmar.


"Himlen är nära"

(One Door Away From Heaven)


Dean Koontz

 

"i en husvagnspark i Kalifornien funderar Micky Bellsong över sitt liv. Hon är 28 år och tycker inte hon har någon framtid. En av husvagnarna får nya hyresgäster: en luggsliten familj med en handikappad dotter, Leilani, som är 9 år. Styvpappan Preston Maddoc är en besynnerlig figur som flyttar runt sin familj i jakt på UFO:n. Han har en vision att utomjordingar kommer att "hela" Leilani innan fyller 10 eller hämta henne till ett bättre liv i deras värld. När Leilanis tioårsdag närmar sig försvinner familjen. Micky drar ut på en jakt där hon vet att hon kommer att möta en motståndare som är lika ondskefull som listig"

 

  

 



Av anna - 7 februari 2013 22:18

Det var bättre förr............?

 

 

 

Kanske ändå......!

 

 

 

 

  

Av anna - 7 februari 2013 19:04

Tävling hos Kaffehörnan!!


Vinn en sjal från "3x kvinna&man" i Landskrona


 


Tävla här <------


  

Av anna - 7 februari 2013 14:14

Den dagliga dosen av mitt meteorolog-vansinne :

Det snöar - pytte, pytte flingor - inget slask.


Fortsättning följer under morgondagen....

.....kan vi ju anta.


  

---------------------------------------------------------------------------------


Vilket skit-jobb!!


Jag är ledsen - menar absolut inget ont mot de anställda,

jag snarare vill lyfta på hatten och räcka över en blomma till dessa personer -

Såg "tunnelbanan" på tv igår - fy sjutton vilket slitgöra för vakterna!!

.....hoppas de får bra betalt för eländet de får ta hand om.

(jaja, givetvis är där solskenshistorier också, men skit i dem nu)


-------------------------------------------------------------------------------------


Åhhhh neeej!


Säsonguppehåll för "hart of Dixie", gillas inte!

Huuuur ska det gååå??

Nu när George äntligen bestämt sig.....och Zoe gått vidare (?)

Och hur kommer fröken Lemon ta det inställda bröllopet?

Jag behöver mitt veckobesök i Bluebell!


--------------------------------------------------------------------------------------


Hos miss Vivi har jag fått idén att göra en egen "innan det är försent-lista"

Det är inte så lätt som det kan tyckas (för mig åtminstone)

När jag går genom gamla drömmar så poppar det ofta upp en inre röst som påpekar det

olämpliga/det besvärliga med just den saken....

Attan oxå!


---------------------------------------------------------------------------------------

 

Att vissa saker ska vara så svåra att ta tag i!!

Som att putsa hallspegeln, hur svårt kan det vara egentligen?

Uppenbart vansinnigt svårt.

Här har jag gått och små-retat mig på den dammiga spegeln i evighet - typ,

men inte har jag tagit till flaskan för det inte.

(putsmedels-flaskan alltså)

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Att folk orkar?!

Läst en "massa" om Pernilla Wahlgren och Laila Bagge Wahlgrens nya portal.

Enligt tidningens stjärnreporter (?) var alla läsare missnöjda och besvikna och jag vet inte allt.

Jisses då! Det har väl ingen som helst betydelse på vilken portal favorit-bloggen ligger?

Eller, har jag fel? Givetvis hade det varit "sådär" trevligt om det varit en portal som uppmuntrade

till våld, droger och annat obehagligt.

Vad jag sett inne på ModernMom (som den heter) är det bara ett gäng godsaker!

- Heja familjen Wahlgren -

 

  

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Sagt det förut, värt att nämnas igen.

ÄR de här gubbarna verkligen Politiskt Korrekta?

 

      

 

En smula "Pippi-Långstrump-hottentotter"

Jaja, vad är en bal på slottet......

----------------------------------------------------------------------------------

 

  







Av anna - 6 februari 2013 18:28

Rena väderleks-bloggen!?


Jag bara måste snacka väder - av någon anledning?!


Har jag en liten meteorolog gömd i mej? Hemliga SMHI drömmar?


VäderFlickanTanten = that´s me


Dagens väder : Snöslask


Klart slut


  




Av anna - 4 februari 2013 16:07

Det var länge sedan nu - dax för tävlingsdeltagande!


På bloggen :


Emely - Myror i brallan o kli i fötterna

 

 

 

Lantligt, vackert & unikt hos Grindkullen <----

 

  



Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards