Alla inlägg under februari 2013

Av anna - 20 februari 2013 18:52

Rättelse gjord i följande inlägg : "hemma igen efter min flykt från dungen"


 -------> klicka här <------

 

Kritik är aldrig trevligt (jo, ibland, om den är totalt fel :-)

 man bör ta hand om sina medmänniskors önskningar och behov i den mån man kan.

Så även jag.

 

Givetvis tyckte jag inte inlägget var besvärande för någon

(dåligt omdöme? det får jag ta)

=

det var min Stora Bacillskräck som det skulle skojas om, tyvärr tog pms-häxan över tangentbordet.

 

Härmed ber jag modern om ursäkt, att jag helt fräckt antog att

det var en smula ogenomtänkt med bilfärden.

 

samt

 

tackar för att modern själv skjutsade tre små julgrisar ända hit!

Och hoppas flygresan gick fint.

 

 

 

 

 

 

Av anna - 20 februari 2013 18:31

Vårtrött?

Kan den redan slagit till....vill bara soooova.


Det är ju inte precis vår-väder utanför fönstret, om man säger så.

Tror det snöat i flera dagar nu - usch, trött på tjock-stövlar och annat som har med vintern att göra.


Väder-tanten (jag) slår till igen med sitt jädrans tjatande om väderleken. Om jag nu åtminstone hade varit bonde och mitt levebröd hängde på sol och regn......men icke. En annan spenderar mest hela dagarna inomhus, bakom bom och lås höll jag på att säga - så illa är det inte!


  


Uppdatering på "arbeta-med-the-big-boss´-make" : det gick alldeles förträffligt. Kära nån han var så energisk att han ryckte ut mattor i snön för att fräscha upp dem! Jag har aldrig varit så energisk i hela mitt liv!

Men.......nu får chefens make inte ta illa vid sig!! Det är inte illa menat, meeen jag saknar I. Hon är sjukskriven.


  


Gårdagens ROS går till :


- MIG -


Motivering:


"för trogen tjänstgöring i köksregionen och den fantastiska idén att skrubba golven, köksbord + stolar!

Doftar som i en rengöringsbutik och själva golvet och möblerna glänser av glädje att slippa en massa crap!"


  










Av anna - 18 februari 2013 21:54

Fina tävlingen hos :

 

  

 

 - jag tävlar om två lattemuggar från

 

Superliving/House of Hedda

 

i sammarbete med Retrolover.

 

Var med och tävla här, du med! -

 

  

 

 

 


Av anna - 18 februari 2013 20:57

Återvänt till dungen har jag gjort, efter en helgutflykt hos The Sis, Balla Balder och katten tant Ronja.

Det lär finnas en och annan husmus och ett hus-spöke - dock missade jag dessa.


De sporadiska  besöken av husmusen är en smula skojiga, mus-uslingen lägger förråd att jyckens torrfoder lite varstans i stugan.....

Den stackars husmusen har det inte lätt!

Hans besök slutar alltid med en tur i musfällan, en sådan där snäll fälla, inget dödande här inte! Blir utsläppt i trädgården, tar sig en rundtur i grannskapet för att sedan återvända till The Sis stuga...... Att det är  s a m m a  mus hela tiden, eller möjligen en och annan polare till denne - är självklart.

 

  

 

- OBS: Ett irriterat litet inlägg följer, hoppa över om du vill -

 

Minsann om jag inte - egentligen - flydde dungen i helgen!


Orsak :

 

Den ömma modern till de tre små grisarna, levde upp till moderskärleken när hon stoppar in tre kräk-sjuka barn i en trång, varm bil och skumpar iväg genom Skåne.

För det är ju så härligt skönt att behöva åka bil när man mår dåligt.......eller hur.....

Dock hade modern rätt i att ingen skulle kräkas mera. Sådan feeling bör uppskattas.

 

Rättelse:  det var hemskt elakt av mig att skiva att smågrisarna inte skulle uppskatta en biltur.  Mitt fel, jag utgick helt från mig själv......utan att fråga de inblandade. JAG skulle hellre umgåtts med en varg än åkt bil i det läget, men det är ju bara JAG. Ber om ursäkt att jag - helt på eget bevåg - antog att alla andra var likadana :-(

 

  

 

I den mån jag kan undvika äckliga baciller - så gör jag det, även om jag vet att bakterier finns precis överallt och att det finns idioter till människor som inte tvättar händerna och andra kroppsdelar av vikt. *mår lätt illa*

  


Slut på gnället!


 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mysigt har vi haft det, varit på loppis, ätit god mat, tuggat godis, hängt i soffan och fnissat åt fåniga saker och brottats med Balla Balder.

Det är ingen stor stuga som syrran erbjuder sina gäster ; men OJ! vad mysigt det är!


                           Balle :

                          


och 


      

Världens minsta katt?

Runt 12 bast (har jag för mig) och väger 2 kg.

Liten som mus och en jäkel på att klå stora hundar.

Tips: rör inte hennes svans!

Söt som socker och farlig som dynamit - när hon vill.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


När vår Moder gick i plugget (för ca 500 år sedan) syddes det tjusiga saker på syslöjden, b la till hemkunskapen syddes det förkläde med tillhörande liten mössa - fint skulle det vara.



Här stilar syrran i ovan nämnda plagg :



Närbild på hättan/hatten, eller vad den bör kallas : 

 

 


Lampskärmen är ett loppisfynd från helgen, lyser så fint i syrrans hall.


 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tillbaka till arbetsplatsen idag efter helgens fröjder - där är att göra, kan jag avslöja! Ja, kära nån.

Imorgon ska jag upp och röja på vår expedition......tillsammans med The Big Boss´äkta make.

Ska, typ, visa honom vad vi pysslar med där och samtidigt få lite handräckning i arbetet.

 

Visst är det trevligt med hjälp......men det känns lite fånigt, lite dumt att säga till Chefens make vad som bör göras.......tycker jag. Speciellt när det är en äldre man *suckar*

Återkommer med rapport på hur det hela avlöper.

 

  

 

 


Av anna - 14 februari 2013 16:30

Alla   :s dag tävling?


Hos "Jennyjons blogg"!


-------> Kika här <-------


 


Vinsten är 500 kr hos Nillas Handelsbod!

 

Boden hittar du här!!

 

Mina favoriter är :

 

 

 

 

här!

 

 

 

Här!

 

 

 

Här!

 

  

 

 

Av anna - 14 februari 2013 14:41

Katt-uslingen är hemma!

Efter bedövning, penicillinspruta och lite smärtlindrande.

Som kolasås på glassen blev hennes tänder skrapade från tandsten - när veterinären ändå var igång tyckte han det var lika bra. Bra tänkt!


Varför denna traumatiska händelse för missekatten?

Jag har säkert berättat att hon haltat en smula några dagar.......jag - mitt fån - har checkat genom hennes ben....

Hur jag kunde undvika tassen är en gåta för oss alla!


Iallafall, kom jag i tisdags på den fenomenala idén att kolla tassen!

Sagt och gjort = när jag tar i tassen piper lilla hjärtat "-aawww!"

Hon har lyckats bryta av en del av klon, den har sedan kilat sig in i trampdynan!! Rejält, det var inte bara att plocka loss med pincett.

Tänk om jag ändå tittat på hela henne tidigare - då hade jag besparat henne det otäcka besöket hos "vetten" och jag hade ; för det första kunnat jobba hela dagen och för det andra inte behövt betala 850 spänn.


 - inte lönt att gråta över spilld mjölk, eller rättare sagt "över bruten klo" -


     


Vettens fina väntrum och en pytte-patient.


  

Av anna - 12 februari 2013 20:03

- Lite Tradera -


2 linnen från Gina Tricot


 


Utrop 5 spänn!


Här!


Party-stövlar från Håkansson


 


Utrop 99 kr

Nypris 800 kr


Här!

 

  

Av anna - 11 februari 2013 22:17

"I morgon är en annan dag" - sjöng han, den där - vad heter han? - Christer Melodifestival?


  


Efter dagens uselhet så bara måste morgondagen bli bra!

Jaja, helt usel har den väl inte varit då (om du insisterar),

jag mår bättre - inte "skutta-och-dansa-bra" men okey.

Det är väl den nivån jag brukar vara på.

Jeeey.....


Det som kommer att göra morgondagen fantastisk är :

- jag ska jobba, vare sig kroppen vill eller ej, så det så!

- ska fira att jag fått förlängt ett halvt år på arbetsplatsen!

- lägga in ett gäng Tradera o Blocket annonser!

Typ.

------------------------------------------------------------------------------------------


- s o m m a r l ä n g t a n -


       


bild 1 : vår väg vid stugan

bild 2 : vår strand vid stugan

bild 3 : min gamla lekstuga i trädgården

bild 4 : en skymt av stugan


Mer sommarlängtan :


   

bilder från dungen


   


Sommar i Malmö



Det är bara att drömma vidare!!


  


Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards