Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Lite om mycket 2

Av anna - 9 februari 2013 15:23

Första pris till mej!

Har - äntligen - putsat hallspegeln.

Och det var på tiden, det är trist att försöka spegla sig genom spindelnät, damm, skorpioner och fettiga fläckar.

Även om det var att föredra!

Chockerande känsla att upptäcka att det gråstrimmiga är mitt hår och inte spindelnät.......


  


----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Katten haltar.

Inte för att vara elak, men lite skojigt ser det ut när hon kommer lunkande.

Givetvis - jag är känd för mina katastroftankar - var min första tanke : cancer.

Jaha, nu dör kattkraken för mej......

Soldaten fnös (och himlade med ögonen) och yrade något om en sträckning eller stukad tass.

Med tanke på att damen i fråga är en smula överviktig (vem är inte det?) och ibland får ett s.k "bajsryck" på kvällarna - är det inte omöjligt att hon dundrat fram och vid inbromsningen skadat sig.

Får se hur det blir med tassen.


  


------------------------------------------------------------------------------------------------------


Gamla tant jycken hel-vägrar att äta ur sin matskål?!

Dricka ur en precis likadan skål går utmärkt, men äta - icke.

Två sätt att få tanten att äta : Nr 1 (den bästa, enligt henne) mata henne för hand........

och nr 2 (bästa enligt mej) ge maten på en vanlig matt-tallrik.

Går man in på sitt fjortonde år så är det okey att få för sig en del tokiga saker.


Så är det.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Demon-bilen är dum.

Här går man och köper en splitter ny bil, en rejäl bil - en Demon-bil.

Och vad sker? "Starta? Varför det?" Tycks han tänka och myser ihop sig i carporten.

Min Volvo = stridsvagnen Hamilton ställde givetvis upp och visade snorungen hur en bil bör uppföra sig.

Först tvingades Demonen ut ur sin myshåla, Hamilton drog ut honom, gammal kan bäst.

Sedan bjöd han på lite batteristyrka. Efter en massa om och men tog

bilskrället sitt förnuft till fånga och startade.

*pust*


   


(dammiga) Demonen & Hamilton

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mello nr två ikväll.

Herr Banan:  måste han vara med?

Förra lördagen var det lille Yohio som fångade mig, söt som en sockertopp!

Låten är inte kisskass heller.

En kär (skånska för "rar") påg helt enkelt.

Jag har ingen koll, det är bara bananen jag kommer ihåg inför kvällen......jo! Pernilla W med vänner också.

Kanske jag somnar, får se.


----------------------------------------------------------------------------------------------------


Hihi!


 


  






 
 
Emm

Emm

9 februari 2013 19:33

Känner så väl igen den där känslan att skjuta upp saker som går så snabbt att åtrgälda. :) är det lathet måntro?

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

anna

11 februari 2013 22:16

....lathet?!

OM!!!

Jag är gräsligt lat innan jag väl kommer igång, det är det där "igångsättandet" som är det besvärliga :-)

/ANNA

 
elin

elin

11 februari 2013 18:23

Lycka till :D

http://www.eelin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards